Wat ik met dit topic hoop te bereiken is misschien toch tips, of hier iets tegen te doen is,
of dat zij dit gewoon mógen doen..
hoe ik dit kan bespreken.. of moet ik gewoon opzoek naar iets anders?
Zal proberen zo beknopt mogelijk mijn verhaal te doen maar ben bang dat het toch lang gaat worden.
In eerste instantie heb ik 3 jaar contracten gehad achter elkaar,
op dat moment was de toekomst van het bedrijf 'onzeker', midden in de crisis.
Weinig uren te besteden, ik kon dus geen vast contract krijgen, mijn baas heeft mij toen
letterlijk verteld hoe enorm jammer hij dat vond, want hij wilde me echt niet kwijt en hij hoopte
dat ik erover wilde denken om terug te komen.
Nou, dat gebeurde, na 3 maanden 'vakantie' solliciteerde ik opnieuw bij hetzelfde bedrijf,
ik kon 2 dagen later alweer beginnen; alsof ik nooit was weggeweest en iedereen was zó blij
dat ik er weer was. ik kreeg nu een jaarcontract; mét kans op vast, want het ging weer wat beter met de economie!
Nu zijn we inmiddels weer een jaar verder, ik heb een nieuwe baas gekregen, maar verder is alles
het zelfde gebleven, fijne collega's en ook fijne leidinggevenden. het werk is nog steeds boeiend,
ik kan eerlijk zeggen dat geen dag het zelfde is en dat ik het altijd naar mijn zin heb.
pasgeleden werd ik op kantoor geroepen, omdat mijn contract dus bijna weer afliep.
Er werd verteld dat ik mijn werk niet goed doe, dat ik altijd shagerijnig ben en simpelweg niet
hard genoeg werk. achter mijn baas (met wie ik het gesprek had) stond 1 van de leidinggevenden
mee te knikken met wat hij zei.
wát.... ? de dag ervoor werd ik nog de hemel ingeprezen, want zonder mij hadden ze dit en dat nooooit afgekregen.. ?!
ik kreeg een 11 maanden contract..
ik was zo enorm overrompeld dat ik er niks tegen in heb gebracht behalve dat ik zei
dat ik het betreurde dat ze er zo over dachten, en dat ik mijn best ging doen me te verbeteren.
nu ben ik een week verder.. en begin me meer en meer af te vragen of, en waarom, ik dit ga pikken?
Ik heb begrepen dat de regels veranderd zijn? na 2 jaar een vast contract en anders loon voor
een bepaalde tijd doorbetalen oid? [heb het nog niet opgezocht verder]
dus.. ik kom nu op 1 jaar en 11 maanden uit.. doen ze dit simpelweg om zichzelf te beschermen,
om geen vaste contracten te hoeven geven, maar wel lekker goedkope krachten te kunnen houden?
en als ze inderdaad zo ontevreden zijn, waarom hebben ze me dan al die tijd gehouden? Lijkt mij dat
als je ontevreden bent over een werknemer, dat je deze géen contractverlenging geeft, en al helemaal
geen 11 maanden.. ?
heb het met enkele collega's besproken, en allemaal zeiden ze hetzelfde;
'wát?!' zij konden zich niet vinden in de kritiek die ik had gekregen, en hadden eigenlijk allemaal
verwacht dat ik een vast contract zou krijgen, aangezien er de weken daarvoor ook enkele
medewerkers een vast contract hadden gekregen [dit ging wel om weekend medewerkers dus 6uurs contracten]
tja.. en nu? doen zij dit rechtmatig? ik ben nooit aangesproken over de manier waarop ik mijn werk
doe, tot het moment dat ik het kantoor binnenstapte. Ik denk zelf dat ik weinig poten heb om op te
staan; tuurlijk mogen zij iemand een 11 maanden contract geven.. maar het is zó vreemd... zo raar..
Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Kan ik contact op nemen met iemand hierover? zijn hier instanties voor?
een heleboel van mijn plannen vallen plotsklaps in het water; een eigen huisje gaat niet lukken, een eigen paardje niet...
zonder vast contract kan ik geen kant op..
) slim te zijn. Korte termijn politiek...

dat is puur om geen vast contract te hoeven geven/vaste aanstelling
.