Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
), maar de rest is zeker goed te doen. Fangio schreef:Nivo 4 in België is vergelijkbaar met wat in België HBO5 heet (verwarrend ja), in principe mag je daarmee (in België) dezelfde handelingen stellen als iemand die een bachelor heeft, alleen wordt je er minder voor betaalt. Het valt dus zeker te overwegen om te beginnen in de bachelor. afzakken naar HBO5 gaat heel gemakkelijk (zaten bij mijn school zelfs in hetzelfde gebouw) zonder dat je langer over je studie doet ofzo. Van HBO5 naar bachelor is echter een extra jaar.
Ik weet dat de bachelor in deeltijd te doen is, HBO5 weet ik niet, maar daar kunnen ze je op de school zelf vast wel aan meer informatie helpen.
Ik vond de bachelor zeker wel te doen, het is soms wel flink studeren tijdens de examens (ik ben ook wel zo iemand die alles maar uitstelt), maar de rest is zeker goed te doen.
wortel115 schreef:Paulaaa, ja ik lees me inderdaad ook in op alle veranderingen. Maar ik twijfel of ik het niveau van HBO-V aankan en of ik daarvoor in aanmerking kom met 2 diploma's op nivo 3.
Heb inmiddels ook contact gezocht met AP hogeschool in Antwerpen wat de mogelijkheden bij hun zijn. Indien mogelijk zou ik nog een aantal jaar in de thuiszorg werken. Daar heb ik het naar mijn zin. Maar ik moet ook aan de toekomst denken en diploma's zijn nu nodig om hogerop te komen en een baan te kunnen behouden.
Ook wanneer je de thuiszorg in gaat. Tenzij je voor iets anders kiest zoals ik, ik begin in september als verpleegkundige op de Medische Beeldvorming (radiologie) waar ik de opleiding tot technoloog zal krijgen. Op zich is er voor technoloog zelf een bachelor opleiding, maar tegenwoordig kan je daar ook als verpleegkundige aan de slag, omdat die vaak veel meer feeling hebben om met patiënten om te gaan.Varekaj schreef:In België sta je als verpleegkundige sowieso aan het bed hoor
Ze zijn echter wel van plan om in de thuiszorg steeds meer zorgkundigen in te schakelen voor het dagelijkse wassen, kleden etc van zorgvragers en verpleegkundigen voor de meer technische zorgen zoals dialyse aan huis, wondzorg, medicatie etc. Informeer je zeker naar de evolutie in de toekomst!