aangenomen en daarna geweigerd school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

aangenomen en daarna geweigerd school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:00

(Evt nodig even verplaasen)

Afgelopen dinsdag ging ik naar een intake toets van een nieuwe opleiding. In de aanmeldings brief stond een GELDIG legetimatie bewijs. Waar ook onder stond dat een rijbewijs voldoende is.

Ik mijn rijbewijs gekopieerd intake gedaan en aangenomen zelfs al een klas indeling gehad.
Toen begon de ellende ik werd gebeld door school.. geen halloo of goeie dag.. er werd mobiel gebeld en ik moest 2x vragen wie ik aan de telefoon had aangezien ze meteen begon met;een rijbewijs is niet geldig jongedame kan jij niet na denken?!
Toen ik vroeg waarom niet zou dag volgens hun accountant niet kunnen.
Daarom kunnen ze me niet inschrijven in de opleiding, als ik niet voor het weekend een id kon tonen.

Ik mijn id opgezocht, ja die gebruik ik niet. Ivm mijn rijbewijs. Bleek deze 4aug verlopen.

Gister belde ik de gemeente zodat ik een nieuwe kan aanvragen helaas kampte hun met een storing en kon ik maandag pas kijken voor een afspraak.

Ik braaf school gebeld en verteld hoe het momenteel zat.
daar gingen ze niet mee accoord en had ik maar niet zo DOM!! Moeten zijn.
Natuurlijk had ik hun mail nog waarin stond dat een rij bewijs wel geldig was.

Ik zou de mail hebben aangepast volgens hun.

Toen ik vertelde dat een accountant niks te maken heeft met het beslissen of een rijbewijs wel of geen geldig legeriematie bewijs was, werd er door de persoon aan de telefoon allemaal woorden in een andere taal geroepen. En opgehangen.

Ik ga dus mooi niet naar deze school.

Iemand enig idee of een rijbewijs door school vaker geweigerd word?

Anoniem

Re: aangenomen en daarna geweigerd school

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:19

Nou ja, je rijbewijs is geen geldig legitimatiebewijs dus ik weet niet zo goed wat je hiermee kunt. Dat je geen geldig legitimatiebewijs hebt (een ID-kaart of paspoort) is wel een beetje jouw probleem want die moet je sowieso kunnen tonen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:22

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:28

ED --> STW

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:30

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:36

Oke. Ja met alle dingen waar het niet toegestaan is heb ik nooit te maken gehad. Mijn vorige opjeiding deed niet moeilijk en zelfs toen ik tijdelijk een uutkering had was mijn rijbewijs geen probleem... dig was echt nieuw voor mij. Nu ga ik zo ie zo niet naar die school om hoe zr tegen me praten.. erg last van (giftig worden) sinds mijn zwanerschap.. dus confrontatie moet ik gewoon niet opzoeken.. en als k naar school ga en een decaan praat zo.. dan gaat dat gegarandeerd niet goed aangezien ik een normaal gesprek probeer te voeren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:39

Rijbewijs is inderdaad geen geldig identiteitsbewijs voor een school.
Wel een eigenaardige manier van handelen als het echt zo is gegaan zoals hierboven beschreven. Ik ben benieuwd om welke school het gaat :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:41

Als ik even een bom mag droppen, weet je wel zeker dat het de school was die belde? Met al die verhalen over identiteitsfraude enzo weet je het nooit := Nou zal het vast niet zo'n vaart lopen maar ik vind het wel een aparte situatie.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:43

Citaat:
In de aanmeldingsbrief stond een GELDIG legitimatie bewijs. Waar ook onder stond dat een rijbewijs voldoende is..

Afgezien van het feit dat je altijd een geldig ID behoort te hebben in NL zou ik me ernstig afvragen of ik wel bij die instelling zou willen studeren.
Ze hebben hun documentatie zelf niet voor elkaar... erg onprofessioneel.
Als de medewerker (wellicht stress begin schooljaar?) zo grof doet aan de telefoon...poe...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:44

Kirsha schreef:
Als ik even een bom mag droppen, weet je wel zeker dat het de school was die belde? Met al die verhalen over identiteitsfraude enzo weet je het nooit := Nou zal het vast niet zo'n vaart lopen maar ik vind het wel een aparte situatie.

Dit kwam idd ook bij mij op. Zeker wanneer er zo moeilijk werd gedaan bij het geven van een naam en het spreken in een vreemde taal.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:45

wees blij dat het een school was en geen andere instantie of aanhouding/staandehouding etc waarvoor je je id kaart moet tonen..

probleem wat betreft de school is opgelost, immers daar wil je zelf al niet eens meer heen..
en een goede les voor de toekomst dat je toch goed in de gaten moet houden wanneer je id kaart verloopt.

beter vroegtijdig ontdekken dat de school blijkbaar niet is wat je wilt in een school dan er al ingeschreven zijn en je schoolgeld al betaald hebben.. eigenlijk zou je ze dankbaar moeten zijn hehe.. ze hebben mooi voorkomen dat jij ergens terrecht komt waar je uiteindelijk niet blijkt te willen zitten..en ze voorkomen dat je in de toekomst ooit nog met een verlopen pas zit ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:46

Cayenne schreef:
Kirsha schreef:

Dit kwam idd ook bij mij op. Zeker wanneer er zo moeilijk werd gedaan bij het geven van een naam en het spreken in een vreemde taal.

even per mail vragen om bevestiging van het feit dat je niet ingeschreven bent voor dit jaar..
voor de zekerheid.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:48

Tegenwoordig spreken ze bijna overal wel arabisch ect. Het was echt de school ik heb toen ik terug belde heg school nummer gebeld en kreeg idd een de zelfde aan de lijn.

Het was tijdens de intake ook erg apart.. docenten die continu 'arabisch'? Tegen elkaar en leeringen spraken enz.

Ts goed onderhouden school kwa beveiliging enz. Maar de docentwn en admi. Is drama. Het is dan weliswaar mijn fout mbt Id. Maar dan zo reageren aan de telefoon.. vanaf begin af aan al en niet na escalatie

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:50

Aanhouding en staande houding gebeurt hier regelmatig (niet met mij gelukkig) maar ik breng voor die gene (vergeet vaak zijn pasjes) gewoon een rijbewijs naar het politie bureau.. nooit iets over gehoord verder.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:51

Cayenne schreef:
Kirsha schreef:

Daardoor dacht ik er inderdaad aan... Vind het een vreemde gang van zaken, maar uit het laatste antwoord van TS blijkt toch dat het de school was, dus mijn theorie gaat niet op.

Persoonlijk zou ik liever niet naar zo'n school toegaan dus net wat Elena zegt, wees er blij om dat je er nu achterkomt := Maar alsnog is het knap balen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:55

Kirsha schreef:
Kirsha schreef:

Daardoor dacht ik er inderdaad aan... Vind het een vreemde gang van zaken, maar uit het laatste antwoord van TS blijkt toch dat het de school was, dus mijn theorie gaat niet op.

Persoonlijk zou ik liever niet naar zo'n school toegaan dus net wat Elena zegt, wees er blij om dat je er nu achterkomt := Maar alsnog is het knap balen.[/quote]

Ja tuurlijk ben ik blij dat ik er nu achter kom. Ik start volgend jaar een opleiding. Eerst ff uit zwangeren haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:56

Om wat voor school / opleiding gaat het? En wat wil je bereiken? Toch nog een nieuwe kans, of excuses?

In beide gevallen zou ik overigens een keurige brief schrijven aan de decaan / opleidingsdirecteur, waarin je de informatie van de school citeert, aangeeft dat dit verkeerde informatie betreft en dat je het erg onprofessioneel vindt dat er niet geprobeerd is om het misverstand op te lossen. Je kunt ook aangeven dat je de manier waarop je te woord bent gestaan niet prettig vond.

Als je nog wel naar die school wilt en hun medewerking wilt hebben: geef aan dat je het jammer vindt dat het zo gelopen is, en dat je verwacht dat de inschrijving alsnog zo snel mogelijk in orde gemaakt wordt en dat je op datum x een geldige identiteitskaart kunt tonen.

Als je inderdaad niet meer naar die school wilt kun je aangeven dat je vanwege hun onprofessionele houding geen vertrouwen meer hebt in de opleiding, en dat je daarom afziet van inschrijving, maar dat je een schriftelijke reactie van hun zijde erg op prijs zou stellen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 14:03

Ik heb ze idd een nette mail gestuurd dag ik om X reden van de opleiding afzie.
Ik ga gewoon lekker genieten van mijn dikke buik en kijken naar een opleiding voor volgend jaar.

Misschien ook wat losse curcussen dit jaar nog even tussendoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:21

Musiess schreef:
Toen begon de ellende ik werd gebeld door school.. geen halloo of goeie dag.. er werd mobiel gebeld en ik moest 2x vragen wie ik aan de telefoon had aangezien ze meteen begon met;een rijbewijs is niet geldig jongedame kan jij niet na denken?!

Toen ik vertelde dat een accountant niks te maken heeft met het beslissen of een rijbewijs wel of geen geldig legeriematie bewijs was, werd er door de persoon aan de telefoon allemaal woorden in een andere taal geroepen. En opgehangen.

Ik vraag me af of jij überhaupt wel echt met je school hebt gesproken en niet met een grappenmaker.
Scholen communiceren absoluut niet op deze manier.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:47

Nou een hogeschool heeft mij ooit een zeer onprofessionele brief gestuurd waarin ze me helemaal zwart maakten. Ik stond gewoon in mijn gelijk en dat heb ik in hoger beroep ook gekregen. Ik heb nu nog een grote afkeer voor de school maar het hoger beroep van deze school heeft heel fijn naar mij geluisterd en me echt de kans gegeven mijn zegje te doen. Ik vond het echt heel fijn serieus genomen te worden door hun. Het voelde ook aan alsof er echt geluisterd werd naar mij als student ipv die achterbakse docenten. Zij hebben me ook mijn gelijk gegeven. En ze vonden het ronduit achterlijk dat de school zo'n brief durfde uit te sturen.

Maar mijn ervaring is dus heel goed met het in beroep gaan omdat het hoger beroep (iig in mijn geval) door objectieve mensen gehouden wordt en zij naar beide kanten van het verhaal luisteren. En uiteindelijk denk ik dat ze liever dat extra geld krijgen van jou en je wel aannemen. Dus je zou best eens kunnen proberen een bezwaar in te dienen, niet op de school zelf maar de instelling zelf.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:51

Wat een akelige mentaliteit daar op die school...wat moet je daar dan nog leren...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 12:26

Nou ik ga daar onder geen beding meer heen. Ik zou zo ie zo extra moeten knocken ivm zwangerschap (dat heb ik er echt wel voor over).. maar ik ben de laatste tijd niet vergevings gezind (hormonen???).. ik pas dit jaar en ga lekker genieten van mn babybuik.

Ik ben uitgerekend op 31maart 2016 dus sep 2016 is dan een mooi nieuw begin om naar school te gaan.