Laptop tas / grote rugzak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Laptop tas / grote rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:01

Hallooo!

Ik begin volgende week met mn opleiding, maar ik ben daarvoor m'n laptop nodig, maar ook een stuk of 4/5 boeken.
Maar nu heb ik een tas, maar daar past mn laptop (17,3 inch fzo) niet bij. Nu twijfel is wat ik moet doen. Zal ik een tas nemen voor boeken & een aparte laptoptas, of een groter rug/schouder tas, waar alles in kan? Ik wil verder niet een te dure tas (onder de 30/40 euro), want ik gebruik 'm maar 1x in de week.

Iemand heeelp? (:

Courses

Re: Laptop tas / grote rugzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:05

Ik heb vrijwel altijd een Herschel tas bij me, echter weet ik niet geheel zeker of daar een 17.3" in past. Een 13" en 15" gaan er zonder moeite in (zowel Retreat als Classic modellen).

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:12

Courses schreef:
Ik heb vrijwel altijd een Herschel tas bij me, echter weet ik niet geheel zeker of daar een 17.3" in past. Een 13" en 15" gaan er zonder moeite in (zowel Retreat als Classic modellen).

Jaa idd. Aan een leuke rugtas zat k ook te denken. Of een grote schoudertas.
Alleen mn engels, nederlands en rekenboeken zijn wek redelijk dik. Maar de paardenboeken niet. Maarja. Een tas voor n 17,3" inch is wel moeilijk. Ook omdat mn oplader etc ook mee moeten :').

Anders toch maar 2 aparte tassen.. Aangezien mn voer ook mee moet :D :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:14

Ik had altijd een grote rugtas (die nu ligt te verstoffen :') ), aparte laptop vak zat erin voor mijn 17,3 inch laptop en paste genoeg boeken in. Ja het was een vrij grote tas maar wat wil je bij een 17,3 inch laptop. Ik zou nooit 2 verschillende tassen willen omdat ik nog geregeld een extra tas nodig had voor gymspullen of spullen voor een project.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:17

Colien schreef:
Ik had altijd een grote rugtas (die nu ligt te verstoffen :') ), aparte laptop vak zat erin voor mijn 17,3 inch laptop en paste genoeg boeken in. Ja het was een vrij grote tas maar wat wil je bij een 17,3 inch laptop. Ik zou nooit 2 verschillende tassen willen omdat ik nog geregeld een extra tas nodig had voor gymspullen of spullen voor een project.

Maar ik wil me nou ook geen brugger voelen met n huuuuuge rugzak :')
Nu hoef k verder geen extra tas mee, omdat ik n BBL'er ben..
En k heb 'm dinsdag al nodig... Dus vind t nog wel lastig kiezen... Haha

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:23

Persoonlijk ging ik voor een grote (schouder)tas :D
Even rondsnuffelen op internet wat je leuk vindt en wat past.

Rugzak zou ik zelf minder snel nemen, k weet niet.. Laptop in een rugzak lijkt me ook niet fijn :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:26

Een laptop + enkele boeken weegt al snel door. Ik zou echt een goede tas kopen en geen goedkope tas.
Mijn ervaring is dat goedkopere tassen altijd wat sneller uitscheuren en dat ze minder gewicht kunnen hebben.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:28

Schoudertas, zeker met het gewicht van een laptop, is erg slecht voor je rug. Wat dat betreft raad ik een rugtas aan.
Heb er zelf 1 van Burton, die heeft hele leuke kleurtjes en grote laptopvakken.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:29

Schoudertas zou ik nooit doen met 17,3 inch laptop. Kreeg al last van mijn rug met rugzak, laat staan met schoudertas.

Laptop op rug vind ik veiliger dan in schoudertas, dat stoot eerder ergens tegen aan heb ik het idee. In een rugzak zit hij echt tegen je rug aan.

En voelde me echt geen brugpieper met de tas hoor, dat zijn hele andere tassen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:30

Neem een rugtas met laptopvak!

Echt, je wilt echt niet met een laptop van 17,3 inch sjouwen. Helemaal als je na school nog even de stad in wilt ben je zo blij met een comfortabele rugzak. Mijn laptoprugzak is echt een van mijn beste aankopen ooit. Was altijd een grote nek als ik na school even in de stad wat moest hebben, van een schoudertas krijg je echt een zere schouder na een half uurtje oid.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:32

Bovenstaande opmerkingen kloppen uiteraard.
Maar zoals TS al aangeeft hoeft ze de spullen maar eens per week mee..
Nu weet ik natuurlijk niet hoe haar vervoer zal zijn, toen ik BBL'er was ging ik met de auto, dan is het prima te doen :j

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:34

Ik ga verder niet uit school ergens heen. Moet van kwart voor 9 tot kwart voor 5. Verder ben k 4 dahen aan t werk oo stal, haha.

Maar zijn er mensen die sites hebben waar je fijne rugzakken hebt? Met latopvak (dus ook oplader etc) en ruimte voor boeken en voedsel? Haha want rugzak klinkt wel fijn! Veel slepen hoef niet. Soms zelfde lokaal, soms aantal lokalen verder! Haha (:. En dan naar t station wantga met de bus (:

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:34

Absoluut een rugzak. Je sjouwt een laptop, boeken en nog veel meer zooi mee. Een schoudertas is leuk, maar het is te zwaar om aan je schouder te hangen. Daar krijg je echt klachten van.

Ik heb een grote laptop-rugzak. soms hangt ie over mijn schouder, maar als ik heb wat verder moet lopen gaat ie op mijn rug. Geen pijnlijk schouder en ik heb echt 2 handen vrij. Als je zo een zware tas op je schouder hebt hangen, hang je helemaal uit het lood om in balans te blijven, en uiteraard ga je een pijnlijke schouder krijgen. Bedenk dat je vaak ook flesje water, lunch etc mee hebt.
Ik heb mijn tas laats op de weegschaal gezet ( niet veel boek/ map, gewoon voor twee vakken) Ik zat op bijna 9 kilo!
Iik heb deze:

http://www.bol.com/nl/p/trust-notebook- ... 005588587/

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:36

Als je Googled op "laptop rugzak" oid komen er heel veel sites naar boven :( ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:38

Ik heb erg lang met een belkin messenger bag gelopen, kreeg ik tenminste geen pijn van in mijn schouder en ik vond hem mooi.

Edit: een schoudertas dus, rugzakken op die maat vond ik zo lomp.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 20:37

tinkermiep schreef:
Absoluut een rugzak. Je sjouwt een laptop, boeken en nog veel meer zooi mee. Een schoudertas is leuk, maar het is te zwaar om aan je schouder te hangen. Daar krijg je echt klachten van.

Ik heb een grote laptop-rugzak. soms hangt ie over mijn schouder, maar als ik heb wat verder moet lopen gaat ie op mijn rug. Geen pijnlijk schouder en ik heb echt 2 handen vrij. Als je zo een zware tas op je schouder hebt hangen, hang je helemaal uit het lood om in balans te blijven, en uiteraard ga je een pijnlijke schouder krijgen. Bedenk dat je vaak ook flesje water, lunch etc mee hebt.
Ik heb mijn tas laats op de weegschaal gezet ( niet veel boek/ map, gewoon voor twee vakken) Ik zat op bijna 9 kilo!
Iik heb deze:

http://www.bol.com/nl/p/trust-notebook- ... 005588587/

Dat ziet er wel uit als fijne tas idd! Passen daar alle boeken in?

Ik ga inderdaad voor een rugzak waar alles lekker in past! Dus kom maar op met sites etc! Haha :)

Edit; alleen is die bij bol niet leverbaar.. Dus maar even rondsnuffelen, haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:59

xPearl schreef:
Courses schreef:

Jaa idd. Aan een leuke rugtas zat k ook te denken. Of een grote schoudertas.
Alleen mn engels, nederlands en rekenboeken zijn wek redelijk dik. Maar de paardenboeken niet. Maarja. Een tas voor n 17,3" inch is wel moeilijk. Ook omdat mn oplader etc ook mee moeten :').

Anders toch maar 2 aparte tassen.. Aangezien mn voer ook mee moet :D :+

Herschels zijn misschien wat duurder maar kwalitatief wel echt top :) En groot genoeg (18L/21L) voor de wat dikkere boeken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:02

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:36

@Courses; mijn moeder betaald, en die wil eigg geen dure tas voor me kopen.. Haha. Dus meer dan 40 euro word het hem écht niet ;p

@Mamamiesje
Thanks! Scapino zit hier ook. Als ik geen tas kan vinden, ga ik maandag maar even langs de winkels denk k maar.. (:

-
Ik ben nu ook beetje aan het googelen. Vind het alleen zo lastig dat je soms niet in de tas kan kijken, hoeveel ruimte er zit ..

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:40

wel prijzig maar een grote kipling o dat vaslt af zie ik

en een eastpack met meerdere vakken geen idee hoe duur die zijn

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:42

moonie schreef:
wel prijzig maar een grote kipling

Dan voel ik me helemaal n brugger _O-

Ik had nu net deze gevonden; http://www.laptoptasshop.nl/product/101 ... 9526114C3C
Niet zo'n lelijke zwarte, maar met 'n blauw kleurtje! Alleen ben k bang dat niet al m'n boeken er in passen.. Al heeft Bol.com hem wel voor 24 euro tekoop (A)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:49

Wat is de lengte en breedte van je laptop dan? In cm's?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:52

Pfoe, das een goede @mamamiesje. Zal morgen wel even kijken!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:00

Front Runner heeft nog wat restant sale tassen :) Wellicht dat daar iets tussen zit.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 10:29

Ik heb de tas gekocht die ik in n linkje stuurde. Komt vandaag binnen. Ben benieuwd! ^^