Welke opleiding voor osteopaat (paarden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

Welke opleiding voor osteopaat (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:50

Hey!
Ik wil later kinderarts of osteopaat worden. Nu weet ik welke opleidingen je nodig hebt voor kinderarts.
Maar welke opleidingen heb je nodig voor osteopaat? Ik doe nu 3 VWO dus ik kan in pincipe gewoon naar de universiteit mocht dit nodig zijn.
Ik heb het over paarden osteopathie en niet alleen over echt de opleiding "osteopaat" maar ook wat je daar voor nog nodig hebt (hbo/universiteit etc etc)
Thanks alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:25

Voor paardenosteopathie zijn er momenteel 2 goede opleidingen:ICREO en het Vluggen Instituut. Voor beiden is een (para)medische of veterinaire (diergeneeskunde) opleiding vereist op minimaal HBO niveau. Dus je moet bijvoorbeeld (dieren)fysiotherapeut of dierenarts zijn.
Beide opleidingen duren 3 jaar en er wordt een behoorlijke basiskennis van je verwacht.

BrankaZ

Re: Welke opleiding voor osteopaat (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:27

Als ik de titel lees is het voor paarden. Dan moet je eerst humane fysiotherapie, dan dierenfysiotherapie en dan osteopathie voor dieren. Of dierenarts en dan de osteopathie voor dieren.

future_vet

Re: Welke opleiding voor osteopaat (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:24

Ik denk dat de slimste weg is via diergeneekunde, omdat osteopaat zijn dan een extraatje is wat je kunt bieden naast je gewone veterinaire werk.

Via fysio;dierfysio;dierosteopathie kan ook wel.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:04

De Vluggen instituut biedt tegenwoordig ook cursussen zonder veterinaire voorkennis. Kijk maar eens op de site! Je kunt ook een dag meelopen om te kijken of je het wat vindt.

Ik werd in ieder geval erg enthousiast en ga in juli met de opleiding beginnen :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:02

BrankaZ schreef:
Als ik de titel lees is het voor paarden. Dan moet je eerst humane fysiotherapie, dan dierenfysiotherapie en dan osteopathie voor dieren.

Na je opleiding tot humaan fysio mag je meedoen aan de opleiding tot osteopaat. Je hoeft niet eerst dierenfysio te worden. Klik voor meer info.