Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want op internet zie ik meerdere dingen staan.
Ik heb 31 juli te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd en dus per 1 september geen werk meer heb voor zover.
Ik heb nog 36 uur open staan.
Vraag 1: Heb ik rechten dat ze ik het mag laten uitbetalen? Of mag een werkgever dat afkeuren? Toen ik er nog werkte moest ik alles opmaken aan het einde van het jaar maar wellicht gelden er andere regels bok het niet verlengd worden van een contract?
Vraag 2: Is het voordelig om het uit te laten betalen? Betaal je hier veel belasting over? Een berekening van 4,5 dag x mijn netto dag salaris gaat hierbij niet op?
Of je dat uit mag laten betalen zou je zelf na moeten kijken. Wij mogen dat wel. Maar bedenk je dat er echt een hoop naar de belasting gaat. Het is voordeliger om ze op te nemen en een weekje vrij te nemen. Ik meen zo uit mijn hoofd dat iets van 42 of 47% naar de belasting gaat. Wij tellen voor het gemak altijd de helft. Dan hou je iets meer over.
ashley1
Geplaatst: 12-08-15 17:54
Ik neem ze altijd op, omdat als je ze laat uitbetalen, je zoveel belasting er over betaald dat je er nog weinig aan overhoud. Zelf neem ik ze dus op. In mijn geval werd ik dus 2 weken voor mijn laatste werkdag al niet meer ingepland omdat ik 2 wkn aan vakantiedagen had opgenomen.