Volgens studielink sta ik ingeschreven voor twee studies, maar ik had al een tijdje geleden aangegeven dat ik mij niet wilde herinschrijven. Was een tijd geleden al gestopt met die studie. En nu doe ik een nieuwe opleiding. Weet iemand hoe dit kan?
Waarschijnlijk is er ergens mis communicatie geweest of miste er ergens een bevestiging. Gewoon even bellen naar de school / studielink / duo, waar het zich ook afspeelt
Gucci_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-15 17:42
Ik heb al contact gehad met de school en die zei dat dat komt omdat ik mij niet heb heringeschreven en dat dat echter verdere gevolgen heeft voor de nieuwe studie die ik doe Heel vaag antwoord dus...
Dan vraag je of je deze week nog op gesprek mag komen en hoe het zit? Maar eigenlijk vind ik het vreemd dat je er nu pas achter komt. Mijn school stuurt mij al de hele zomer mails over lesdagen, vakken, introductie van periode, her inschrijven etc.
Heb je je ook uitgeschreven bij studielink? Volgens mij heeft naar school gaan om het te regelen niet zo veel zijn, dacht namelijk dat het werd geregeld door DUO en/of studielink.
Uitschrijven inderdaad via studielink, die geven dat door aan je opleiding. Bij twee opleidingen ingeschreven staan kan, maar als je bij die ene niets volgt is dat voor hen vervelend/onhandig.
Ik moest mij ook via mijn school herinschrijven voor nieuwe schooljaar, van dezelfde opleiding.
Gucci_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-15 23:55
Ik heb dat inderdaad via studielink gedaan voor 1 september. Uitschrijven was geen optie, aangegeven dat ik mijn niet wilde herinschrijven. Daarvoor ook nog brieven gehad dat ik toch niet genoeg punten had om door gaan met het volgende studiejaar. Dus zou toch automatisch nu niet meer ingeschreven staan, vreemd.
Dat is vreemd, maar hoezo zou dat gevolgen moeten hebben voor je nieuwe studie? Ik heb mij (wel bewust) ingeschreven gehad voor een 2e opleiding, kosten waren hetzelfde (was wel dezelfde school, maar dat maakt naar mijn weten niet uit)
Peildatum is 1 oktober, kan best zijn dat je bsa en uitschrijving dan pas definitief wordt.
Bij 2 opleidingen ingeschreven staan kan gewoon, de 2e opleiding krijgt alleen geen toelage voor jouw inschrijving van de overheid, dus sommige opleidingen zijn er minder blije mee, als je al bij een andere uni of hogeschool staat ingeschreven. Maar ze mogen je niet weigeren of iets.