Cursus LOI voldoet niet aan voorwaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cherellee_

Cursus LOI voldoet niet aan voorwaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:44

Hoi :wave:

Heel graag roep ik jullie hulp in, want ik begin een beetje moedeloos te worden :')

Ik volg een cursus Voedingsleer bij de LOI, maar helaas ondervind ik nogal wat problemen met deze organisatie. Er wordt op de website aangegeven dat de examenmomenten flexibel zijn, dit gaat om drie examens in totaal. Met flexibele examens wordt bedoeld dat je elke werkdag op 16 locaties in Nederland examen kan doen.

Na 4 maanden studie blijkt echter dat deze flexibele examenvorm er nog niet is en dat er alleen in september één examenmoment is. Uiteraard valt dit moment precies in mijn vakantie en is deze datum voor mij geen mogelijkheid. Eerstvolgende moment is voorjaar 2016. Heel iets anders dan op de website staat.

Reactie vanuit LOI " Ja, maar we gaan wel over naar flexibele examenmomenten. Wanneer is nog niet bekend." }:0

Ik ben in april 2015 gestart met deze cursus. Er staan dus al minimaal vier (!) maanden voorwaarden op hun website die zij niet kunnen waarmaken. Er staat momenteel nog steeds op de website dat de examenvorm flexibel is. Prinsscreen van de website met datum is aanwezig. Helaas wordt er in mijn 'contract' niets gezegd over de examenvorm. Daarnaast zouden de totale examenkosten ongeveer € 110,- bedragen, in deze situatie gaat het om € 225,-. Ook niet overeenkomstig met de voorwaarden dus.

Ik heb LOI al vanaf 1 juli :') de mogelijkheid gegeven om met een oplossing te komen. Zowel per mail als bellen is ook een kastje naar de muur-verhaal. Deze cursus moet ik uiterlijk eind 2015 afgerond hebben wegens werk en vervolgstudie. Iets wat in deze situatie niet gaat lukken.

Iemand met juridische kennis die mij kan aangeven of ik hier iets mee kan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:13

Je hebt zeker geen rechtsbijstand?

Het afdwingen van een examen is niet eenvoudig, tenzij er ergens anders een vergelijkbaar examen is dat wel bereikbaar is op een moment dat jou beter uitkomt. Als je dat vindt, vooral doen.

Anders zou je volgens mij met behulp van het juridisch loket kunnen overgaan tot het terugvragen van (een deel van?) je geld. Bij diensten is het helaas iets lastiger dan bij goederen, maar misleidende reclame mag toch niet. Juist als er niets in het contract staat, mag je uitgaan van de informatie op de website.

Globale lijnen zijn: je stelt ze officieel in gebreke met een gewenste oplossing en een redelijke termijn waarin ze tot antwoord kunnen komen. Daarin zou ik zeker noemen dat je, als er geen oplossing komt, naast vordering ook overgaat tot het indienen van een klacht bij de ReclameCodeCommissie (zeggen dat je flexibele examens aanbiedt terwijl dat niet zo is, is niet toegestaan.)
Maar als ze je niet tegemoet komen, is de volgende stap echter de rechter - zelfs als je gelijk hebt, moet je het ook nog gaan halen. Daar moet je dan helaas wel eerst tijd en moeite en geld instoppen voor het je wat oplevert.

Een andere mogelijkheid is het indienen van een klacht via klacht.nl ofzo. Maar als ik daar de reacties teruglees is de afhandeling via die weg ook niet zo denderend...

Murthul

Re: Cursus LOI voldoet niet aan voorwaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:50

LZP > STW

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:20

Mijn schoonzusje was ook via de LOI met schroevers begonnen, 1 en al ellende en ook het kastje van de muur idee. Ook totaal niet flexibel met examens (ze moest ze bv afgelopen juli voor de komende 1,5 jaar alvast daarvoor opgeven+inplannen...hoezo studeren in je eigen tijd..).

Volgens mij zijn ze nu wel zover dat ze al haar geld van de afgelopen maanden terug krijgt...maar tis 1 en al ellende

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:03

Ik heb ook 4 jaar geleden een opleiding bij de LOI gedaan. Ook drama, lesstof nog niet klaar, meer dan drie kwart jaar moeten wachten en gewoon de boel niet voor elkaar. Ik heb een officiele klacht ingediend en iets van 300 euro "schadevergoeding" gekregen.