HBO land- en watermanagement van hall larenstein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

HBO land- en watermanagement van hall larenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 21:33

Zijn er hier ook mensen die de opleiding land- en watermanagement, al dan niet in deeltijd en al dan niet bij hogeschool VHL doen of gedaan hebben en die mij er wat meer over willen vertellen?

Op dit moment werk ik in de nautische sector, maar een lang verhaal kort, het komt er op neer dat ik wederom op zoek moet naar een ander vakgebied. Via via kwam ik deze opleiding tegen en hij lijkt redelijk aan te sluiten bij wat ik al heb. Bovendien vervult het meteen een van mijn dromen, want ik heb het altijd jammer gevonden dat ik wegens omstandigheden op het MBO geëindigd ben en heb altijd verder willen leren.

Voltijd studie zit er niet meer in, maar deze opleiding is ook in deeltijd mogelijk. Dat gaat pittig worden, maar zoals ik er nu tegenaan kijk kan het best weleens de moeite waard zijn. Maar de informatie die ik kan vinden, zowel qua de opleiding zelf als het soort werk wat je erna gaat doen, is redelijk summier. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat ervaringen en mensen in het veld.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: HBO land- en watermanagement van hall larenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:35

Is er helemaal niemand op bokt die hier ervaring mee heeft???!!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:38

Ik heb geen ervaring met de opleiding. Heb je wel een HAVO diploma? Je geeft aan dat je het MBO niet afgemaakt hebt zonder MBO 4 of HAVO/VWO diploma heb je geen toegang tenzij je een 21+ test doet maar die kunnen goed pittig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:45

Als je deze opleiding hebt, wat voor functie kun je dan gaan uitvoeren?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:14

Ik ben op het MBO geëindigt, ipv door te gaan naar het HBO of de uni (ik kwam van het VWO af namelijk). Ik heb dus wel een MBO4 diploma. Qua toelatingseisen zou er geen probleem zijn, hebben ze mij verteld.

@Gast5428: Dat is dus een klein beetje de vraag. Ik heb wel wat ideeën, maar of het klopt weet ik niet. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar wat ervaringen. Want pas op 20 augustus heb ik een gesprek daar met iemand die mij meer kan vertellen, op dit moment is iedereen op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:17

Maar wat voor functie ambieer je zelf na deze opleiding?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 07:28

Dat is volgens mij een vraag die er hier weinig toe doet. Ik ben juist op zoek naar informatie van mensen zonder dat ze me gaan vertellen of het wel of niet voldoet aan wat ik zoek, dat kan ik zelf. Ik ben juist op zoek naar ervaringen die niet ingekleurd zijn door wat ik wel of niet zoek.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:07

Met HBO kan ik je niet helpen, maar ik heb wel bijna bachelor Internationaal land en water management afgerond. Ik weet niet of je daar iets mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:31

Lalidan schreef:
Dat is volgens mij een vraag die er hier weinig toe doet. Ik ben juist op zoek naar informatie van mensen zonder dat ze me gaan vertellen of het wel of niet voldoet aan wat ik zoek, dat kan ik zelf. Ik ben juist op zoek naar ervaringen die niet ingekleurd zijn door wat ik wel of niet zoek.

Ik denk dat het wel relevant is want als je bijvoorbeeld verwacht een baan bij RWS of waterschap te kunnen vinden dan kan ik je nu al wel vertellen dat daar weinig kans toe is omdat er eenvoudigweg bezuinigingen zijn en er geen mensen worden aangesteld.
Dus het lijkt mij zeer relevant om voor dat je een opleiding gaat doen te weten of er wel banen zijn wanneer je klaar bent.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 08:44

Dat durf ik eigenlijk ook niet te zeggen Gracezellaa.... Geen idee of de functies enigszins overeenkomen eerlijk gezegd.

Natuurlijk is het relevant om te weten of er banen zijn Gast5428. Als iemand daar ervaringen mee heeft, hoor ik dat graag. Als het jouw ervaring of idee is dat er weinig kans op een baan is in die richting, wil ik dat heel graag weten. Maar dat kan je ook gewoon melden naar aanleiding van mijn openingspost, daarvoor maakt het weinig uit welke functie ik precies ambieer. Ik wil juist graag zo veel mogelijk ervaringen horen, in zoveel mogelijk richtingen en functies.