afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:05

Hier ook dingen afronden voor je gaat beginnen. Nu net de laatste 2 vd 3 deadlines gehad, volgende week nog 3 tentamens. Daarna start het scriptieproces, maar die combineer ik met 3 tentamens en 2 opdrachten. Gaat nog even duren dus :=

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:12

Ik heb m'n boeken weggelegd. Zo even lekker in bad en dan m'n bed in. Morgen lange dag.
Mede oat'ers, succes morgen. Keep your head cool, en laten we hopen op Een relatief makkelijke casus en makkelijke, opzoekbare ev vragen :')

X

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:33

Druk druk druk allemaal lees ik! Ik heb ook weer stress... Stagevoorstel is goedgekeurd bij de Opleiding, echter trekken mn begeleiders (op de stageplek zelf) zich nu terug :-(
Nu dus op zoek naar nieuwe begeleiders en als dit niet heel snel lukt een nieuwe stageplek zoeken. 1 februari moet ik starten met stage, dus wordt nu wel erg kort dag. En dan terwijl ik juist zo ruim op tijd ben begonnen met stage zoeken (oktober). Echt balen...

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:35

Celiien schreef:
Ik heb m'n boeken weggelegd. Zo even lekker in bad en dan m'n bed in. Morgen lange dag.
Mede oat'ers, succes morgen. Keep your head cool, en laten we hopen op Een relatief makkelijke casus en makkelijke, opzoekbare ev vragen :')

X

Succes mede OAT'ers! Blijf rustig, we kunnen het! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:13

evelien11 schreef:
Druk druk druk allemaal lees ik! Ik heb ook weer stress... Stagevoorstel is goedgekeurd bij de Opleiding, echter trekken mn begeleiders (op de stageplek zelf) zich nu terug :-(
Nu dus op zoek naar nieuwe begeleiders en als dit niet heel snel lukt een nieuwe stageplek zoeken. 1 februari moet ik starten met stage, dus wordt nu wel erg kort dag. En dan terwijl ik juist zo ruim op tijd ben begonnen met stage zoeken (oktober). Echt balen...


Jemig dat is balen! Hopelijk kan je op het bedrijf zelf nog begeleiders krijgen... Eventueel tegelijk opzoek gaan ? Of is dat juist niet slim.

Succes celien!

Ik ga zo weer even verder aan mijn minor.. laatste loodjes zijn zo zwaar... :Y)

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:54

Inderdaad; mede oat'ers; heel veel succes morgen *\o/*
We kunnen het en ik duim mee voor een toets die prima te doen is +:)+

Heb alleen het idee dat ik nog niets zinnigs qua studeren heb gedaan, maar dat gaan we morgen zien :')

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:06

Unseen schreef:
leeneliefje schreef:
Iemand die toevallig wat tips heeft qua literatuur of onderwerpen wat betreft verzuim in het onderwijs? En dan specifiek de leerkrachten op de middelbare school


Waar zoek je? Ik gok dat er op de ERIC database wel het een en ander over te vinden is? Doe je uni of hbo? Via mijn universiteit heb ik daar namelijk gewoon toegang toe.

Ik wilde gewoon ouderwets naar de bieb. Ik doe hbo hrm.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:13

Mag ik mij ook melden? Ik ben als het goed is in juni afgestudeerd als paraveterinair :)

Wat gaan jullie doen na je opleiding? Willen jullie verder studeren en wat dan? Ik wil graag naar het HBO, bedrijfskunde oid...

Laura_
Berichten: 5386
Geregistreerd: 01-04-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:24

Even niet meer geweest. Ik heb inmiddels te horen gekregen dat mb organisatie toch een oplossing heeft gevonden en ik daar toch kan afstuderen!mn voorstel ligt nu bij de startcommissie om gekeurd te worden.

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:34

Hoe istie gegaan mede-oat'ers?

Ik sloeg me bij het lezen van de casus naam al voor mn hoofd :') too bad, geen standaard handels of productiebedrijfje :+

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:47

Ik was zo blij :+ dit had ik gehoopt!

Ging wel prima. Vond de tweede vraag ochtend een naai-vraag, met het risico uit 1.1 algemeen :+ hoe dan! 2.5 had een stuk of 6 risico's _O- Had voor de laatste vraag van t middag gedeelte (flex bv) geen tijd meer, tenminste kon t niet vinden in t boek en Tjah, dan op een gegeven moment tikt de tijd weg. En aangezien ik toen nog maar de hersencapaciteit van een goudvis had :')

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:16

Ik vond de ochtend goed te doen! Middag vond ik lastiger, ik vind het wel spannend wat het cijfer wordt. Over het algemeen denk ik wel dat ik het voldoende heb gemaakt. Maar je weet maar nooit!

Wat is jullie gevoel?

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:51

Celiien schreef:
Ik was zo blij :+ dit had ik gehoopt!

Ging wel prima. Vond de tweede vraag ochtend een naai-vraag, met het risico uit 1.1 algemeen :+ hoe dan! 2.5 had een stuk of 6 risico's _O- Had voor de laatste vraag van t middag gedeelte (flex bv) geen tijd meer, tenminste kon t niet vinden in t boek en Tjah, dan op een gegeven moment tikt de tijd weg. En aangezien ik toen nog maar de hersencapaciteit van een goudvis had :')


Ik hoopte echt op een handelsbedrijfje ofzo :')

Die met 1.1 had ik gewoon dat ze 2 soorten opbrengstencategorieën hadden, verschuiving daartussen tadaa omzet onvolledig :')

Wilde trouwens bijna een overwinningsdansje doen toen die controleberekening omrekeningsverschillen in 1x uitkwam :+

@suus Vind het ook lastig te zeggen. Ene opdracht dacht ik; ohyeaaah dit weet ik en volgende weer; uhhh.. help? %)

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:52

Ooh daar deed ik wel even over, ik had een hele lastige berekening verwacht dus heel bijzondere dingen uitgerekend :')

Bij 1.1 had ik dat de omrekening van valuta niet correct was. Maar die eerste 2 paragrafen vond ik echt lastig om te bedenken..

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:59

1.1 heb ik iets over een groot bedrijf snel opvolgende evenementen kans op verschuivingegevaar ofzo :+

Controleberekening? Die van de vreemde valuta bedoel je :+ ? 1848 *\o/* in een keer BAM :') dacht even van goh ik doe t op een klad want hier ga ik sowieso mee kloten. Viel alles mee :=
Beetje kwijt sorry _O-

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:32

Ja die ja, dacht ook: oh goed dit gaat lang duren. Lalala 48.000, hee 1.800.000... WOW das gewoon het antwoord _/-\o_

Wel mooi dat we bij 1.1 gewoon allemaal creatief zijn geweest :):)

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:25

Hij sloeg ook nergens op.
Wat dacht je dan van dat totaal overzicht? Nog nooit van gehoord maar hulde aan HEV :')

Josien_

Berichten: 9036
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:55

OH, god 22 januari mijn definitieve scriptie inleveren :oo .
*Stress* :P

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:38

Celiien schreef:
Hij sloeg ook nergens op.
Wat dacht je dan van dat totaal overzicht? Nog nooit van gehoord maar hulde aan HEV :')

Haha jaa! Gelukkig vond ik het in mijn KPMG handboek!

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:15

Josien_ schreef:
OH, god 22 januari mijn definitieve scriptie inleveren :oo .
*Stress* :P

Succes!

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:26

suus_pepper schreef:
Celiien schreef:
Hij sloeg ook nergens op.
Wat dacht je dan van dat totaal overzicht? Nog nooit van gehoord maar hulde aan HEV :')

Haha jaa! Gelukkig vond ik het in mijn KPMG handboek!



Ik vond inderdaad ook iets in het handboek, het is een mooi kunstwerk geworden :')

Weten jullie eigenlijk de datum dat we de uitslag krijgen? :+

Succes Josien!

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:56

Bij ons houden ze 3 weken aan. Ik weet niet of dat ook voor jullie geldt?

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:17

Hier zit het ook niet helemaal mee. Ik heb 20 en 25 januari mijn (hopelijk) laatste tentamens. Dus daar ben ik nu volop mee bezig. Dan moet ik alleen mijn scriptie nog. Daar wilde ik afgelopen zomer mee beginnen maar ivm omstandigheden heb ik dat uitgesteld naar na 1 februari. Was gelukkig geen probleem. Heb nog na de zomer geprobeerd om te beginnen maar op een gegeven moment kom je in de situatie dat het mij te riskant werd dat ik straks én m'n tentamens niet haal én een slechte scriptie heb... dus toen toch maar ervoor gekozen nu eerst m'n tentamens te halen en dan alle aandacht voor m'n scriptie te hebben. Dus hopelijk ben ik voor de zomer dan echt-echt-echt klaar... dan is 't feest haha

iedereen bij wie het ook tegen zet: zet 'm op! Volhouden! +:)+
En alle goede en voorspoedige berichten... top natuurlijk, super! *\o/*

Josien_

Berichten: 9036
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:39

Ilsemarie schreef:
Hier zit het ook niet helemaal mee. Ik heb 20 en 25 januari mijn (hopelijk) laatste tentamens. Dus daar ben ik nu volop mee bezig. Dan moet ik alleen mijn scriptie nog. Daar wilde ik afgelopen zomer mee beginnen maar ivm omstandigheden heb ik dat uitgesteld naar na 1 februari. Was gelukkig geen probleem. Heb nog na de zomer geprobeerd om te beginnen maar op een gegeven moment kom je in de situatie dat het mij te riskant werd dat ik straks én m'n tentamens niet haal én een slechte scriptie heb... dus toen toch maar ervoor gekozen nu eerst m'n tentamens te halen en dan alle aandacht voor m'n scriptie te hebben. Dus hopelijk ben ik voor de zomer dan echt-echt-echt klaar... dan is 't feest haha


Ik heb ook eerst gezorgd dat ik al mijn vakken binnen had voor ik aan mijn scriptie begon. Is erg fijn kan ik je zeggen!
Liep daarnaast wel 3 dagen per week stage, maar dat deed ik mezelf aan :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:20

Ilsemarie schreef:
Hier zit het ook niet helemaal mee. Ik heb 20 en 25 januari mijn (hopelijk) laatste tentamens. Dus daar ben ik nu volop mee bezig. Dan moet ik alleen mijn scriptie nog. Daar wilde ik afgelopen zomer mee beginnen maar ivm omstandigheden heb ik dat uitgesteld naar na 1 februari. Was gelukkig geen probleem. Heb nog na de zomer geprobeerd om te beginnen maar op een gegeven moment kom je in de situatie dat het mij te riskant werd dat ik straks én m'n tentamens niet haal én een slechte scriptie heb... dus toen toch maar ervoor gekozen nu eerst m'n tentamens te halen en dan alle aandacht voor m'n scriptie te hebben. Dus hopelijk ben ik voor de zomer dan echt-echt-echt klaar... dan is 't feest haha

iedereen bij wie het ook tegen zet: zet 'm op! Volhouden! +:)+
En alle goede en voorspoedige berichten... top natuurlijk, super! *\o/*


Jezelf wat ruimte geven is helemaal niet erg! Dat heb ik ook gedaan hoor. Vorig jaar had ik al klaar kunnen zijn, maar minor en Afstudeerstage lukte voor mij niet tegelijk. Dus volledig geconcentreerd om mijn LIO en die ook gehaald :) Nu wel stress met de minor haha

Succes iedereen! Nog even en we zijn klaar inderdaad *\o/*