Het leed dat onregelmatige diensten heet: kluizenaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Het leed dat onregelmatige diensten heet: kluizenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 10:05

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje woon ik in een nieuwe stad omdat ik ben gaan samenwonen.

Ik dacht, geen probleem, ik kan overal wonen en leer zo nieuwe mensen kennen. Helaas merk ik dat dat zonder eigen paard en met onregelmatige werktijden toch iets lastiger is.

Ik blijf in de eerste instantie werken bij het ziekenhuis waar ik al werkte, in mijn oude woonplaats.

Helaas moet ik na 4-5 maanden concluderen dat het ontmoeten van mensen minder makkelijk gaat dan ik dacht.

Zo ben ik nu een random woensdag vrij, en regelmatig smorgens, maar ja, dan kom ik maar weinig leeftijdsgenoten tegen (20-30 zegmaar). Want die zijn lekker aan het werk :D

Ik maak vrij makkelijk contact maar kom dus gewoon weinig mensen tegen...

Een sportclub? Ja leuk, maar ik kan niet op vaste avonden/momenten. Ga wel naar een yoga school en rijd 1x per week op andermans paard, maar ook daar loopt het niet zo'n vaart. Zijn allemaal vluchtige gesprekken.

Ik voel me dus een beetje een kluizenaar op die vrije momenten :D
Vind er niets aan, zo alleen thuis, alleen koffiedrinken in de stad, alleen winkelen.. ik houd gewoon van gezelligheid en mensen om me heen!

Zijn er meer mensen die dit herkennen? En zo ja, wat doen jullie er aan?

Abracadabra9

Re: Het leed dat onregelmatige diensten heet: kluizenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:10

Je woont in Utrecht zie ik? Volgens mij is er een topic met meiden uit Utrecht e.o. die geregeld samen iets leuks doen. Verder heb ik niet zoveel tips, behalve inderdaad een sportclub, andere hobby etc.

Of nodig eens een avondje vrienden uit je oude woonplaats uit?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 10:12

Ik woonde in Utrecht inderdaad, nu in Den Haag. In Utrecht is idd genoeg te beleven. Ik kan alleen niet iedere vrije dag ook nog naar Utrecht reizen :) en andersom zijn mijn Utrechtse vrienden ook doordeweeks overdag gewoon aan het werk. De weekenden en avonden krijg ik wel vol :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:41

Onregelmatige diensten zijn niet altijd even handig inderdaad. Mijn vriendin werkte al langer onregelmatig en ik begin er ook met mee. Onze diensten zijn meestal of 7-15 of 15-23 zo om en nabij.

Voor ons best gepuzzel, als de kinderen ook nog bij ons zijn kunnen we dus niet allebei dezelfde diensten draaien (want kinderopvang) en als de kinderen er niet zijn dan proberen we ze juist wél tegelijk te plannen want dan zien we elkaar ook nog eens. Hobby's zijn lastig, zeker als er vaste tijden bij komen kijken.
Mijn vriendin speelt wel bij de muziekvereniging elke dinsdagavond want zij kon op haar werk een vrije dag per week aangeven. Misschien is dat bij jou ook mogelijk?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:46

Hey Myrthe, kom ik jou hier tegen, grappig. :) Wellicht een idee om je aan te sluiten bij NMLK (nieuwe mensen leren kennen), geen idee of zij ook overdag activiteiten doen en of het passend is bij jouw situatie maar het schijnt echt een leuke manier te zijn om in contact te komen met nieuwe mensen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:54

Ha Ir! :D Dat is inderdaad toevallig :D

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld op NMLK. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet de moed heb gehad om naar een activiteit daar te gaan, ik kijk wel regelmatig. Citée is een zelfde soort organisatie, daar kijk ik ook regelmatig. De activiteiten die er in mijn regio opstaan lijken vooral van eenzame mannen te komen en dat is nou niet het soort nieuwe mensen waar ik naar op zoek ben :') Of klink ik nu heel verwend?

Ik heb wel een aantal vrouwen-activiteiten aangemaakt in de hoop die mannen te gaan weren O:)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:55

Ik werk ook onregelmatig en het is inderdaad lastig afspreken, zeker met vriendinnen die ook onregelmatig werken is echt een ramp. Ik heb ook nog slaapdiensten dat is gewoon een dienst van 's middags 15u tot de volgende dag 11.30 :')

Maar ik heb dus hetzelfde probleem..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 14:00

amandananana schreef:
Ik werk ook onregelmatig en het is inderdaad lastig afspreken, zeker met vriendinnen die ook onregelmatig werken is echt een ramp. Ik heb ook nog slaapdiensten dat is gewoon een dienst van 's middags 15u tot de volgende dag 11.30 :')

Maar ik heb dus hetzelfde probleem..

Ja, een lotgenoot! Jouw diensten zijn net zou hopeloos als de mijne! Wij werken ook van 14.00 tot 22.30, of van 22.30 tot 08.00 uur in blokken van drie. En dan komen de losse weekenddiensten (dag, tussen, avond, nacht) er nog bij...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:01

MyrtheJ schreef:
De activiteiten die er in mijn regio opstaan lijken vooral van eenzame mannen te komen en dat is nou niet het soort nieuwe mensen waar ik naar op zoek ben

Nee joh? :D :D

Geen ervaring zelf met NMLK maar kan me wel een beetje voorstellen dat het zo werkt...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:02

Ja echt verschrikkelijk, de vroege diensten zijn bij ons 07.00-14.30 en de late zijn 14.30-23.00.. maar ik zou de ORT voor geen goud willen missen :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:02

ORT *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:03

Meld zich ook :j

werk merendeels avond (15.00 tot 23.30) en nachtdiensten (23.00 tot 7.30)
Daarbij werken mijn meeste vriendinnen ook onregelmatig en is afspreken dus een drama. vooral als je dan ook beide nog eens t andere weekend werkt..
Afspreken kan dus erg weinig.. zie sommige vriendinnen maar eens in de zoveel weken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:03

amandananana schreef:
Ja echt verschrikkelijk, de vroege diensten zijn bij ons 07.00-14.30 en de late zijn 14.30-23.00.. maar ik zou de ORT voor geen goud willen missen :$

ORT ORT ORT *\o/* *\o/*
moet jij btw niet slapen na je slaapdienst waarbij je al vanaf 3 uur wakker bent :')

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 14:11

Lis_Ol schreef:
Meld zich ook :j

werk merendeels avond (15.00 tot 23.30) en nachtdiensten (23.00 tot 7.30)
Daarbij werken mijn meeste vriendinnen ook onregelmatig en is afspreken dus een drama. vooral als je dan ook beide nog eens t andere weekend werkt..
Afspreken kan dus erg weinig.. zie sommige vriendinnen maar eens in de zoveel weken.

Herkenbaar! Laat staan dat het mogelijk is om vriendschappelijk met collega's iets af te spreken - er zijn er altijd een paar die dan moeten werken :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:24

Lis_Ol schreef:
amandananana schreef:

ORT ORT ORT *\o/* *\o/*
moet jij btw niet slapen na je slaapdienst waarbij je al vanaf 3 uur wakker bent :')

Nee poepie ik moest mn auto halen :*

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:37

Ik meld me, ik werk vroeges en lates (geen nachten), maar wel heel veel weekenden. Leuk zo'n weekend, want dan ben je 3 dagen in de week thuis, waar niemand anders thuis is... Balen....

Gelukkig wel een eigen paard, dus daar kan ik al die recup-uren insteken maar sociaal contact is echt hopeloos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:23

Herkenbaar hoor, ik heb hetzelfde euvel. Maar wat ik ook merk is dat veel mensen al hun eigen clubjes en vrienden hebben en je maar moeilijk ergens tussen komt. Iedereen is erg op zichzelf tegenwoordig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:42

:wave: Ik meld me ook. Mijn werktijden zijn zo onregelmatig als maar kan. (wij hebben elk kwartier van de dag/nacht een instaptijd die je kunt krijgen, dus ja.. ook om 03:15 's nachts) Ook heel onregelmatig vrij en op sommige dagen dat ik vrij ben, kan ik 's middages en 's avonds (als iedereen klaar is van school/werk) alsnog niet afspreken omdat ik dan in bed moet liggen voor een volgende nachtdienst. :+

Mijn sociale leven heb ik vrijwel alleen op stal en ook spreek ik wel eens af met collega's. Heb nog enkele vriendinnen waarmee ik af en toe afspreek tussendoor, maar velen snappen niet dat ik niet vaak kan afspreken. Verlof krijgen is bij ons ook zo makkelijk niet :n Er is zelfs een verlofstop geweest van 3 maanden, ze hadden ons gewoon echt nodig.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:02

Susan ik had al heel veel vriendinnen, met collega's spreek ik niet echt af ik werk daar nu tijdelijk en nog niet zo lang maar 40 uur per week onregelmatig werken is gewoon killing voor je sociale leven := ik heb ook een vriend die zie ik deze week 1 dag, echt balen..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:04

amandananana schreef:
Susan ik had al heel veel vriendinnen, met collega's spreek ik niet echt af ik werk daar nu tijdelijk en nog niet zo lang maar 40 uur per week onregelmatig werken is gewoon killing voor je sociale leven := ik heb ook een vriend die zie ik deze week 1 dag, echt balen..

Jeetje, 1 dag deze week maar :oo

Ik heb momenteel geen relatie, had bijna 2 jaar een relatie met een collega en hebben toen geregeld bij elkaar in 't team te kunnen komen. Anders was dat geen doen geweest :n Nu zou ik ook niet weten hoe ik überhaupt nog aan de man ga komen en blijven met deze tijden :') Vind het reuze knap dat sommige zo een gezin kunnen hebben.. met kinderen lijkt het me helemaal rot!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:44

Ja bizar he! Maar we wonen niet samen nog dat maakt het extra lastig. Hij heeft lange dagen op school hij is nog student. En ik ben 1 dag in het weekend vrij en 1 dag doordeweeks deze week dus dan wordt het lastig haha!

Nee daten is echt een ramp met dit werk :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:44

Ik heb wel vrienden en vriendinnen maar die zijn allemaal verhuisd uit mijn woonplaats, terwijl ik als enige gebleven ben. Dat maakt afspreken wat lastiger. Heb geprobeerd oa bij zwangerschapsgym ed nieuwe contacten op te bouwen, of nu op het schoolplein maar dat valt nog niet mee. Ik zie mijn vrienden/kennissen wel maar afspraken maken is lastig doordat ik om het weekend werk, en in het outdoorseizoen eens per maand of vaker op wedstrijd ben met mijn man. Die start SGW dus dan ben je ook hele dagen weg. Doordeweeks overdag heb ik wel tijd om af te spreken maar dan zit ik weer met schooltijden waardoor je ook niet flexibel bent.

Ik zie mijn man sommige dagen ook nauwelijks, als ik laat slaap heb komt het zo maar voor dat we elkaar meer dan 24 uur niet zien. Hij gaat er zelf namelijk altijd heel vroeg uit. Dan zie ik hem nog even de avond voor mijn dienst in gaat, hij haalt om 3 uur de kleine van school als mijn dienst begint. En dan zien we elkaar zelf pas de dag dat ik uit dienst kom rond etenstijd.

Dreamy: wat voor werk doe je als ik vragen mag? Zijn wel bijzondere werktijden. Midden in de nacht beginnen lijkt me echt helemaal niks, dan kun je volgens mij nog beter gewoon nachtdienst hebben.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:50

Ik werkte vroeger onregelmatig (dag/laat/weekend) en nu van maandag t/m vrijdag, maar wat mis ik mijn onregelmatigheid!
Heerlijk om op een doordeweekse dag een keer uit te kunnen slapen, naar het bos te gaan, in alle rust boodschappen te doen. Ik vond het veel fijner dan mijn huidige werktijden :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:50

SusanH schreef:
Ik heb wel vrienden en vriendinnen maar die zijn allemaal verhuisd uit mijn woonplaats, terwijl ik als enige gebleven ben. Dat maakt afspreken wat lastiger. Heb geprobeerd oa bij zwangerschapsgym ed nieuwe contacten op te bouwen, of nu op het schoolplein maar dat valt nog niet mee. Ik zie mijn vrienden/kennissen wel maar afspraken maken is lastig doordat ik om het weekend werk, en in het outdoorseizoen eens per maand of vaker op wedstrijd ben met mijn man. Die start SGW dus dan ben je ook hele dagen weg. Maar die hebben zelf niks met paarden. Doordeweeks overdag heb ik wel tijd om af te spreken maar dan zit ik weer met schooltijden waardoor je ook niet flexibel bent.

Ik zie mijn man sommige dagen ook nauwelijks, als ik laat slaap heb komt het zo maar voor dat we elkaar meer dan 24 uur niet zien. Hij gaat er zelf namelijk altijd heel vroeg uit. Dan zie ik hem nog even de avond voor mijn dienst in gaat, hij haalt om 3 uur de kleine van school als mijn dienst begint. En dan zien we elkaar zelf pas de dag dat ik uit dienst kom rond etenstijd.

Dreamy: wat voor werk doe je als ik vragen mag? Zijn wel bijzondere werktijden. Midden in de nacht beginnen lijkt me echt helemaal niks, dan kun je volgens mij nog beter gewoon nachtdienst hebben.

Jeetje, ik vraag me dan gelijk af.. wil/ga je dit werk voor "altijd" aan houden? Is ook meer een algemene vraag voor iedereen hier, want ik snap best als je dit gewoon niet je werkleven lang vol gaat houden. :+

Ik werk zelf op Schiphol in de beveiliging. Aangezien de vraag aan personeel per uur anders kan zijn (ivm aantal vluchten per uur), zijn er ook zo veel instaptijden voor ons :j
Mijn rooster ziet er nu wel prima uit, max 4 dagen achter elkaar werken. Alleen soms maar 1 dag vrij tussendoor. Leuk als je bijvoorbeeld op woensdag klaar bent om 23:00 's avonds, dan ben ik rond 00:00 thuis.. en dan moet ik vrijdag bijvoorbeeld weer om 03:15 weer op werk zijn (en ik vertrek dan om 02:00 van huis, dus om 01:00 opstaan). :+ Je bent dan gewoon je "hele vrije dag" aan het slapen en rusten..
Vorig jaar was het erger, dan had je wel eens 6 diensten, 1 "vrij" op deze manier, en dan weer 5 diensten := Killing..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:53

Oh zo Susan. Ja als ze wat verder weg wonen is t helemaal moeilijk.

Ik ben wel benieuwd wat jullie voor werk doen?

Ik zelf werk in de ggz op een klinische afdeling voor jongeren met autisme. :)

Ik ben pas net begonnen met werken, ben afgelopen schooljaar afgestudeerd dus ik ben nog een beetje aan het oriënteren. Ik vind het wel zwaar dat onregelmatige, en ik vind deeltijd behandeling leuker dan klinisch, maar deeltijd kun je bijna niet full time werken en heb je geen ort. Het betaalt dus veel minder goed.