Het leed dat een kamer zoeken heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Het leed dat een kamer zoeken heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 20:17

Poeh, wat een gedoe zeg.

Ik studeer in Den Haag, net begonnen aan mijn 2e jaar. Ik woon nog thuis en ben elke dag zo'n 3,5/4 uur kwijt aan reizen. Qua tijd red ik het prima, kan nog lekker naar de paarden en in de weekenden werk ik hier. Echter heb ik besloten om toch opzoek te gaan naar een kamer in Den Haag. Vooral omdat ik denk dat het sociaal erg goed voor me is. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen, maar dit blijft vaak alleen 'op school'. Maar ook kijk ik uit naar iets voor mezelf.

Maar het vinden van zo'n kamer valt toch nog best tegen. Ik sta ingeschreven bij kamernet, die om de zoveel dagen weer geld van mijn rekening afschrijven. Regelmatig komen er kamers langs die mij aanspreken, waar ik dan een spontaan berichtje heen stuur waarin ik wat vertel over mezelf. Van 4 kamers heb ik reactie gehad dat ik niet ben uitgenodigd voor de hospiteer/kijk avond, omdat ze nu eenmaal een keuze moesten maken. Tuurlijk, begrijpelijk, maar zo krijg ik niet eens de kans te laten zien wie ik ben. Van 3 kamers heb ik helemaal geen reactie gehad en ik ben nu bij 3 kamers wezen hospiteren.

De eerste keer hospiteren waren we met ruim 30 man. Ik had een erg gezellige avond gehad en kreeg na afloop bericht dat ik bij de top5 zat. Ik had een leuke indruk achter gelaten en ze dachten dat ik snel een andere kamer zou vinden. De 2e keer hospiteren vond ik zelf niks en ben ik weggegaan. De 3e keer voelde wel wel weer erg goed, maar zij hadden voorkeur voor een jongen en ik eindigde op de 2e plaats. Maar ook zij vonden dat ik een goede indruk achter had gelaten.

Alleen.. Ik schiet er zo weinig mee op, want ik heb nog steeds geen kamer. Ik zit thuis prima, maar toch is het een tegenvaller als je je erop verheugd.

Ik wilde het even van me afschrijven en ga maar gewoon stug door met mijn zoektocht. Ik zal toch ooit wel wat vinden? Wat doe ik fout?

(Mocht het hier verkeerd zijn, wil iemand hem dan verplaatsen?)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:20

Via een makelaar kwam ik snel aan een kamer. Is meestal wat duurder door de bemiddelingskosten, maar als er iets voor je tussen zit, regelen ze het voor je.

Destination

Re: Het leed dat een kamer zoeken heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:58

Heb je Facebook al geprobeerd? Er zijn heel veel groepen voor studentenkamers. En verder kan je misschien aan medestudenten vragen? Misschien weten zij nog iets.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:28

Hospiteren, wat een drama. Wij hadden vorige week ook twee hospiteeravonden bij ons in huis, dus troost je met het idee dat het voor de bewoners ook niet altijd leuk is. Maar daar heb jij natuurlijk helemaal niets aan!

Als het nu niet lukt, kan je het over een paar maanden nog een keer proberen. Vaak vertrekken veel studenten rond februari weer, omdat hun studie toch niet is wat ze ervan verwacht hadden.

In ieder geval heel veel succes!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:27

Je hebt dus nu gereageerd op 12 kamers? Probeer echt op veel meer te gaan reageren. Ook via Facebook etc.

In Utrecht ben je gemiddeld wel 3/4 maanden bezig om een kamer te vinden.
En ja hospiteren is stom.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:30

Nog even wachten, in december komen vaak veel kamers vrij door afhakers.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:35

Hospiteren is echt verschrikkelijk, maar toch kies ik vaak wel kamers met hospiteeravonden uit. Ik heb liever dat de medebewoners mij kiezen dan dat ik de kamer krijg omdat ik als eerste reageer bij de verhuurder bijvoorbeeld. Het lijkt me dat je dan een veel mindere band met de mensen krijgt.

Gewoon nog even doorzetten! 3 keer hospiteren is nog niet zoveel, rn het gaat vanzelf raak!

Als tip wil ik je nog geven om ook in je berichtje erbij te zetten wat je verwacht van je nieuwe huis; denk je er nieuwe vrienden te maken, of zit je er de hele avond op je kamer?Dan kun je van te voren al kijken of het matcht en laten zien dat je daar ook al over hebt nagedacht, succes!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:40

In december/januari/februari is een betere tijd om wat te zoeken.

Ik heb ook bij relatief veel kaners gehospiteerd, veel gereageerd via FB en Kamernet. Koste me allemaal klauwen met geld en hoe spontaan je ook schrijft, er zijn altijd 30 andere die het blijkbaar 'nog leuker' doen..

Ik ben uiteindelijk bij een huis met 3 jongens terecht gekomen (Utrecht). Ik kon er alleen totaaaaal m'n draai niet vinden dus ben na 3 maanden op zoek gegaan naar wat anders. Via SSH (Stichting Studenten Huisvesting) ben ik uiteindelijk in dit gedeelde appartement terecht gekomen waar ik enorm veel geluk mee gehad heb maar echt heeeeel erg blij mee ben.

Weet wel: Het zoeken van 'de perfecte kaner' is vanuit de stad waar je zoekt een stuk makkelijker dan vanaf erbuiten. Dus wellicht eerst genoegen nemen met wat minder en daarna kan je echt goed zoeken :) Via Facebook zijn er ook talloos veel groepen! Ik heb persoonlijk weinig gehad aan Kamernet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:41

Gewoon blijven proberen :) Het moet ook maar net klikken met de huidige bewoners natuurlijk. 3x is echt nog niet veel, als je boven de 10 komt en nog geen kamer hebt zou ik me pas zorgen gaan maken ;)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:41

Zo herkenbaar!!
Ik ben nu sinds mei aan het zoeken en word vaak afgewezen vanwege mijn paard.
Ik heb hiervoor de opleiding hbo paardensport gedaan en werk ook nog op zaterdag op stal/lesgeven. Daarnaast heb ik nog mijn paard.
Maar word meestal daar op afgewezen. Dan krijg ik als reactie dat ze die stank niet in hun huis willen. Heel jammer, maar begrijp je frustratie!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:06

Ik ken het probleem... In Nijmegen wel gelukkig snel een kamer gevonden bij een hospes ondat ik geen zin had in lawaaiige studentenkamers enz.

Ik wil/moet echter mijn master in Amsterdam gaan doen. Ik zie daar erg tegenop vrnl vanwege het vinden van betaalbare woonruimte. De stad zelf vind ik ook vreselijk maar ja die master is er alleen in Amsterdam... Ik heb me een paar maand geleden ingeschreven bij de woningbouw maar ik betwijfel dat ik genoeg wachttijd heb opgebouwd tegen de tijd dat ik m'n bachelor heb afgerond.

Dus dat wordt afwachten, hoe ik daar terecht kom...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 12:27

Aah jullie reacties stellen me gerust. Ik heb inderdaad ook al gereageerd via de facebook pagina voor kamers in Den Haag en ik bel ook regelmatig makelaars in die omgeving. Maar ook die kamers/studio's vliegen de deur uit.

Ik zit thuis opzich prima en ben niet 'haastig' op zoek, dus ik wil ook echt wel iets waar ik me gewoon prettig voel. Vandaar ook dat ik niet overal maar op reageer.

Jullie ook succes die nog opzoek zijn!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 23:26

Ik wil even laten weten dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik een kamer heb :). Heerlijk plekje, dicht bij school en met fijne mensen.

Ik kan wat meubels overnemen van de vorige bewoonster (zij heeft 2 maanden terug alles nieuw gekocht). Maar ik twijfel, voor me idee vraagt ze nog best veel geld. Maar ik vind het lastig in te schatten wat een (ikea) kamer zo een beetje zou gaan kosten. Bed/kasten/bank/tafel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:35

Wat vraagt ze en wat krijg je ervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:43

Ik heb nu hetzelfde probleem in Delft :\ Ben ook maar gestopt met kamernet want het wordt me echt te duur terwijl er bijna geen kamers op komen. Grote kans dat ik deze week mazzel heb bij DUWO en een tweepersoons kamer op de campus kan krijgen :) Een goede vriend van me is ook opzoek naar een kamer dus dat is wel gezellig :) Scheelt wel dat ik al in Delft (op mezelf) woon, maar mijn huidige huis bevalt me gewoon niet dus ik wil hier eigenlijk zo snel mogelijk weg.

Wel fijn dat je een stekje hebt gevonden!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 07:05

Spannend eefj33, hopen dat het lukt via DUWO! Kamernet heeft aan mij ook al zo'n 100,- verdiend. Gelukkig komt in Den Haag wel zo'n 5 kamers per dag erop, denk ik.

Courses, ze vraagt 750,- voor de gordijnen, ikea stolmen kast (4 elementen), lampje en een plank aan de muur. Ik zou er zelf dan nog een bed bij moeten kopen, tafel/bureau en eventueel een bankje/stoel en dan nog accessoires enz.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:44

Ik vind dat best prijzig,
Ga gewoon naar de ikea site kijk hoeveel het nieuw kost en dat met elkaar vergelijken. Als jij het te veel vind en het niet wil heb jij altijd het recht om te zeggen dat je het niet doet.
Weet niet of jij verder nog dingen nodig hebt. Of dat je alles al thuis hebt. Je kan dan ook alleen dingen overnemen die je nog nodig hebt. Zelf denk ik dan aan gordijnen.

Veel plezier op je kamer, op kamers wonen is heel leuk (vind ik;))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:20

Ik zou even kijken wat de spullen van de IKEA nieuw kosten, gordijnen kosten ongeveer 100/150 euro maximaal (tenzij je het heel fancy gaat doen maar dan zou ik zeggen, neem ze lekker zelf mee ) :+ En anders een tegenbod doen :)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:47

Dat is erg veel geld. Ik heb nu zelf bij JYSK erg goedkope spullen kunnen halen en was voor mijn bed (excl matras 2 pers) 30 euro kwijt tweedehands. Speur marktplaats af en ga naar de ikea/jysk/leen bakker. Ik ben nu voor mijn kamer: Tafel + stoelen 150 euro, hoekbank 199 euro, twee kasten jysk 150 euro, gordijnen incl rails 35 euro, nachtkastje 30 euro kwijt. Ik hield zelfs nog budget over om een nieuwe TV aan te schaffen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:51

Dat is veel geld hoor!! Ik kon de IKEA bank overnemen voor 10 euro en voor 50 euro de supermooie, nieuwe gordijnen. Natuurlijk is het handiger als het er al staat en hangt, maar ik zou goed kijken hoe veel je inderdaad zelf eraan kwijt zou zijn.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:52

misschien een oproep op hangen bij de campus?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:58

Ik had mijn bedbank van de Leen Bakker voor 100 euro, mijn bed was wel nieuw maar dat moet en zal ik gewoon nieuw hebben samen met 2 matrassen. 2 matrassen waren ook Leen Bakker voor 250 euro (1+1 gratis :+ ), bed van de IKEA was iets van 200 inclusief lattenbodum. Mijn 2 EXPEDIT kasten waren ongeveer 40 euro p.s inclusief inhoud, koelkastje van Bosch van MP af voor 25 euro en mijn EXPEDIT bureau/boekenkast heb ik gratis overgenomen :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:16

Haha ja dat zijn nog eens koopjes Courses!
Inmiddels staan al mijn meubel en accessoires :). Na de vakantie mijn kleding over en dan kan het wennen gaan beginnen..

Even een foto van mijn stulpje;
Afbeelding