afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:11

suus_pepper schreef:
Klopt Unseen. Het is wel de toets waar elke accountancy student (bij ons op school althans) tegen op kijkt! Maar ik hou vol dat ik hem gewoon ga halen :Y)


Das de beste instelling *\o/*

c_esther schreef:
Welkom Sylvia,

Ik heb vandaag mijn begeleider toegewezen gekregen, en ik ben er best blij mee.
1 docent wilde ik echt niet, ik kan nooooit iets met haar feedback. Ik heb nu iemand die streng, maar erg duidelijk is. En bovendien weet hij waar hij over praat! :)


Fijn is dat he! Ik heb het ook enorm getroffen met mijn begeleidster. Voordeel dat ik aan haar eigen onderzoek meewerk, dan is het voor haar ook essentieel dat het allemaal goed verloopt haha.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:40

c_esther schreef:
Welkom Sylvia,

Ik heb vandaag mijn begeleider toegewezen gekregen, en ik ben er best blij mee.
1 docent wilde ik echt niet, ik kan nooooit iets met haar feedback. Ik heb nu iemand die streng, maar erg duidelijk is. En bovendien weet hij waar hij over praat! :)

Klinkt goed. Lijkt me echt belangrijk dat je fijne begeleiding hebt!!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:15

Een fijne begeleider is echt belangrijk! Die van mij is zo lui als maar zijn kan, moet er constant zelf achteraan lopen. Maar ze geeft gelukkig wel goede feedback tijdens de gesprekken.

Ik heb donderdag m'n eerste tentamen van m'n master en begin 'm nu wel te knijpen. Man wat is dat allemaal moeilijk zeg!

c_esther

Berichten: 1237
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:59

Alvast succes char_elle! Ik ga voor je duimen:)

Sylviaaa
Berichten: 143
Geregistreerd: 20-10-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:35

Inderdaad wel fijn als je een fijne begeleider hebt, bij ons lopen er ook een aantal rond die ik liever niet tegen kom tijdens het scriptietraject.

Succes met je tentamen Charelle! Wel goed kunnen voorbereiden?

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:01

Dankje! Heb heel hard geleerd, maar t is een enorm groot vak en behoorlijk pittig, dus geen idee of ik t goed genoeg ken. Heb ook geen oefentententamens omdat die docent eerst altijd een mondeling gaf en dit de eerste keer is dat er een schriftelijk tentamen is...

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:02

Ik studeer tussen 7 en 11 maart af! Gister gehoord :D

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:29

Opnieuw een verzoek ingeleverd, hopelijk wordt deze wel goed gekeurd en anders is het pas stage vanaf april..

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:17

Hoe is het gegaan, Charelle?

suikermeisje: Ah, super! :D Dat is al best snel!

Cchanny: Vanaf wanneer zou je nu stage moeten lopen? Februari? Zou wel echt heel rot zijn als je tot april moet wachten. :\ Ik duim voor je!

Mijn afspraak met mijn supervisor is verplaatst. Naar 8 januari. -O- Ik baal er stiekem wel een klein beetje van.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:44

Ik hoor morgen of ik een GO of NO GO heb. En bij een no go kan het ook nog een no go zonder potentie zijn... dat zou echt huilen zijn

Justme_Lisaa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 27-07-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:55

Na eventjes meegepraat te hebben, nu weer even onze de meeleessteen vandaan.. Afstuderen gaat stroever dan dat ik dacht. Op school komt de begeleiding nauwelijks van de grond en vanuit de opdrachtgever wordt er verwacht dat ik alles zelf doe, helemaal prima natuurlijk, maar er is zelfs geen ruimte voor normale beantwoording van vragen. Dus ik voel me steeds verder zinken haha. Maar eens zien hoe dit opgelost gaat worden, en anders vrees ik dat het een half jaar vertraging wordt..

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:55

_Summerly_ schreef:
Hoe is het gegaan, Charelle?

suikermeisje: Ah, super! :D Dat is al best snel!

Cchanny: Vanaf wanneer zou je nu stage moeten lopen? Februari? Zou wel echt heel rot zijn als je tot april moet wachten. :\ Ik duim voor je!

Mijn afspraak met mijn supervisor is verplaatst. Naar 8 januari. -O- Ik baal er stiekem wel een klein beetje van.

Ja 2 februari.
Het banketstaaf is dat de docent die het heeft afgekeurd, eerst mij mondeling heeft goedgekeurd.

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:56

Justme_Lisaa schreef:
Na eventjes meegepraat te hebben, nu weer even onze de meeleessteen vandaan.. Afstuderen gaat stroever dan dat ik dacht. Op school komt de begeleiding nauwelijks van de grond en vanuit de opdrachtgever wordt er verwacht dat ik alles zelf doe, helemaal prima natuurlijk, maar er is zelfs geen ruimte voor normale beantwoording van vragen. Dus ik voel me steeds verder zinken haha. Maar eens zien hoe dit opgelost gaat worden, en anders vrees ik dat het een half jaar vertraging wordt..

Getverderrie.. Wat ernstig zeg!
Belachelijk van school {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:(

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:56

Klinkt alsof iedereen het op dit moment moeilijk heeft/ iets spannends op de planning heeft! Succes allemaal!

Na mijn gevoel van wanhoop heb ik gister een opdracht weten te vinden en ben ik ook aangenomen! Donderdag heb ik weer een gesprek en straks moet ik nog kiezen! Vraag is alleen wel of school de eerste opdracht goedkeurd. Daar ben ik voor de andere opdracht niet bang voor.

Sylviaaa
Berichten: 143
Geregistreerd: 20-10-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:38

Spannend voor iedereen inderdaad!
Ik hoop mee voor jullie, voor goedgekeurde opdrachten :). Maar moeten jullie dan eerst een stageplek vinden incl. opdracht en daarna moet dat nog goedgekeurd worden door de school? Lijkt me wel vervelend, ook voor het bedrijf, die rekenen dan eigenlijk toch al ergens op lijkt me.

Ik had gisteren tentamen en als ik dit tentamen haal en het volgende tentamen (van volgende week donderdag) dan mag ik sowieso scriptie gaan schrijven (en dus afstuderen) aankomende zomer. Dus duimen voor een voldoende!

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:22

Ik heb er inmiddels al bijna vrede mee dat ik het niet dit jaar ga halen :') Heb maar twee herkansingen en moet voor alles een 6 halen.. M'n voorstel is inmiddels afgekeurd en het tentamen voor morgen wordt m ook niet, die van gister ging daarnaast ook prut. Volgend blok heb ik fulltime stage en daarnaast nog 2 vakken lopen, dus vrees dat ik dan m'n vak ook niet ga halen. Ik wil echt in een hoekje gaan zitten huilen, maar ga morgen toch m'n tentamen maar maken op hoop van zegen (al moet er wel een heel groot wonder gebeuren).. Soms vraag ik me echt af waarom ik uberhaupt naar de universiteit ben gegaan en vervolgens ook nog heb besloten twee studies te gaan doen :\

Justme_Lisaa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:29

Cchanny schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Na eventjes meegepraat te hebben, nu weer even onze de meeleessteen vandaan.. Afstuderen gaat stroever dan dat ik dacht. Op school komt de begeleiding nauwelijks van de grond en vanuit de opdrachtgever wordt er verwacht dat ik alles zelf doe, helemaal prima natuurlijk, maar er is zelfs geen ruimte voor normale beantwoording van vragen. Dus ik voel me steeds verder zinken haha. Maar eens zien hoe dit opgelost gaat worden, en anders vrees ik dat het een half jaar vertraging wordt..

Getverderrie.. Wat ernstig zeg!
Belachelijk van school {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:(


Nou inderdaad {:)-:(. Ik ben er echt niet blij mee.. Maar als ik het aankaart zeggen ze dat ik er zelf om moet vragen. Ja, dat snap ik wel, maar dan moet er wel reactie op komen haha :')

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:46

Ik ben even erg blij! Heb m'n afstudeervoorstel ingeleverd afgelopen maandag onder het motto 'hopelijk kan ik iets met de feedback zodat het in januari goed komt' maar! het is goedgekeurd! :D

Ga een onderzoek doen op een middelbare school naar 't verzuim en de employability van de medewerkers :) Ben d'r super blij mee

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:37

Yes! Mijn afstudeerverzoek is ook goedgekeurd! :D

Sylviaaa schreef:
Spannend voor iedereen inderdaad!
Ik hoop mee voor jullie, voor goedgekeurde opdrachten :). Maar moeten jullie dan eerst een stageplek vinden incl. opdracht en daarna moet dat nog goedgekeurd worden door de school? Lijkt me wel vervelend, ook voor het bedrijf, die rekenen dan eigenlijk toch al ergens op lijkt me.

Ik had gisteren tentamen en als ik dit tentamen haal en het volgende tentamen (van volgende week donderdag) dan mag ik sowieso scriptie gaan schrijven (en dus afstuderen) aankomende zomer. Dus duimen voor een voldoende!

Je moet eerst een bedrijf zoeken, dan ga je samen kijken naar een opdracht.
Vervolgens leg je deze bij school neer voor de goedkeuring.

Vaak zeg ik het wel tegen het bedrijf, dat hij nog moet worden goed gekeurd.

Ik ga voor je duimen! en voor iedereen die dat nodig hebben!

DideH
Berichten: 7023
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:36

Steef schreef:
Ik heb er inmiddels al bijna vrede mee dat ik het niet dit jaar ga halen :') Heb maar twee herkansingen en moet voor alles een 6 halen.. M'n voorstel is inmiddels afgekeurd en het tentamen voor morgen wordt m ook niet, die van gister ging daarnaast ook prut. Volgend blok heb ik fulltime stage en daarnaast nog 2 vakken lopen, dus vrees dat ik dan m'n vak ook niet ga halen. Ik wil echt in een hoekje gaan zitten huilen, maar ga morgen toch m'n tentamen maar maken op hoop van zegen (al moet er wel een heel groot wonder gebeuren).. Soms vraag ik me echt af waarom ik uberhaupt naar de universiteit ben gegaan en vervolgens ook nog heb besloten twee studies te gaan doen :\


Oh bleergh... Kop op! You can do this! *\o/*

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:29

Heeft hier toevallig iemand ervaring met een service waarbij scripties nagekeken worden?
Ik heb een beetje rondgekeken en mij werd Scribbr aangeraden, maar die mogen het wel heel goed doen voor dat geld wat ze ervoor vragen :D .
Vind het absoluut niet erg om er voor te betalen.

Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:37

Jaa leuk Ik ook!
April/Mei ben ik als het goed is klaar met management paardenhouderij niv4 in groningen!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:30

Josien, ik zal eens vragen, zit van de week nog met wat mensen die daar volgensmij wel ervaring mee hebben. Ik denk dat het ook uitmaakt in welke fase je zit. Als je er echt he-le-maal klaar mee bent, wat ik bij m'n vorige scriptie ook wel gehad heb, dan heb je er aardig wat voor over denk ik :=

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:33

Ik meld me ook!
Ik ben Marissa, studeer fysiotherapie en hoop dus in juli klaar te zijn :D
Ik kom nu alleen om in het werk want de deadline van mn onderzoek/scriptie nadert en heb ook nog een herkansing van mn minor (toets).... Dus beetje stresserig!
En dan nu ook nog eens zo'n studeerdip haha!

Anoniem

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:09

Kan ik mij hier ook melden voor een beetje motivatie?! :+ Ik heb zo geen concentratie en vind die laatste loodjes echt vreselijk haha
Ik zal mij eerst nog even voorstellen, [naam], studeer de Pabo en hoop op 22 januari klaar te zijn! Althans, dan moet ik alles van mijn minor inleveren.. Kan niet wachten op dat moment! Daarna alleen nog een presentatie en dan klaar.

Hier ook aantal met een studiedip lees ik! Kom op, we zijn er bijna vanaf :Y)

Scriptie heb ik gelukkig al in jaar 3 gehad, na laten kijken bij externe bedrijven heb ik geen ervaring mee. Als je twijfelt kun je dat altijd doen :) @ Josien

Studeerdip en deadline gaat niet samen @ Maris :Y) ik ken je stress..