Geen doorgroeimogelijkheden meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Geen doorgroeimogelijkheden meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 13:34

Ik werk sinds 2011 in een ontzettend leuk bedrijf met een enorm leuke baas en leuke collega's.
Het is in een hele andere branche dan waar ik voor gestudeerd heb maar hierdoor had ik echt enorm veel te leren.

Inmiddels zijn we 4 jaar verder en sta ik direct onder de directeur als manager maar er zit geen enkele uitdaging meer in, alles gaat voor mij op de automatische piloot en ik leer niets meer. Tuurlijk krijg je dat punt altijd wel een keer bij een baan maar ik ben pas (net) 26 en ik heb het gevoel dat er nog zóveel meer in mij zit maar het komt er niet uit, het is een klein bedrijf dus er zijn geen doorgroeimogelijkheden meer.

Voorheen waren we wat groter en had ik een sales afdeling die ik kon motiveren, echter is deze opgeheven dus we zijn nog met zijn 5-en.

Ik ben aan het rondkijken voor een andere baan, het liefst in combinatie met deeltijdstudie maar op een 1 of andere manier durf ik die stap niet te nemen omdat ik me schuldig zou voelen tegenover mijn directeur en collega's.

Wie herkent zich hierin en wat heb je toen gedaan?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:40

Wanneer jij ambitieus bent, komt er een moment dat je je eigen belang voor dat van je huidige werkgever moet zetten. Blijven hangen op een plek welke je straks niet meer motiveert om hard of lekker te kunnen werken kun je vaak beter achter je laten.

Weetje wat het is, iedereen is vervangbaar, dus je directeur vind vast wel weer een persoon die jou functie in kan vullen op dezelfde manier als jij dat deed. Ongelukkig zijn met iets wat dagelijks toch een groot deel van je tijd in beslag neemt moet je niet hebben, kies voor jezelf

Je kunt het +:)+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:03

Mijn eerste baan was ook in een klein bedrijf met een heel horizontale structuur, waardoor ik op voorhand al bijna zeker wist dat ik het niet kon doorgroeien en het bijgevolg niet lang zou volhouden. Heb de baan toch aangenomen, want saai werk is beter dan geen werk. Maar ik ben zoals jij en heb uitdagingen nodig, niet iedere dag/maand/jaar hetzelfde. Ik heb het daar 8 maanden volgehouden en ben toen op zoek gegaan naar iets anders. Als ik er nu over nadenk, was 8 maanden monotoon werken veel te veel, ik had vroeger moeten weggaan. Nu zit in een bedrijf met ontzettend veel doorgroeimogelijkheden, opleidingen, ik heb verschillende klanten en iedere dag doe ik wel iets anders. Dus als jij voelt dat je tegen een muur aanloopt en dat je veel meer te bieden hebt, dan zou ik vooral je kennis en talent niet weggooien. Lekker op zoek gaan naar iets waar je je ervaring kan benutten en uitbreiden :)