Wat missen jullie op dierengebied op het internet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CP5

Wat missen jullie op dierengebied op het internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:55

Ik hoop dat dit onderwerp hier goed staat.

Beste bokkers,

Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken op deze manier, alleen om tips en ervaringen te vragen aan bokkers die dieren bezitten of hebben gehad.

Al een enige tijd ben ik bezig met een webshop, met verschillende groothandels kennis gemaakt maar nu komt de vraag: Wat mist men nu echt op het internet op dierengebied?
Met dierengebied bedoel ik; honden, katten, vogels, hamsters, cavia's maar ook paarden.

Het is leuk dat ik zelf kan kijken wat ik op mijn webshop zou willen hebben, maar het is nóg interessanter en belangrijker wat de mensen graag zouden willen zien, en nog missen.

Ik sta overal open voor, en ben benieuwd waar jullie mee komen!
Alvast bedankt. :)

Eske_B

Re: Wat missen jullie op dierengebied op het internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:57

Wat grotere speelhuisjes voor konijnen, die je nu ziet zijn meestal cavia-formaat.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:00

Kijk eens op agradi voor konijnen huisjes / speelgoed. Die hebben een huisje waar zelfs een vlaamse reus nog in past

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:01

Vermaak voor in de paardenbox die niet per se ´los´ moet hangen.

Bijvoorbeeld een `lick-it´ring met een smaakje is leuk, maar als je die tegen een wand hangt, is hij met een paar uur weg. Iets met voer is motiverend voor mijn paard, maar de baas vind het niet zo leuk als hij met een uur weg is. :P

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:01

zwangerschapstesten voor poezen :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:02

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 22:05

Wat een reacties al een korte tijd! Hoe komen jullie aan het voer? Zouden jullie dit ooit overwegen om dit via internet te bestellen als de levertijd kort is?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:06

Ik bestel altijd 15kg zakken konijnenvoer bij pets place, 1-2 dagen levertijd, dus dat vind ik echt een uitkomst.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:06

Vast wel maar ik koop vaak de welkoop leeg kwa voer haha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:12

Ik zou juist meer caviahuisjes willen, meestal zijn het van die lelijke gevallen of plastic dingen waar ze aan gaan zitten eten wat natuurlijk heel slecht is. Ook hebben de meeste webshops er maar 1 of 2 en dan krijg je elke keer die hoge verzendkosten als je meer verschillende wilt..

Voer koop ik al online, (grotere zakken dan in de winkel tekoop zijn) maar bv. kruiden, muesli en snoepjes voor knaagdieren zouden wel ideaal zijn. Dus kruiden die bv. bepaalde dingen stimuleren/verbeteren, snoep/muesli als gezond lekkers omdat je ze wel eens iets anders wilt geven bij het standaard brok.

Verder mis ik eigenlijk weinig.. Ik heb alleen kleine dieren en een welkoop aan het eind van de straat dus bodembedekking etc. halen we gewoon.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 22:16

Bedankt voor jullie reacties! Wat ik nu zoal lees is dat vooral de cavia's te kort worden gedaan. Wat overigens erg jammer is, dit kan ook anders natuurlijk.

Wat vinden jullie een acceptabele levertijd ongeveer?

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:17

Yom schreef:
zwangerschapstesten voor poezen :D

Of voor honden, gat in de markt al zeg ik het zelf. Haha

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 22:21

Ik geloof dat er in België al een zwangerschapstest bestaat voor dieren. Die markt is er alleen in Nederland nog niet helaas. Het is dan ook bijna onmogelijk om daaraan te komen. Maar toch een super idee!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:24

Kunnen vergelijken tussen 2 soorten voer, kvv, katten zand, speelgoed, ... met maar 1 muisklik. Uitgebreide informatie en ook beoordeling die snel te vinden zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:26

'goede' voermerken voor honden en katten.
Niet alleen de commerciele merken(juist niet graag) maar de voersoorten met geen/zo min mogelijk granen en groentes, en de mogelijkheid om kvv te bestellen. En 'gezonde' snacks voor de dieren. Geen toevoegingen en andere zooi.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:27

levertijd vind ik echt hooguit 2 dagen

zooplus heeft echt veel, geen idee wat ze qua caviaspullen hebben

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:30

Voor de kat bestellen we voer bij zooplus. Onze kat heeft weinig nodig (geen speelgoed, ligt alleen maar te pitten op z'n kleed :') ) dus is vrij simpel.

Voor het paard mis ik nog de omega 369 op internet. Ik heb m in ieder geval nog niet gevonden. En als we toch bezig zijn.. Pakjes kuil mogen ook wel thuis gebracht worden. Als de postbode ze dan ook gelijk op zolder legt ben ik helemaal klaar. ~~}>
Het vermaak voor de paarden mis ik ook wel. Waar blijven de hersenkrakers met voer voor hun. Ik had een soort kong maar dan voor paarden. Maar die heeft ze zo door..
Laatst bijgewerkt door Loretteeee op 17-08-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:30

fleurtjeuh schreef:
Niet alleen de commerciele merken(juist niet graag) maar de voersoorten met geen/zo min mogelijk granen en groentes, en de mogelijkheid om kvv te bestellen. En 'gezonde' snacks voor de dieren. Geen toevoegingen en andere zooi.

En mogelijkheid voor bestellen van prooidieren zoals voermuizen, ratten, gerbils, ...

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 22:32

Begrijpelijk die 2 dagen Yom, anders heeft het bijna geen zin om wat te bestellen.

En op paarden gebied, hebben jullie ook prijzige dingen besteld? Zelf kan ik in denken dat je misschien hooguit een hoofdstel besteld als die een leuke prijs heeft, maar een zadel gaat al gauw wat verder. Hoe denken jullie daarover? En zouden jullie ook voor de paarden het fijn vinden om uit een uitgebreid assortement voer te kunnen kiezen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:52

fleurtjeuh schreef:

Daar heb je Zooplus toch al voor? Ik denk niet dat daar nog tegenop valt te concurreren.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:56

Een welzijnswijzer. Of een soort checklist waaraan je kunt bepalen of het welzijn per diersoort aan bepaalde eisen voldoet. Met veel onderbouwde informatie. Ook over de consequenties wanneer het welzijn van dieren niet wordt nageleefd.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:04

Sabini schreef:
Een welzijnswijzer. Of een soort checklist waaraan je kunt bepalen of het welzijn per diersoort aan bepaalde eisen voldoet. Met veel onderbouwde informatie. Ook over de consequenties wanneer het welzijn van dieren niet wordt nageleefd.

Deze vind ik ook heel goed!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:12

Sabini schreef:

En juiste info bij de producten!
Ik zou wel wat meer voor konijnen willen zien, in het algemeen. Tot nu toe 2 webshops waar ze konijnvriendelijke dingen verkopen, vind ik.

Vooral dingen voor slimme snelslopende konijnen :')