Stage / Studie in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Stage / Studie in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 18:20

Hoihoi!

2016 wordt een druk jaar want ik moet 12 weken stage lopen in het buitenland en vervolgens in September moet ik een half jaar studeren in het buitenland.

Nu begin ik zelf lekker met oriënteren en regelen maar aangezien ik het altijd leuk en interessant vind om de ervaringen van anderen te horen; wie heeft er ooit zoiets gedaan?
Wat zijn ontzettend gave en leuke plekken om stage te lopen of te gaan studeren?
Leuke tips, dingen die ik absoluut moet regelen, aan moet denken, dingen die ik níet moet doen?

Ik wil graag Frans en Spaans leren dus ik zat te denken om te gaan voor Montpellier en Madrid, maar om iets buiten europa te proberen lijkt me nog gaver. Zoals Canada of Amerika. Maar of dat te doen is qua kosten...

Reacties zijn welkom *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:21

Heb je al gekeken of je in aanmerking kan komen voor een beurs? :)

Kun je bij je eigen instelling even naar vragen :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:26

Ik zou eens kijken met welke instellingen/universiteiten jouw school overeenkomsten heeft. Een periode in het buitenland is altijd extreem veel bureaucratie, en dat is alleen nog maar meer als je voor een plek kiest waar er geen contacten mee zijn. Als tussen deze plekken niets zit wat je aanspreekt kun je altijd nog verder kijken natuurlijk, maar ik (twee keer studie in het buitenland, twee keer stage in het buitenland, dus wel ervaringsdeskundige wat betreft bureaucratie) zou eerst even kijken wat er al aan contacten bestaat voordat je wilde plannen maakt.

Captain

Re: Stage / Studie in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:29

Ik lees even mee. :D Volgend jaar wil ik graag naar de Verenigde Arabische Emiraten om stage te gaan lopen bij Emirates. Ga over een half jaar beginnen met sollicitaties versturen.. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 18:33

Narya schreef:
Ik zou eens kijken met welke instellingen/universiteiten jouw school overeenkomsten heeft. Een periode in het buitenland is altijd extreem veel bureaucratie, en dat is alleen nog maar meer als je voor een plek kiest waar er geen contacten mee zijn. Als tussen deze plekken niets zit wat je aanspreekt kun je altijd nog verder kijken natuurlijk, maar ik (twee keer studie in het buitenland, twee keer stage in het buitenland, dus wel ervaringsdeskundige wat betreft bureaucratie) zou eerst even kijken wat er al aan contacten bestaat voordat je wilde plannen maakt.

Ja ik moet voor study abroad sowieso van de partner universiteiten ''kiezen''. :)
Maar dat zijn er gigantisch veel dus je hebt best wat kans dat je er ook terecht komt.

En ik kom inderdaad wel in aanmerking voor een beurs! Dat scheelt ook.

Oeh dat is gaaf captain!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:35

Voor welke studie moet je stage lopen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 21:16

International business & languages :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:15

Ik ben twee keer een semester in het buitenland geweest. De eerste keer in Edinburgh om 'gewoon' te studeren, de tweede keer in Milaan voor stage/scriptieonderzoek. Ik denk dat je overal wel een leuke tijd kunt hebben, als je er maar voor open staat. Voor jouw studie lijkt het me inderdaad handig om meer talen te leren, maar als je ook colleges in het Frans/Spaans wil volgen, moet je wel al een aardige basis hebben. Ik ken wel een aantal studenten die iets meer moeite hadden met het volgen van colleges dan verwacht. :P

Er loopt ook een HK-topic waar je uiteraard welkom bent: [HK] Wie studeert er in het buitenland?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:07

MonaLieske schreef:
Voor jouw studie lijkt het me inderdaad handig om meer talen te leren, maar als je ook colleges in het Frans/Spaans wil volgen, moet je wel al een aardige basis hebben. Ik ken wel een aantal studenten die iets meer moeite hadden met het volgen van colleges dan verwacht. :P

Dat kun je wel stellen ja. Na meer dan 10 jaar Engels te hebben gestudeerd kwam ik in Schotland terecht.. ik verstond zowel mijn professors als mijn medestudenten niet tot nauwelijks in het begin _O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:20