DTP'er/grafisch ontwerper vinden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

DTP'er/grafisch ontwerper vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:45

Eindelijk een mooi boekje (proefschrift) geschreven en druk offertes aan het opvragen bij drukkers, maar dan..

..de omslag. De kaft. Het eerste dat mensen zien die het boekje in handen krijgen.

Collega's en vrienden hebben opeens allemaal broers/tantes/coole vrienden die grafisch ontwerpers zijn en met de mooiste creaties komen. Maar eigenlijk niet echt in opdracht voor anderen werken.

Dan moet ik op zoek, maar waar vind ik iemand? Betalen geen probleem, maar een bedrijf inschakelen is mij toch weer wat te prijzig. Bij de drukker kan het soms ook in 'het pakket' maar wordt er dan wel de tijd genomen om samen tot iets moois te komen?

Wie heeft er ervaring? Kan mij verder helpen?

Jennifuur

Re: DTP'er/grafisch ontwerper vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:51

Oproepje op Facebook oid doen voor studenten met die opleiding? Dan is het niet superduur, maar vaak goed werk en veel ruimte voor overleg.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:57

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:10

Wat zoek je precies? Waar gaat het boekje over? Moet het een geïllustreerde kaft worden, of gewoon een abstracte, grafische kaft met enkel vlakken en tekst bv.. speels, strak, modern, sierlijk, vintage..? Elke ontwerper heeft zijn eigen stijl, dus ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die bij een boekcover denken aan een heel ingewikkelde illustratie terwijl ze zelf alleen verstand hebben van typografie.

Ik ben zelf ook vormgever, en doe vooral illustraties. Ik heb op het moment ook wel wat tijd over, dus je mag altijd een pb sturen met wat meer info :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 16:56

Bedankt voor het meedenken allemaal!

@chimello - ik stuur je een pb!

@8nnemiek - trefwoorden voor het boekje zijn "hersenen" "MRI" en "microscopie", ik heb geprobeerd een vertaalslag te maken tussen wat we op een mri zien en wat we onder de microscoop kunnen zien bij een neurologische ziekte. Daarbij ook een uitstapje gemaakt naar genetica en patientenonderzoek. Erg breed dus, maar in deze hoek moet er gedacht worden. Ik zoek inderdaad een illustratie-iets (dus niet alleen tekst) dat de lading van de inhoud dekt. Ik hou meestal van abstract, maar ben er nog niet helemaal uit.. :D

Deze vind ik mooie kleuren, maar niet de inhoud dekken: https://www.parkinson-vereniging.nl/fil ... arkers.png

Deze vond ik leuk gevonden (over computationele netwerken mbt het brein): http://msweb.nl/imguser/content/proefsc ... rejaas.jpg