Zonder werk....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Zonder werk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 18:34

Na bijna 32 jaar bij hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt, was vandaag mijn laatste werkdag :( Het bedrijf is "overgenomen". Aequor wordt nu SBB.
Begrijpelijk? ja. Boos? nee. Maar wel verdrietig. Bedrijf waar ik begonnen ben als soort van schaap, waar ik gevormd ben, mezelf ontwikkeld heb. Waar ik zelf veel lief en leed heb meegemaakt, samen met mijn collega's.

En hoe krijg ik mijn kwaliteiten in een sollicitatiebrief of CV? Begeleiding krijg ik en dan nog...het wordt een grote uitdaging wat nieuws te vinden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:39

:( Heel veel sterkte.

Dat is een lange tijd bij het bedrijf! Dan zit je inderdaad wel even te kijken wat nu?

kohtje @ [STW] Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Misschien heb je iets aan dit topic.
Daar kunnen ze je vast goed helpen met je cv en een brief.
heb je al iets op papier voor je cv?
Heb je een opleiding?
In welke regio zoek je werk?
Wat voor functie?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:40

-O- Nooit leuk om zo'n situatie terecht te komen.
Probeer voor jezelf alvast wat op papier te zetten ( benoem je kwaliteiten en maak een concept CV) dan kun je dit nog bespreken met de 'hulp' die je krijgt.

En laat je vooral niet uit het veld slaan door eventuele afwijzingen die je krijgt, of in sommige gevallen helemaal geen reactie.

Heel veel succes met solliciteren. Er loopt hier op bokt ook een topic inzake solliciteren etc :)

ChristaMoor

Re: Zonder werk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 18:49

Dank voor de tip, ik zal daar eens gaan kijken. Ik ben al even (vanaf januari) bezig met solliciteren, brief en CV zijn "goed" volgens begeleider en ik laat deze ook regelmatig door anderen lezen voor ik verstuur. CV en linked-in profiel zijn actueel. Ik krijg ook wel reacties van recruters, maar misschien wil ik te snel... te veel en durf ik te weinig.
Ik heb diverse cursussen en trainingen gedaan en ga september nog een cursus projectmanagement doen. Dus aan mezelf aan het werk.
Ik ben verder ook niet zielig of zo, maar voel me nu gewoon even verdrietig....
Ga er volgende week gewoon weer tegenaan, nu vol gericht op solliciteren en niet meer "even naast mijn werk erbij".

NAIWHL

Re: Zonder werk....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:48

Hey Christa!

Het gaat je lukken hoor! :)) Ben ik heilig van overtuigd. :j
Ik ben alleen na de omzet van de telefoon je nummer kwijt geraakt... Dus ik stuur je die van mij nog weer even in een pb.

Janneke