Ik zit met een probleempje en ben benieuwd of hier mede bokkers zitten die het leuk vinden mee te denken. Wat er precies aan de hand is zal ik uitleggen...
Sinds een tijd heb ik een lokale nieuws website, er zit allerlei nieuws in. Het gaat van openingen van winkels, evenementen tot aan incidenten en verder, alles waar maar een beetje nieuwswaarde aanzit probeer ik te behandelen. Het is alleen zo dat ik er (bijna) alleen voor sta en het dus lang niet altijd red.
Soms zijn er tijden dat er nauwelijks iets op de website gebeurd, dit wil ik tegen gaan door een project te starten wat (denk ik) wekelijks terug moet komen.
Wat doe ik precies? Zoals ik hier boven zei is het hoofdzakelijk een nieuws website met foto's en af en toe een video. Daarnaast doe ik nog wat dingetjes in webhosting, webbouw en smartphone app's dit zijn alleen wat kleinere dingen die ik er bij doe.
Nu wil ik dus eigenlijk een item in foto of video vorm maken die wekelijks terug komt, alleen het probleem is dat ik geen idee heb waar ik het moet zoeken en wat ik precies moet doen. Daarom de vraag of jullie misschien leuke ideeën hebben om een item te maken dat wekelijks terugkeert (misschien net in een andere context).
Het probleem waar ik ook mee zit is dat ik orgineel wil zijn en niet iets wil brengen wat hier al in de stad te vinden is. Zo is er hier al een programma genaamd Gouda Spreekt, die hebben iedere week een stelling waar ze de straat mee op gaan om mensen te interviewen. Daarnaast heeft een lokale krant hier al "Gouda in Beeld" en brengen ze iedere dag de stad in beeld met ongeveer 3 foto's.
Dit soort dingen wil ik dus niet, of wel maar dan moet het genoeg afwijken van het huidige wat er is. Hebben jullie misschien leuke ideeën?
Zelf loop ik een beetje vast aangezien alles wat ik kon bedenken wel ongeveer de bovenstaande richtingen in ging. Ben benieuwd of ik met wat hulp en input van mensen hier wat verder kom om wat leuks (wellicht samen met iemand?) nieuws te ontwikkelen.
Iets met lokale ondernemers? Dan heb je ook veel variatie, van winkelhouders tot mensen die thuiswerk doen tot allerlei soorten zzp'ers. Een interview, een fotoserie, daar kan je vast leuke dingen mee.
In het dorp waar ik weg woon zetten ze elke week een foto online van een straat ofzo. En dan kun je raden waar het is. Je wint 'eer' en ze vermelden op een aparte pagina wie wat geraden heeft.
Ooow ja is goed, leuk! Ben altijd op zoek naar inspiratie om te verbeteren en te groeien. En vind het daarnaast ook altijd interessant om te zien hoe andere website's in elkaar zitten!
Gaby
Geplaatst: 30-09-15 19:21
Mensen laten vertellen wat hun favoriete horecagelegenheid of winkel in Gouda is en waarom. Onderaan het wekelijkse item een e-mailadres zetten zodat mensen je aan kunnen schrijven omdat zij nog een leuke plek weten.