afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:05

Gefeliciteerd muurp!!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:17

imd schreef:
@Ilsemarie: oh wat leuk! Heb je al een specifieke onderzoeksvraag? Of welk deel vh agrarisch recht? Ik betrek mijne ook op de agrarische sector :D

Net gebeld met mijn begeleider, ik ben echt zo blij dat ik hem heb! Erg prettige man in de omgang, weet enorm veel en heeft veel ervaring, en hij blijkt ook nog eens heel proactief. Ik weet van mezelf dat ik dat laatste wel een keer nodig ga hebben. Blij! *\o/*


Leuk!!

Ik schrijf 'm wij Willem Bruil, van het instituut voor agrarisch recht in Wageningen. Hij is bijzonder hoogleraar hier in Groningen en heb het vak agrarisch recht bij hem gevolgd.

Ik had afgelopen zomer al een onderwerp laten goedkeuren: enkele civielrechtelijke aspecten van betalingsrechten binnen het agrarische recht.
(rechtsvergelijkend met duitsland, wat is er allemaal veranderd).

maar ga straks even rustig kijken of dat nog actueel genoeg is of dat het beter iets anders kan worden.

en waar schrijf jij over?

Groetjes,
Ilsemarie

Josien_

Berichten: 9037
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:44

Muurp schreef:
Even een *\o/*
Ik heb mijn scriptie gehaald! Vrijdag heb ik mijn referaat, bijna klaar dus :D


Gefeliciteerd!

Ik wacht hier nog op mijn laatste feedback voor ik vrijdag de definitieve versie in moet leveren.
Ga zo maar opruimen ofzo. Moet bezig blijven om mijn gedachten een beetje te verzetten :P .

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:55

Ik moet mn scriptie nog terug krijgen := ben benieuwd!
Mn minor nu wel afgesloten (her) :D ! Ik dacht dat het geen voldoende ging zijn maar had een 6,9 dus helemaal blij :D

Gefeliciteerd Muur!!

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:03

Ik kom hier ook weer even meekletsen als dat mag.
Na bijna 3 maanden is mijn voorstel eindelijk goed gekeurd en heb ik nu tot 19 april om als een gek data te gaan verzamelen en analyseren en het allemaal op te schrijven :+

Dat strip verhaaltje klopt echt precies :') _/-\o_

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:09

Oei lots of work Nina haha!!

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:11

Maris_ schreef:
Oei lots of work Nina haha!!


ja ach, heb de afgelopen maanden periodes gehad dat ik niet veel kon doen omdat ik op goedkeuring moest wachten dus nu maar ff knallen.
Hoef me deze week niet te vervelen. 3 interviews afnemen, 4 interviews transcripten en coden
en extra respondenten zoeken. :Y)

Weet iemand hier trouwens een handig transcript programma? ik heb er nu een maar die heeft maar een trail van een week :+ }:0

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:40

Pffff even een baalmoment! Tentamen was echt verschrikkelijk... "Gelukkig" kan ik deze nog in april herkansen maar dat is nou precies wat niet de bedoeling was.. Maar dit was echt een ramp. Hele ingewikkelde vragen, totaal geen afspiegeling van de stof, echt om te janken. Maar lees op facebook nu alleen maar mensen die het een verschrikking vonden dus dat is gelukkig wel fijn, ligt het niet echt aan mij... Maar jeetje wat een drama, baal echt als een stekker!! -O- -:(-

Missy_

Berichten: 1789
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:05

Ik droomde vannacht dat ik een 2.9 voor mijn scriptie kreeg ;( Werd er echt een beetje verdrietig van wakker haha.. Nou maar hopen dat het niet echt gaat gebeuren, eerst maar dat ding af maken!

Josien_

Berichten: 9037
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:26

Ik wacht al 2 dagen op feedback. Moet eigenlijk hem morgen definitief inleveren :oo ..

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:15

Ik was dit topic uit het oog verloren! Hoe gaat het met iedereen :) ?

Ik ben ook bijna klaar :):) ! Donderdag mijn presentatie + verdediging en gisteren aangenomen bij mijn nieuwe werk dus kan direct 1 februari beginnen :D

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:26

@Ilsemarie Balen zeg! Hopen dat ie in april dan beter gaat!
@Missy haha laten we inderdaad hopen van niet! Zijn altijd van die nare dromen, heb ze ook wel eens in tentamenweken. Maar dan ben ik aan de ene kant ook wel weer heel blij dat ik maar droomde en dat ik nog gewoon een kans krijg om er meer dan die onvoldoende van kan maken :+
@Yvank Succes donderdag! Zo snel al door naar werk? :oo Ik weet wel dat ik het er van de zomer nog maar even van neem en dat ze me in september wel weer zien :+

Ik ben echt een beetje te hard van stapel begonnen met mijn plan van aanpak in de afgelopen week. Eerste versie is af, heb heb gister doorgenomen met bedrijf en hoopte op een berg van feedback zodat ik in ieder geval daar nog even verder mee zou kunnen, maar dat bleef een beetje uit :')
Docent vanuit school was nog niet toegewezen omdat de HAN het niet snapt wanneer je eerder dan 1 feburari begint met afstuderen... Dus kon ook nog niets daar bij inleveren. Hekel aan nu al vastlopen.
Gelukkig heeft de praktijkcoördinator er even spoed achter gezet voor mij en heb ik gister aan het einde van de dag toch nog iemand toegewezen gekregen *\o/*
Weet alleen nog niet helemaal of ik blij ben met die toewijzing :')
Laatst bijgewerkt door DideH op 22-01-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:30

edit:

Ik ben een faalhaas :')
Laatst bijgewerkt door DideH op 22-01-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:32

Yvank_ schreef:
Ik was dit topic uit het oog verloren! Hoe gaat het met iedereen :) ?

Ik ben ook bijna klaar :):) ! Donderdag mijn presentatie + verdediging en gisteren aangenomen bij mijn nieuwe werk dus kan direct 1 februari beginnen :D


Succes! Wel fijn gelijk een baan! Ik moet even opzoek gaan.. Wel al invaljuf, maar zou graag iets vast willen :)

Hier moet ik vandaag voor 23:59 alles inleveren en het wil niet vlotten :Y) stap voor stap krijg ik weer meer op papier :=

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:33

Edit:

Faal.. :')

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:37

@DideH , tja dit kwam op mijn pad en kon direct beginnen :D dan kan ik ook in sept gelijk weer starten met opleiding in deeltijd via werk namelijk.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:44

Klinkt interessant Ilsemarie! Hoop dat 't nog actueel genoeg is dan :) Ik doe mijne over duurzaamheid (niet m'n eerste keuze maar het vinden van een geschikr onderwerp was nogal lastig), en dan van de ene kant hoe de integratie binnen de keten dzh kan verbeteren, en van de andere kant hoe het zit met de waarde die consumenten daaraan hechten. Balen van je tentamen zeg :( Wie weet kan de normering je nog redden?

@Steef: keuzes.. Ik herken het. Moeilijk moeilijk, heb je mensen met wie je kunt praten? Mijn vader weet bijvoorbeeld vaak precies de goede vragen te stellen, waardoor ik 't zelf wat helderder ga zien.
@leeneliefje: hoe ging je her? Zesjesmentaliteit is herkenbaar, cijfer maakt me niks meer uit, als ik het maar haal! Al ben ik nu nog wel van plan voor m'n scriptie een 8 te gaan halen. Maar dat zal tegen het einde ook wel anders zijn :))
@Unseen: woehoe, gefeliciteerd! Wanneer krijg je resultaat?
@DideH: handig is dat ja. Ik heb van master2 ook nog niks gehoord, behalve wie m'n begeleider is. Master1 zit er veel meer bovenop, maar daar ben ik ook een bijzonder geval dus wellicht dat dat uitmaakt :P
@Celiien: klinkt goed dus, mooi!
@Marjoke: Welkom! Wat krom zeg, dat 'ie daarom werd afgekeurd! Hopelijk verloopt het nu beter, veel succes!
@Maris_: Mooi, gefeliciteerd!
@Nina_14: Waar gaat je scriptie over? En wat voor studie doe je?
@Yvank: Succes inderdaad! Heb je goed geregeld, direct door met werk!

Josien_

Berichten: 9037
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:17

Spannend Yvank! En zo snel werk al! Ik neem eerst maar eens een maandje vakantie denk ik.
Al heb ik al bij twee bedrijven gesolliciteerd dus het kan zomaar snel gaan.

Fijn dat ze zo meewerken Dide! Je bent inderdaad fanatiek van start gegaan :D .

Succes met inleveren Peca, moet je nog veel?

Ik kreeg vanochtend een mail dat ik vandaag feedback zou krijgen en het maandag in moet leveren.
Dus nog iets langer bezig dan verwacht.
Dit weekend had ik ook al vrij vol gepland dus dat is minder handig, maar het zal vast wel goed komen :) .

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:33

@Josien Succes met de feedback verwerken, you can do it +:)+

Mijn begeleider vanuit het bedrijf belde net over de toegewezen docent vanuit school :+
Ze vroeg wat mijn ervaringen waren met haar, want ze hebben al eens eerder een stagiair gehad met die docent als begeleider en toen is die stagiair 'vergeten' door die docent. Die kreeg toen 0,0 reactie op telefoontjes en mails... ben benieuwd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:17

Josien_ schreef:
Spannend Yvank! En zo snel werk al! Ik neem eerst maar eens een maandje vakantie denk ik.
Al heb ik al bij twee bedrijven gesolliciteerd dus het kan zomaar snel gaan.

Fijn dat ze zo meewerken Dide! Je bent inderdaad fanatiek van start gegaan :D .

Succes met inleveren [naam], moet je nog veel?

Ik kreeg vanochtend een mail dat ik vandaag feedback zou krijgen en het maandag in moet leveren.
Dus nog iets langer bezig dan verwacht.
Dit weekend had ik ook al vrij vol gepland dus dat is minder handig, maar het zal vast wel goed komen :) .


Moest aardig veel, nu nog conclusie/discussie, literatuurlijst.

Moet je veel verbeteren?

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:42

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de uni en die willen niet meewerken (again)... Dus dat wordt geen fiscaal recht volgend jaar. Ben wel weer echt pissig want alles daar wordt je zo moeilijk gemaakt. Elk jaar weer genoeg, dus ergens ook wel een opluchting als ik eindelijk een klaar ben straks en het gezeur over is :') Nu eerst nog een oliebol aan opdrachten maken :\

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:46

Wat is iedéreen druk! Succes allemaal! Bij mij lijkt de rust weer terug te zijn qua begeleiders. Donderdag laatste tentamen... Gezondheidsrecht :-)
Vandaag zag ik dat mn rooster voor 1 les die ik moet volgen naast de stage is veranderd van 9.00-12:00 naar 16:30-19:30. Wat betekent dat ik pas om 21:30 thuis ben na zo'n les. Erg vervelend dat er weer op t laatste moment wordt gewijzigd. Heb er maar weer een mail aan gewijd...

Josien_

Berichten: 9037
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:51

Anoniem schreef:
Josien_ schreef:
Spannend Yvank! En zo snel werk al! Ik neem eerst maar eens een maandje vakantie denk ik.
Al heb ik al bij twee bedrijven gesolliciteerd dus het kan zomaar snel gaan.

Fijn dat ze zo meewerken Dide! Je bent inderdaad fanatiek van start gegaan :D .

Succes met inleveren Peca, moet je nog veel?

Ik kreeg vanochtend een mail dat ik vandaag feedback zou krijgen en het maandag in moet leveren.
Dus nog iets langer bezig dan verwacht.
Dit weekend had ik ook al vrij vol gepland dus dat is minder handig, maar het zal vast wel goed komen :) .


Moest aardig veel, nu nog conclusie/discussie, literatuurlijst.

Moet je veel verbeteren?


Dat is even aanpoten inderdaad!

Ik heb nog steeds geen feedback ik heb geen idee :Y) .

Laura_
Berichten: 5386
Geregistreerd: 01-04-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:52

Iedereen is zeker druk hier. Ik ben ook erg druk geweest, vandaar dat ik even niet had gereageerd. Zie wel dat sommige al heel hard bezig zijn met hun onderzoek. Wanneer moet het bij jullie af zijn?

Aan de mensen met de OAT, wanneer krijgen jullie de uitslag?

DideH: balen dat het zo moet lopen. Geen feedback, eerst geen begeleider vanuit school/uni en nu een begeleidsr waar jr niet blij mee bent...

Vandeweek een herkansing van mn vorige minor. Was toen ziek en niet geleerd dus toen een 5. Niet eens zozeerheel slecht. Is ook lastig vak. Dus voor de herkansing wel heel hard geleerd, omdat het ook mijn laatste kans was en ik toch graag mn diploma wilde halen haha. Resultaat een 6.9 (gemiddelde 5.8) dus wel heel blij mee. Alhoewel had liever 7.0 of 7.1 ofzo gehad. Klinkt iets beter hehe. Dus die minor heb ik gehaald. De minor van diy blok ook afgesloten met een voldoende (2x een 6 en een 6.8) dus valt kleeeein beetje tegen. Maargoed is in de pocket!

Gisteren mn verbeterde voorstel ingeleverd in de hoop dat ik een Go krijg dit keer. Hoop dat de urgentie en strategisch niveau voldoende is. Daar maak ik me nog wat zorgen om.

Dus nu afwachten of ik die go krijg. Over 2 weken beginy het afstudeertraject officieel. Kan vanaf maart daar officieel pas beginnen, dus eerste maand thuis en op school maar hard aan theoretisch onderzoek werken!

Laura_
Berichten: 5386
Geregistreerd: 01-04-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:09

Ik kreeg deze avond een mail van de startcommissie dat ik een GO heb gekregen voor mijn voorstel en dus officieel mag gaan beginnen met mijn onderzoek! Super leuk, heel veel zin in, maar ook super spannend! Zeker omdat het een internationaal bedrijf is en dus ook interviews in het engels zal moeten afnemen haha!