Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
unamie schreef:Om echt goed te kunnen worden en kracht te ontwikkelen moet je minstens 10 paarden per week doen.
Anders blijf je iemand die niet serieus genomen word omdat je maar wat staat te aaien.
en komt het niet echt van de grond.
. Gelukkig alleen maar tevreden klanten en paarden die eindelijk lekker in hun vel zitten. Voor mij is het echt voor erbij, naast mn andere werk in de humane zorg. Kan echt prima hoor! Wellicht dat het naast een kantoorbaan of ander (niet lichamelijk)werk niet heel handig is. Natuurlijk moet je kilometers maken maar het is echt geen rocket science. Het is vooral goed leren voelen (daar schort het bij veel therapeuten aan, zowel humaan als in de paarden). En zorgen dat je algehele kracht en conditie op orde is. janntjuh schreef:Volgens mij dwalen we een beetje af van het onderwerp. Wat iedereen na de cursus doet is hun zaak, dus wanneer en hoe vaak ze masseren is nu niet echt van belang.
Ik ben nu vooral geinteresseerd in de cursussen die aangeboden worden en de ervaringen daarmee, hoe het lesmateriaal is, of je in de praktijk goed begeleid wordt, wat het niveau is, etc.
unamie schreef:janntjuh schreef:Volgens mij dwalen we een beetje af van het onderwerp. Wat iedereen na de cursus doet is hun zaak, dus wanneer en hoe vaak ze masseren is nu niet echt van belang.
Ik ben nu vooral geinteresseerd in de cursussen die aangeboden worden en de ervaringen daarmee, hoe het lesmateriaal is, of je in de praktijk goed begeleid wordt, wat het niveau is, etc.
Vergelijk het maar met je rijbewijs halen.
Je haalt je papiertje maar daarmee ben je nog geen ervaren chauffeur..
en geloof me ..er zijn meer slechte masseurs dan goede.
Het sneue daarvan is dat een paard dan "aangepakt" wordt omdat het dominant is en het zg helemaal is nagekeken door een osteopaat- fysio masseur en goed bevonden is
Oppervlakkig voelen geeft geen info over de dieper gelegen spierlagen die ik dankzij mijn opleiding via happy-athlete wel vind!
Succes met je keuze.

, maar een van mijn docenten zei, een goede masseur ben je of ben je niet, dat heb je in je vingers en dan zijn diploma's niet nodig, dat verdient zich vanzelf vanuit je netwerk...