Geschikte laptop voor school gezocht, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LSnuitje

Geschikte laptop voor school gezocht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 22:36

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop om te gebruiken voor school. Mijn oude laptop (van nog geen jaar oud) heeft het compleet begeven en ik zit met de handen in het haar..
Ik heb een paar eisen, namelijk dat de laptop sowieso 2 uur zonder lader kan. Ook wil ik graag een wat kleiner formaat, maar niet zo klein dat ik ook nog een vergrootglas mee naar school moet slepen :D
Het liefste wil ik de toetsen van de laptop verlicht hebben, zodat ik ook in donkere klaslokalen kan zien wat ik aan het typen ben, maar dit is geen vereiste.
Ik wil er maximaal 750 euro aan uit geven.

Alvast bedankt voor het meedenken!! *\o/*

Yoshiko

Re: Geschikte laptop voor school gezocht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:40

Een MacBook. Nieuw kan hij sowieso 8 uur zonder lader maar ik raad je aan om een tweedehands van leapp.nl te bestellen zodat het beter in jouw budget past. Het voldoet aanal jouw eisen. Ze hebben meerdere formaten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:41

Ik heb zelf een Asus nog wat van 13,3 inch. Heel fijn, licht, en kan wel 7 uur zonder oplader ( lithium batterij). Is 699 dacht ik

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 22:42

Yoshiko schreef:
Een MacBook. Nieuw kan hij sowieso 8 uur zonder lader maar ik raad je aan om een tweedehands van leapp.nl te bestellen zodat het beter in jouw budget past. Het voldoet aanal jouw eisen. Ze hebben meerdere formaten.

Ik ga meteen op de site kijken, het klinkt als een ideale laptop. Ik had nog helemaal niet richting de macbook kant gedacht :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:26

Misschien heb je hier iets aan: http://tweakers.net/categorie/496/lapto ... -accuduur/

Ik zag toevallig dat er een nieuwe versie uit is van de Asus Zenbook UX305. Deze staat ook in de Best Buy Guide van augustus op Tweakers: http://tweakers.net/reviews/4120/4/lapt ... ux305.html Het model met 128GB SSD is net geen €750. Er staat wel in dat hij geen verlicht toetsenbord heeft, verder lijkt hij aan je eisen te voldoen.

MacBooks zullen ook zeker aan je eisen voldoen, maar zijn nog wel een stukje duurder. Tenzij je voor tweedehands wil gaan natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:48

Ik heb een tweedehands Macbook van Leapp.nl voor 700 euro. Hij heeft wel wat ouderdomskwaaltjes (ik heb er een nieuwe harde schijf in laten bouwen, het werkgeheugen laten uitbreiden en mijn accu heeft ook weer een beurt nodig..) maar voor de rest is het een prima ding. Als het binnen je budget past kan ik het je zeker aanraden. Van de hardware (dus gewoon de laptop zelf) heb je een stuk langer plezier, ze gaan over het algemeen een stuk langer mee.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:54

Let er even op of je voor je opleiding een numeriek deel nodig hebt op je laptop.. Zou jammer zijn als je veel data moet invoeren en je dat zonder numeriek deel moet gaan doen.. Heb je dit niet nodig dan zou ik gaan voor een laptop van 14 inch. Ik heb nu een 15,6 inch en dat is eigenlijk net te groot om lekker in mn tas te passen.. Maar verder is het wel een enorm fijne grootte vind ik.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:07

Emmaa_ schreef:
Ik heb een tweedehands Macbook van Leapp.nl voor 700 euro. Hij heeft wel wat ouderdomskwaaltjes (ik heb er een nieuwe harde schijf in laten bouwen, het werkgeheugen laten uitbreiden en mijn accu heeft ook weer een beurt nodig..) maar voor de rest is het een prima ding. Als het binnen je budget past kan ik het je zeker aanraden. Van de hardware (dus gewoon de laptop zelf) heb je een stuk langer plezier, ze gaan over het algemeen een stuk langer mee.

Bedankt voor je reactie, na het lezen van de recensies wil ik toch wel erg graag een MacBook aanschaffen. Worden deze laptops verzonden of is het de bedoeling dat je ze in een leapp winkel ophaalt? :)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:08

Femek2902 schreef:
Let er even op of je voor je opleiding een numeriek deel nodig hebt op je laptop.. Zou jammer zijn als je veel data moet invoeren en je dat zonder numeriek deel moet gaan doen.. Heb je dit niet nodig dan zou ik gaan voor een laptop van 14 inch. Ik heb nu een 15,6 inch en dat is eigenlijk net te groot om lekker in mn tas te passen.. Maar verder is het wel een enorm fijne grootte vind ik.

Nee hoor, ik heb gewoon een fijn typende huis tuin en keuken laptop nodig voor word bestandjes, en af een toe een powerpoint en excel document. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:09

LSnuitje schreef:
Emmaa_ schreef:

Bedankt voor je reactie, na het lezen van de recensies wil ik toch wel erg graag een MacBook aanschaffen. Worden deze laptops verzonden of is het de bedoeling dat je ze in een leapp winkel ophaalt? :)

Ze kunnen ook verzonden worden :) Als je er geen ervaring mee hebt is het misschien wel handiger om hem in de winkel op te halen

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:11

Volgens mij kan je ze zowel laten versturen als ophalen in de winkel, maar dit staat allemaal op de site. Ik ben zelf kort geleden op zoek geweest naar een laptop (inmiddels een Lenovo 13.3. inch gekocht) maar kwam eerst ook uit op de tweedehands via Leapp. Het viel me toch op dat die laptops vaak al een stuk ouder zijn en toch al wat gebreken hebben terwijl je voor 300 euro meer een nieuwe hebt die dan ook weer 4 jaar langer meegaat. Ik vond het niet waard om een tweedehands te kopen en zou dus eerder voor wat meer geld een veel betere en nieuwe macbook hebben gekocht. (uiteindelijk bleek ik minder nodig te hebben en ben ik voor een ander merk gegaan).

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:13

[/quote]
Ze kunnen ook verzonden worden :) Als je er geen ervaring mee hebt is het misschien wel handiger om hem in de winkel op te halen[/quote]

Is het besturingssysteem zo veel anders dan? Op zich kan ik redelijk met computers overweg maar ik heb geen ervaring met Macbooks.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:18

Systeem is inderdaad echt anders maar ik was er erg snel aan gewend, in het begin is het nog vreemd.
Maar mijn zus d'r leapp macbook gaat nu 6 jaar mee.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:27

Systeem van een MacBook is wennen maar ik ben echt verkocht. Hoelang die zonder accu kan en hoe licht, ideaal voor mee naar school.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:42

Beau_Myrthe schreef:
Systeem van een MacBook is wennen maar ik ben echt verkocht. Hoelang die zonder accu kan en hoe licht, ideaal voor mee naar school.

Het klinkt als de ideale laptop, ik ga hem vanmiddag bestellen!