Wat geven op het werk na geen contract verlenging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Wat geven op het werk na geen contract verlenging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 11:59

Dag bokkers,
Mijn vriendin haar contract wordt niet verlengt. Op zich vind ze dit niet zo erg want ze heeft nog een andere baan. Beide zijn op oproep basis.
Maar nu is aankomend weekend haar laatste werkdag.
Zal ze nog iets moeten doen of geven?
Ze heeft er nu iets.meer als een jaar gewerkt en meestal in de vakanties en weekenden.
Het zijn meerdere afdelingen waar zij werkzaam is. In totaal 8 afdelingen.

Dus iets persoonlijk wordt hem niet want ze heeft ook veel collega's.

Zelf dacht ik aan iets als een doosje chocolade met een kaartje voor elke afdeling.
Of is een geschenk overbodig omdat ze er niet veel gewerkt heeft?
Groetjes

femmy91

Re: Wat geven op het werk na geen contract verlenging

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:01

Het zal er voor mij een beetje aan liggen waarom her contract niet verlengd word. Als het zou zijn da ze ontevreden over mij zijn dan zou ik niet echt mijn best doen maar als het financieel zou zijn maar ik wel een goedde band met mijn collega's had dan zou ik wel wat leuks regelen.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:04

Ze doet haar werk goed maar doordat ze nog naar school gaat, wat voor haar nummer 1 is kan ze niet veel werken.
En ze zou een contract moeten krijgen voor onbepaalde tijd. Dat durfden ze met haar nog niet aan I. V.m. school.
Verder zijn ze tevreden over haar en zou ze eventueel over een half jaar terug kunnen komen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:04

Een paar koeken bij de koffie is nooit verkeerd. Ook al ga je weg omdat er zaken spelen, je kan maar beter de eer aan je zelf houden. Je weet namelijk nooit wanneer en hoe je iemand weer tegen komt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:08

Nou, het lijkt me in de eerste plaats niet echt nodig. Zelf zou ik misschien directe collega's tracteren op een koek bij de koffie als afscheid. Evt een mail naar de rest met bedankt voor de samenwerking oid.

vanspeijk

Marieke_K schreef:
Een paar koeken bij de koffie is nooit verkeerd. Ook al ga je weg omdat er zaken spelen, je kan maar beter de eer aan je zelf houden. Je weet namelijk nooit wanneer en hoe je iemand weer tegen komt.

Zeker mee eens in dit geval! Een beetje goodwill creeeren kan nooit kwaad.

Ben zelf met geen contractverlenging wel om een, in mijn ogen, domme reden weg gemoeten, dus heb daar inderdaad ook geen moeite voor gedaan.

femmy91

Marieke_K schreef:

Klopt hoor! Maar bedoel dat als ik er een hele fijne tijd had gehad dan zou ik wat meer moeite doen dan koeken.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:10

Ja inderdaad. Maar haar laatate dienst is een avond dienst. Dan is er geen koffie pauze of dergelijke.

Ze wilde langs de afdelingen gaan en elke afdeling kaartje + een klein doosje chocolade geven.
En volgende week aan haar leidinggevende een pak koeken of een doos chocolade, dan leverd ze haar spullen in.

Goed idee?
Of is dat to much

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:18

Het lijkt mij idd niet nodig maar misschien is het tactisch gezien slim om per afdeling een kaartje en doosje chocolade neer te leggen. Als ze ooit nog wilt terugkomen is het wel handig om de boel goed af te sluiten.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:20

LadyDaily schreef:
Ja inderdaad. Maar haar laatate dienst is een avond dienst. Dan is er geen koffie pauze of dergelijke.

Ze wilde langs de afdelingen gaan en elke afdeling kaartje + een klein doosje chocolade geven.
En volgende week aan haar leidinggevende een pak koeken of een doos chocolade, dan leverd ze haar spullen in.

Goed idee?
Of is dat to much

Dit is een heel leuk idee en daardoor vertrek je erg positief en daar heb je later misschien nog iets aan!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:21

Kan aan mij liggen hoor, maar hoort het niet andersom?
Ze heft haar werk altijd goed gedaan, als werkgever hoor je dan toch een sort bedankje te organiseren?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:26

Tja lastig om te zeggen. Ze heeft daar iets langer als een jaar gewerkt en niet super veel als ze stage of school had.
Daarnaast heeft ze ook nog eens 8 afdelingen. Dan is het lastig om wat te organiseren en dat wil ze ook niet.
Liever niet teveel poespas hahah.
Ze vind het al fijn dat haar laatste werkdag op een zondag avond is. Zijn er niet zoveel collega's hahah.

Gewoon een doosje chocolade van 1 euro bij de actio weg en een kaartje erbij.

En dan aan haar leidinggevende een doos chocolade.
Wie weet komt ze nog terug in de toekomst dan weten ze iig dat ze een goed persoon is hahah.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:47

PowerReiner schreef:
Kan aan mij liggen hoor, maar hoort het niet andersom?
Ze heft haar werk altijd goed gedaan, als werkgever hoor je dan toch een sort bedankje te organiseren?

Als het goed is en je hebt een beetje een leuk team dan krijg je ook wel een afscheid cadeautje

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:30

LadyDaily schreef:
En dan aan haar leidinggevende een doos chocolade.

Ik geloof dat ik het daar ook bij zou houden. Waarom iedereen iets geven?