Kleine enquete over windmolens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Kleine enquete over windmolens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 16:49

Nachtlampje

Re: Kleine enquete over windmolens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:51

Je bent welkom!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 16:54

Nachtlampje schreef:
Je bent welkom!

dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:38

Ik heb hem ingevuld maar ik ben zelf geen windmolen dus ik weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:28

Ingevuld!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 14:24

Super bedankt :) !

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:29

ingevuld

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:33

Ingevuld, maar geeft mij maar zonnepanelen, die kunnen gewoon op een al bestaand dak. Zoveel ruimte hebben we niet in Nederland namelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:35

Ingevuld

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:21

Wij hebben thuis zonnepanelen en een molen. ik snap niet wat er lelijk aan is. en qua geluid ik merk er niks van. Maar dat is mijn mening :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:23

Ingevuld..

En ik zie liever 1000-de windmolens aan de horizon dan 1 stinkende fabrieksschoorsteen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:57

ingevuld :) Ik vind windmolens helemaal niet storend, maar in een woonwijk kan ik me indenken dat het irriteert. En ach een kleurtje zou ook wel wat vrolijk staan haha.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:27

ingevuld maar ik vond de enquete niet goed opgezet. Er zijn andere aspecten aan windmolens wat ze overbodig maakt, dat er subsidie voor gegeven wordt is te idioot voor woorden

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:50

Ingevuld! Ik hou van windmolens. Vind ze prachtig in een polderlandschap. Dan kan ik echt van zo'n rij molens genieten!

Weet alleen niet hoe het is om er bij in de buurt te wonen, maar voor het oog...ik hou d'r van!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:02

Gedaan hahaha windmolens

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:30

Mist schreef:
ingevuld maar ik vond de enquete niet goed opgezet. Er zijn andere aspecten aan windmolens wat ze overbodig maakt, dat er subsidie voor gegeven wordt is te idioot voor woorden

Nee, die subsidie is nu nog noodzakelijk, simpelweg omdat de huidige generatie windmolens niet kosteneffectief gebouwd en ingezet kunnen worden. Maar je zult ergens moeten beginnen om het te veranderen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:13

Elsje123 schreef:
Ingevuld! Ik hou van windmolens. Vind ze prachtig in een polderlandschap. Dan kan ik echt van zo'n rij molens genieten!

Weet alleen niet hoe het is om er bij in de buurt te wonen, maar voor het oog...ik hou d'r van!

Kan je vertellen dat het vreselijke "lawaai-apparaten' zijn, en van het geflikker van de wieken word je ook niet echt vrolijk.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:17

Ingevuld

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:26

Marie111 schreef:
Elsje123 schreef:

Kan je vertellen dat het vreselijke "lawaai-apparaten' zijn, en van het geflikker van de wieken word je ook niet echt vrolijk.

Ik ervaar dat toch anders. Bij mijn (schoon)familie staan er veel en de keren dat ik daar op visite ben/te logeren zijn ze mij qua geluid niet opgevallen.

______

Daarbij, vind ik dit soort discussies altijd zo hypocriet. Men wil wel groene stroom, maar wil het niet op de "groene" manier. Want zonnepanelen en windmolens zijn lelijk. Dan vraag ik mij af of je wel daadwerkelijk groene stroom wilt.
Maar dat is mijn bescheiden mening. :o

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:23

Super bedankt voor jullie meningen!
Ik zal hem sluiten dus er kan helaas in de enquete niet meer gereageerd worden, daar het maximaal aantal bereikt is :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:36

sadekeshia schreef:
Ik zal hem sluiten dus er kan helaas in de enquete niet meer gereageerd worden, daar het maximaal aantal bereikt is :)

En wat ga je er nu mee doen? Of moet ik wellicht vragen: welk inzicht wil je hiermee krijgen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:43

Lente schreef:
Ik heb hem ingevuld maar ik ben zelf geen windmolen dus ik weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt :D

scheelt mij weer een flauwe opmerking maken dank je lente :')

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:17

ikke schreef:
sadekeshia schreef:

En wat ga je er nu mee doen? Of moet ik wellicht vragen: welk inzicht wil je hiermee krijgen?

Ik ga het binnenkort voor een projectje gebruiken over duurzaamheid en groene energie
Zoals bij iedereen bekend is er veel geklaag over de windmolens dus ik wilde eigenlijk gewoon meer inzicht in waar dat het hem precies in zit en waar mensen zich aan ergeren.

Dit is nog maar een kleine doelgroep geweest natuurlijk en ik zal dan ook nog meer onderzoek gaan doen :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:13

sadekeshia schreef:
ikke schreef:

Ik ga het binnenkort voor een projectje gebruiken over duurzaamheid en groene energie
Zoals bij iedereen bekend is er veel geklaag over de windmolens dus ik wilde eigenlijk gewoon meer inzicht in waar dat het hem precies in zit en waar mensen zich aan ergeren.

Dit is nog maar een kleine doelgroep geweest natuurlijk en ik zal dan ook nog meer onderzoek gaan doen :P

Wat "men" ervan vind is nog een ding, maar als ik kijk wat zo'n molentje doet, dan is dat geneuzel in de marge. Je moet minimaal 100 molens neerzetten om maar enigzins in de buurt van de capaciteit van een gemiddelde centrale te komen. Kijk even op de noordzee wat voor een onmetelijk oppervlak daarvoor nodig is. Dat staat in geen enkele verhouding en over de idiote kosten van onderhoud op off-shore lokaties spreken we dan niet eens!