afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:41

DideH schreef:
Hier ook een aankomend afstuderend student, mag ik mij ook melden? :)

Ga in september 4e jaar Accountancy in, hoop mijn afstudeeropdracht bij het stagebedrijf te kunnen doen waar ik afgelopen jaar 3e jaars meewerkstage heb gedaan :)
Maar gezien we vanuit school nog 0,0 hebben gehoord over die opdracht kan ik het nu nog niet regelen, gelukkig heb ik nog tot februari :))

Moet eerst ook nog in 1e half jaar de landelijke overall toets halen, om überhaupt af te mogen studeren :x

Nog een accountancy student! Leuk! Op welke school zit je? En bij welk kantoor heb je stage gelopen? Mag ook via pb als je dat liever hebt ;) Ik ga na mijn vakantie fanatiek op zoek naar een plek. Eerste sollicitatie is verstuurd, maar daar was het kantoor vergeten bij te zetten dat het om september ging.. Beetje kneuzig. Maar goed! Ik ga gewoon door :) Ik kan het altijd nog bij mijn stage adres vragen, wie weet hebben zij nog wat. Wij doen geen cijfers voor stage, maar ik had een ruim voldoende. Dus ze waren tevreden denk ik zo :D

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:51

Ik heb zo'n ruzie met de uni, word er echt agressief van inmiddels :')

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:52

Hoe zoeken jullie naar bedrijven? Gewoon open sollicitaties versturen?

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:06

suus_pepper schreef:
DideH schreef:
Hier ook een aankomend afstuderend student, mag ik mij ook melden? :)

Ga in september 4e jaar Accountancy in, hoop mijn afstudeeropdracht bij het stagebedrijf te kunnen doen waar ik afgelopen jaar 3e jaars meewerkstage heb gedaan :)
Maar gezien we vanuit school nog 0,0 hebben gehoord over die opdracht kan ik het nu nog niet regelen, gelukkig heb ik nog tot februari :))

Moet eerst ook nog in 1e half jaar de landelijke overall toets halen, om überhaupt af te mogen studeren :x

Nog een accountancy student! Leuk! Op welke school zit je? En bij welk kantoor heb je stage gelopen? Mag ook via pb als je dat liever hebt ;) Ik ga na mijn vakantie fanatiek op zoek naar een plek. Eerste sollicitatie is verstuurd, maar daar was het kantoor vergeten bij te zetten dat het om september ging.. Beetje kneuzig. Maar goed! Ik ga gewoon door :) Ik kan het altijd nog bij mijn stage adres vragen, wie weet hebben zij nog wat. Wij doen geen cijfers voor stage, maar ik had een ruim voldoende. Dus ze waren tevreden denk ik zo :D



Ik zal je even een pb doen :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:18

Ben weer terug van vakantie, nu nog even genieten van me 'laatste' daagjes vakantie en maandag weer beginnen!
Aankomende maandag t/m vrijdag een week stage en vanaf die week daar op op maandag&Dinsdag stage en de rest van de week school t/m december.

Vanaf januari beginnen mijn examen's

Zo te lezen hebben jullie het allemaal druk!

Michelle_96 schreef:
Ik heb nog 2 weken vakantie en dan mag ik weer.. Moet nog druk opzoek naar een stage, maar heb der eigenlijk de puf niet meer voor totaal geen motivatie meer :(


Even doorbijten! :(:) Heb je ondertussen een stage gevonden ?

Laura_ schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ik ben Laura en ik studeer Facility Management aan de Haagse Hogeschool. In september 4e jaars student dus ook het afstuderen staat voor mijn neus. Van september tot en met januari minoren volgen en voorbereiden op het afstuderen etc. en vanaf februari beginnen met het onderzoek/scriptie! Spannend, maar ook wel zin in, vooral zin om het diploma in handen te hebben! Daarna zit ik eraan te denken om naar Australië te gaan om te werken en reizen!


Welkom! Gaaf hoor Australië dat je waarschijnlijk daarvoor naar Australië wilt

Cchanny schreef:
Ik hoop ook aankomend jaar af te studeren van mijn HBO MER opleiding.

Welkom! :)

Dus mag ik mij ook melden? :)



DideH schreef:
Hier ook een aankomend afstuderend student, mag ik mij ook melden? :)

Ga in september 4e jaar Accountancy in, hoop mijn afstudeeropdracht bij het stagebedrijf te kunnen doen waar ik afgelopen jaar 3e jaars meewerkstage heb gedaan :)


Welkom! Waar heb je je 3e jaars stage gedaan ?

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 20:03

Deze week ook weer een week stage achter de rug, erg leuke stage plek gelukkig.
Vanaf volgende week 2 dagen stage en drie dagen school

Alleen niet zo blij met me rooster, maar goed niks te klagen zit tenslotte in het 'examen' jaar, hoe gaat het bij jullie ?

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:12

Ik heb nog een week vakantie :Y)

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:44

Ik heb ook nog 1.5 week vakantie haha. En daarna mag ik me eens gaan voorbereiden op m'n minor :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:48

Hee wat leuk, accountancy studenten! Ben er zelf ook een, maar als ik klaar ben (na januari de OAT) heb ik er iets langer dan normaal over gedaan :')
Heb toevallig morgen EV hertentamen, en die moet ik halen voor de OAT _O- scriptie start in oktober, dat is vrij zeker allemaal al :j

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:58

Spannend Cellien! Succes! Heb je goed geleerd? Welk onderwerp behandel je nu?

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:51

Ik hoef pas 7 september weer naar school :=
Dan 2dagen school en 1 dag in de praktijk. Kon gelukkig bij mijn oude plekje blijven dus erg blij mee!

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:15

Tentamen gaat vooral over herwaarderingen, voorziening latente bel, het waarderen van kapitaalbelangen en dan nog theorie over soorten kapitaal belangen en hoe de IASB/RJ/Wet omgaat met consolidatie.
Moet hem echt halen morgen, vorige x niet gehaald door stomme fouten zoals dat A aandelen van B wisselt terwijl t andersom was, of ipv de stille reserves de goodwill gebruiken :')

Imaginaerum
Berichten: 3712
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:46

Succes Celiien!

Ik ben nu alweer een paar weken bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik doe het over host-pathogeen interacties (van Streptoccocus Pneumoniae in de nasopharynx versus het longepitheel bij de mens). Wegens medische omstandigheden mag ik niet in het lab werken, daarom richt ik me meer op de kant van de bioinformatica. :)
Wie is nog meer bezig met onderzoek nu?

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:54

Ooh ja! Dat vond ik best een lastig tentamen. In ieder geval de weg daarnaartoe :') Ik moet alles voor de OAT echt opnieuw bestuderen...

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:41

Poehpoeh,mijn vakantie is net deze week begonnen. Wel mijn 3de jaar goed afgesloten.

Komende week met vriendlief van onze 4 dagen gezamenlijke vakantie genieten en dan maandag weer naar school. Dat laatste denk ik nog even niet over na.

noukso
Berichten: 258
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Gelderland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:13

Wat zijn sommige al goed bezig net na de vakantie. +:)+

Om in november te slagen moet ik over 1 maand al mijn opdrachten afgerond hebben. Ook moet ik nog 1 examen maken. Het examen moet wel haalbaar zijn, maar de opdrachten ben ik toch wel bang voor. Helaas moet ik er van uit gaan dat ik in februari ga slagen. Jammer, maar het is niet anders. Toch ga ik er nog even hard aan werken. Wie weet kan ik dan veel al afronden voor november. Scheelt weer werk.

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:46

Wat zijn jullie goed bezig zeg!

Heb mijn voornemen om na de vakantie te beginnen met struinen naar een plekje :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:21

Mag ik hier ook meekletsen :D ?
Ik ga het komende half jaar afstuderen als het goed is ;) .
Dan ben ik in februari officieel afgestudeerd dus dat is net 2016.

Ik studeer dan af van mijn master bedrijfscommunicatie en digitale media, komende half jaar ga ik stagelopen en mijn scriptie schrijven. Het zal een druk half jaar worden, maar ik ga heel hard mijn best doen!

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:23

ik heb ook nog een jaartje stage, waarna ik afgestudeerd ben als Chemisch-fysisch analist MBO niv. 4.

Zit enorm te twijfelen om HBO te gaan doen.
zijn er toevallig mensen die de Chemie richting doen op een HBO opleiding?

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:27

Hallo, mag ik mij hier ook melden?

Ik ben vandaag gestart met het afstuderen van de Master Chemical Engineering aan de TU Eindhoven. Als alles goed gaat ben ik volgend jaar begin juni klaar met afstuderen, waarna ik nog een stage van +/- drie maanden moet doen.
Vandaag dus officieel gestart en nu kan ik me verheugen (ahum) op een week inlezen. Saai, maar vreselijk nuttig, maar ik kijk wel erg uit naar de dag dat ik het lab op kan :D

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:10

Ik wil gewoon even iedereen een digitale motivatieboost sturen (ook omdat ik het zelf even hard nodig heb, omdat ik deze opleiding niet zo leuk vind maar wel mijn diploma wil halen):

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

hou je diploma in je achterhoofd! Daar doe je het voor!

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:34

Jaaa, succes iedereen! Dit jaar wordt knallen voor iedereen, succes voor degene die al het studiejaar zijn beginnen! Ik mag in m'n laatste vrije dagen alvast wat theorie inlezen van m'n minor :).

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:44

Succes allemaal!

Ik heb vandaag maar even een afspraak gemaakt met beide scriptiecoordinatoren. Even kijken wat ik allemaal moet gaan doen voor ik kan starten met de scriptie in februari. Eerste vakken ook weer begonnen, lijkt leuk te worden :)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:46

Sunrise_ schreef:
Ik wil gewoon even iedereen een digitale motivatieboost sturen (ook omdat ik het zelf even hard nodig heb, omdat ik deze opleiding niet zo leuk vind maar wel mijn diploma wil halen):

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

hou je diploma in je achterhoofd! Daar doe je het voor!


Dit is ook wat ik dagelijks tegen mezelf zeg :') ik streep echt de dagen af inmiddels _O-

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:53

Ik denk dat ik me hier ook wel kan melden... nog 3 vakken (tot ein januari) en m'n scriptie en dan ben ik hopelijk ook afgestudeerd! Na 7,5 jaar mag het er wel eens van komen... wel bijna 2 studies gedaan. Notarieel Recht en bijna alles van Rechtsgeleerdheid (Nederlands Recht). Dus ik heb niet stilgezeten, en de laatste jaren qua overlijdens en ziekte ook het een en ander voor de kiezen gehad, maar inmiddels toch wel een 'oude' student met 26 :o

Nog meer mensen uit het noorden hier? Ik studeer aan de rug!