Werken in de Horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Knofje

Werken in de Horeca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:55

Ik zag het topic werken bij de Politie voorbij komen,
even gezocht maar een topic voor de horeca-tijgers bestaat eigenlijk nog niet!

wie van jullie werkt er nog meer in de horeca?

Misschien kunnen we leuke ideeën, inspiraties,ergernissen en nog meer uitwisselen 8-)

_sharona_

Re: Werken in de Horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:56

Ik! Al ruim 7 jaar (als bijbaantje)

Ik werk ruim 7 jaar in een wok restaurant hier in het dorp. Hier sta ik bij het ijs. En daarnaast werk ik ook bij het horeca en catering bedrijf van mijn oom. Hier sta ik achter de bar en in de bediening. Erg leuk!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:44

Volgens mij was er al wel zo'n topic.
Ik heb 2 jaar in de horeca gewerkt, nu niet meer.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:50

Mag ik me ook melden? Hier een afwasser in een restaurant en tevens bediening in een café/restaurant. Ik kom net van dat laatste vandaan :)

Om maar even af te trappen met de anekdotes, vandaag heeft een gast me toch weer iets gepresteerd.. Ik moest even op het winkeltje dat bij de zaak hoort letten en de bazin was in de keuken bezig. Komt er iemand het café binnen en voordat iemand van ons 2 tijd heeft om erheen te lopen is mevrouw al achter de bar langsgelopen om in het gangetje erachter te gaan vragen om koffie :? Serieus, ga gewoon zitten aan een tafeltje en wacht even totdat iemand naar je toekomt |o Ipv maar even achter de bar te gaan lopen want ja dat is natuurlijk de bedoeling 8)7

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:54

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:59

Zo'n 9 jaar in de horeca gewerkt, opleiding Manager Ondernemer Horeca 4 gedaan :)
Nu helaas al 2,5 jaar eruit ivm schouderklachten maar hopelijk binnenkort weer beginnen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:07

Helemaal leuk een horeca topic! :) Ik werk vanaf mijn 16e in de horeca, heb een zomer heel even thuis zorg gedaan, ging gillend terug haha!
Op dit moment werk ik in de horeca van Dierenpark Emmen, echt super leuk want er is veel afwisseling qua restaurants en dus ook in het werk zelf ^^
De standaard grapjes die ik vaak hoor zijn: ''Meneer/mevrouw wilt u de bon ook mee?'' ''Nee hoor, ik krijg het toch niet terug..'' En dan vooral blijven lachen, al heb je het al 100x gehoord die dag. ;)

friesehengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:09

Leuk.. ik werk ook in de horeca al 13 jaar bij dezelfde baas. Nog altijd even leuk.. ik ben trouwens zelfstandig werkend kok maar momenteel vervang ik de chef.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:41

Wat gaaf in een dierenpark!!ik ben jaloers :D :o
ik werk bij mijn vader achter de bar..
vroeger in de discotheek,nu in een hollandse stamkroeg

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:52

Ik meld me! Ik werk nu een jaar in de horeca.
Ik werk in een hotel / restaurant / congrescentrum en werk zo nu en dan ook bij een steakhouse en een ander hotel vandezelfde eigenaar.

Dus ik werk hele verschillende gelegenheden. Diners voor 300/400 man, maar ook carnavalsfeesten in het hotel en juist kleine prive diners voor verjaardagen oid.

En dan nog gewoon a la carte restaurant & we hebben een hotelbar. Bij het andere hotel zit ook nog een heel groot terras met prachtig uitzicht, dus vol met fietsers en wandelaars. Heel wisselend dus eigenlijk.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:55

Ik werk sinds 3 maanden in het leukste en vooral bekendste café van Breda, en ben er enorm blij mee met het bijbaantje.

Momenteel loop ik weer stage maar werk alsnog 2 dagen in de week daar.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:17

Laurapalmer schreef:
Wat gaaf in een dierenpark!!ik ben jaloers :D :o
ik werk bij mijn vader achter de bar..
vroeger in de discotheek,nu in een hollandse stamkroeg

Is ook echt super leuk, mijn leukste horeca baantje tot nu toe :) Ook de dingen die je erbij krijgt, gratis abonnement en gratis naar andere dierentuinen/pretparken zijn echt tof. :D

Mijn contract loopt echter per 30 oktober af, dus ik krijg deze maand te horen of ik mag blijven en dus tegelijk of ik mee mag naar het nieuwe dierenpark... Ik duim hard van wel! ;)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:19

Ik!
Ik werk in de bediening bij een strandpaviljoen. Super leuk werk en ik heb nog nooit zo'n mooie werkplek gehad.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:31

Ik heb toevallig woensdag een sollicitatiegesprek en heb er n.a.v telefoongesprek een goed gevoel bij! Zit alvast te kijken naar salaristabellen etc. Hebben jullie enige ervaring met de functieschalen en de wachtperiodiek? Hoop niet dat ik daarin gezet word, scheelt weer een eurotje per uur.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:41

Ik werk nu een jaar in de horeca, ik denk dat ik nu ongeveer een jaar geleden mijn eerste keer ging proefdraaien dus bijna jubileum :D Ik werk in een onbeperkt hapjesrestaurant in het dorp waar ik woon. Ondanks het kleine dorp toch altijd veel gasten!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:47

Ik heb 4 jaar intensief in de horeca gewerkt, momenteel werk ik bij een take-away achter de counter wat mee retail is :) Altijd lekker gewerkt maar nu met stage 5 dagen per week was horeca ook even niet echt meer haalbaar. Wel werk ik geregeld nog als hostess waarbij ik o.a in de Ziggo Dome en Jaarbeurs wel eens horeca diensten draai :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:52

Ik meld mij ook. De afgelopen 4 jaar heb ik fulltime in de horeca gewerkt en vanaf augustus als weekendkracht omdat ik weer ben gaan studeren.
Ik vind het werk in de bediening enorm leuk, het is mooi om de gast een mooie avond te bezorgen en houd van het stukje sociale contact wat je hebt met de gasten.

Ik draai hele afwisselende diensten, in zowel het restaurant, café en op terras(en af en toe eens een avondje in de keuken). En de ene keer een dagdienst(in combi met diner draaien) en de andere keer een sluitdienst draaien.

Niet voor mijn hele leven(vooral fysiek niet en omdat mijn hart ergens anders ligt), maar ik vind het een enorm mooi vak.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:52

Wat leuk een topic over de horeca! Een ontzettend mooi vak! :D

Ik ben waarschijnlijk een van de "jongere" hier. Maar ach, lijkt me erg gezellig zo'n topic!
Ik werk nu al 1,5 jaar bij een pannenkoeken restaurant in de keuken. Ik ben begonnen als afwasser en ben langzaam aan omhoog geklommen en sta nu op het punt om vast koude gerechten te gaan draaien.
Ik werk er zo'n 2 dagen in de week als bijbaantje naast mijn school.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:45

_Barbara_ schreef:
Ik heb toevallig woensdag een sollicitatiegesprek en heb er n.a.v telefoongesprek een goed gevoel bij! Zit alvast te kijken naar salaristabellen etc. Hebben jullie enige ervaring met de functieschalen en de wachtperiodiek? Hoop niet dat ik daarin gezet word, scheelt weer een eurotje per uur.

Succes met het gesprek! Wat je verder vraagt heb ik helaas geen verstand van, volgens mij geldt dat allemaal niet voor mij omdat ik 17 ben en het slechts bijbaantjes zijn :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:53

_Barbara_ schreef:

Horeca heeft geen CAO meer, en bij de meeste begin je gewoon bij het minimum (en geen toeslagen).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:53

_sharona_ schreef:

Ik werk ruim 7 jaar in een wok restaurant hier in het dorp. Hier sta ik bij het ijs. En daarnaast werk ik ook bij het horeca en catering bedrijf van mijn oom. Hier sta ik achter de bar en in de bediening. Erg leuk!

Bij eastern plaza? :+: Ooh, ik hou van dat restaurant :D mn hele familie en ik zijn een soort van verslaafd :')

Maar goed, ik werk niet meer in de horeca, wel als bijbaantje gedaan en ik vond dat altijd erg leuk werk :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:38

Hebben jullie nu ook weekend? :D
Wij zijn vaak op maandag en dinsdag dicht.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:45

Ik werk ook in de horeca! Ben student dus horeca is een leuk bijbaantje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:52

verootjoo schreef:
_sharona_ schreef:

Bij eastern plaza? :+: Ooh, ik hou van dat restaurant :D mn hele familie en ik zijn een soort van verslaafd :')

Maar goed, ik werk niet meer in de horeca, wel als bijbaantje gedaan en ik vond dat altijd erg leuk werk :)

Hier nog iemand die graag naar Eastern Plaze gaat. :D

Ik werk ook in de horeca sinds 2 jaar, als bijbaantje. :j

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:22

Ik zit in in de horeca als bijbaantje naast mijn school. Zit dus nu op school. Helaas geen weekend dus nu.
Morgenmiddag mag ik weer werken tot sluit :)