afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 17:24

Welkom allemaal! allemaal afstuderen aankomend school jaar
veel succes nog met alle herkansingen, ik ben nu aan het genieten van me vakantie :)

mariekeoo schreef:
colorguard :$


Dat is wel heel gaaf als je je sport in Amerika kan beoefenen :)

sabinek schreef:
Ook ik ben volgend jaar klaar! Ik volg toerisme niv. 4 en ga vanaf augustus m'n laatste stage in van 8 maanden! :)


Gaaf! waar je die 8 maanden stage lopen ? hoe bevalt de opleiding toerisme ?

Steef schreef:
Ik werk nu amper ja :'), ik heb alleen bij bestuurskunde aankomend schooljaar een stage vaan 5 weken. Geen idee hoe ik dat ga doen, want kan simpelweg niet _O- Hoop eigenlijk dat ik die door kan schuiven naar jaar 3 en nu dan dat jaar 3 vak kan volgen, maar zal wel niet kunnen..

Verder ja, veel verzoeken indienen bij het maken van de roosters, veel bellen naar de uni om te vragen of ze wat voor je kunnen regelen _O-. Filosofie is gelukkig een 'double degree' studie, waardoor alle colleges in de avond plaatsvinden :j Ook kan ik daar random vakken volgen, dus als ik een keer een druk blok heb kan ik daarvan ook gewoon niks volgen. Als ik uiteindelijk maar ooit alle vakken heb afgerond :)


Bikkel! dat je dat vol houd 3 studie's knap hoor!

suus_pepper schreef:
Welkom allemaal! Gezellig :)

Ik heb net commentaar gekregen op mijn stageverslag. Allemaal opmerkingen over mijn onderzoek en deelvragen. Had al eerder een onderzoeksplan ingeleverd en een opzet, daar beide geen opmerkingen over. Vervolgens nu allemaal commentaar over mijn deelvragen.. Hopeloos.


Pff jeetje! altijd dat gedoe bij die leraren.
Toen wij nog een maand les hadden moesten we opeens allemaal verslagen en dingen presenteren opeens op het laatste moment.. Omdat ze het waren 'vergeten'
Terwijl we er een jaar de tijd voor hebben gehad .. maar goed dat is school _/-\o_

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:54

Steef schreef:
Ah zo, ik studeer zelf in Rotterdam en daar hebben ze geen educatieve master helaas. Educatieve minor kunnen wij alleen in Leiden volgen als we geschiedenis studeren. Heb me er ook daarom verder ook nog niet zo erg in verdiept, maar kan ook weinig vakken geven met mijn studies (volgens mij alleen maatschappijleer door mijn bestuurskunde achtergrond). Uiteindelijk wil ik heel les gaan geven op het middelbare onderwijs (hoe bedoel je overgekwalificeerd :')), maar moet nog even kijken via welke route ik daar ga komen :')
Je zou wellicht in Utrecht kunnen kijken. Ze hebben daar ook een traject waarin je met bijvoorbeeld Geschiedenis of Archeologie toch je lesbevoegdheid voor Grieks, Latijn en KCV kan halen. Misschien dat ze voor andere vakken ook dergelijke trajecten hebben. Ik weet er verder niet heel veel vanaf omdat ik totaal geen ambities heb om voor de klas te staan, maar dit werd me bij mijn studieswitch verteld. :))

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:37

Ja kan me hier melden!

Als het goed is kan ik na de zomervakantie beginnen met afstuderen en ben ik ergens begin 2016 klaar. Maar de opleiding hangt van onduidelijkheden aan elkaar dus het is nog beetje afwachten.

Studeer ook Diermanagement maar dan met paard als major. Moet ook nog aardig wat herkansen en een module opnieuw volgen. Zou de opleiding in 3 jaar doen maar dat wordt nu hopelijk 3,5 en geen 4. :D

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:59

Beetje zelfde als bij mij dus Jildau :j (Al doe ik de vier jaar, nu hopelijk 4,5 haha +) )

Hebben jullie al een opdracht/onderzoek in gedachten?

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:05

Haha ach ik doe 6 jaar ipv 4 :')
Maar heb tussendoor ook propedeuse sph gehaald :)

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:08

Hmmm nee nog niet echt. Heb wel wat ideetjes maar we moeten na de zomervakantie maar even met de SLB-er om tafel. Heb ook niet echt een beeld van wat mag / mogelijk is / de bedoeling is. :D Jullie wel?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:11

Wij hebben in theorie een bedrijf en een opdracht, maar zijn nu aan het kijken of het allemaal wel kan / mogelijk is. Wil nog niet teveel zeggen omdat het allemaal nog onzeker is, maar als alles perfect gaat (het is nu nog verre van perfect :') dan wordt het een wetenschappelijk, klinisch onderzoek.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:18

Zodra het allemaal zeker is ben ik heel benieuwd!

Ik wil iets makkelijks. Zo makkelijk mogelijk eigenlijk. :')

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:41

_Summerly_ schreef:
Steef schreef:
Ah zo, ik studeer zelf in Rotterdam en daar hebben ze geen educatieve master helaas. Educatieve minor kunnen wij alleen in Leiden volgen als we geschiedenis studeren. Heb me er ook daarom verder ook nog niet zo erg in verdiept, maar kan ook weinig vakken geven met mijn studies (volgens mij alleen maatschappijleer door mijn bestuurskunde achtergrond). Uiteindelijk wil ik heel les gaan geven op het middelbare onderwijs (hoe bedoel je overgekwalificeerd :')), maar moet nog even kijken via welke route ik daar ga komen :')
Je zou wellicht in Utrecht kunnen kijken. Ze hebben daar ook een traject waarin je met bijvoorbeeld Geschiedenis of Archeologie toch je lesbevoegdheid voor Grieks, Latijn en KCV kan halen. Misschien dat ze voor andere vakken ook dergelijke trajecten hebben. Ik weet er verder niet heel veel vanaf omdat ik totaal geen ambities heb om voor de klas te staan, maar dit werd me bij mijn studieswitch verteld. :))



Bedankt voor de tip! Ga er zeker even naar kijken :)

Edit: Heb inmiddels de UU gemaild, werd niet echt wijzer van de website, ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Steef op 10-07-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:43

Ben benieuwd Flux!
Wij hebben een onderzoek in opdracht van de koninklijke hondenbescherming. Moet alleen nog behoorlijk afgebakend worden.

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:13

moeten jullie samen opdracht doen? Dat is hier volledig uit den boze :=

Ik heb wel al bedrijf (douanekantoor) en ga een opdracht doen die te maken heeft met procesbeschrijving/verbertering.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:13

Oh wauw, een opdrachtgever samen doen. Daar zou ik niet aan durven beginnen, die samenwerking zou niet positief afgerond worden haha :'). Maar buiten dat, dat is ook op de HRO uit den boze..
Ik heb gelukkig ook al een opdracht. Ik ben vanaf februari te vinden in een Jeugd Justitiële Inrichting waar ik de invloed van een justitiële beoordeling op de ouder-kind band ga onderzoeken, dus dat scheelt weer erg veel stress :)

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:20

Wij moeten inderdaad in duo's afstuderen. In hoge uitzondering mag je in je eentje.

Voor de koninklijke hondenbescherming afstuderen lijkt me ook gaaf!

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:28

Alleen lijkt mij juist ook wel weer fijn. Maar met presenteren vind ik met z'n tweeën weer erg fijn. Voor beide valt wat te zeggen denk ik!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:51

Dat jullie allemaal al een opdracht hebben zeg! Ik moet nog stage afronden en me dan oriënteren op het bedrijf waar ik wil afstuderen en dan kijken wat voor opdrachten die bedrijven kunnen bieden.
Wel ook verplicht alleen trouwens.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:21

Mijn HBO scriptie op van hall hadden ze ook liever met z'n tweeën. Omdat ik niet in de normale tijdsplanning liep heb ik t alleen gedaan. Aam beide zitten voordelen, bij duo's is dat voornamelijk dat je elkaar kunt motiveren en verantwoordelijk bent naar elkaar, waardoor de kans dat je uitloopt kleiner is. Denk dat dat ook de redenatie erachter is. Ik ben dus wel uitgelopen met mn scriptie :P maar ook een sparringpartner om inhoudelijk mee te discussiëren is goed voor de kwaliteit, ik kwam altijd vol nieuwe inzichten en ideeën bij mn tutorsessies vandaan..

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:43

mirriezz schreef:
Dat jullie allemaal al een opdracht hebben zeg! Ik moet nog stage afronden en me dan oriënteren op het bedrijf waar ik wil afstuderen en dan kijken wat voor opdrachten die bedrijven kunnen bieden.
Wel ook verplicht alleen trouwens.


Het hoefde bij ons ook eigenlijk pas voor 1 september, maar vond het wel zo fijn om alles geregeld te hebben voor de zomervakantie. Andere was ik hier de komende tijd nog mee bezig geweest en daar ha dik niet zo'n zin in :')

Ik denk dat er ook zeker voordelen zitten aan samen een scriptie afronden, vooral het sparren met een andere student is in zulke situaties nooit verkeerd. Maar het afhankelijk zijn van een ander en erop moeten vertrouwen dat diegene opkomst zijn eigen stuk van hoge kwaliteit maakt, lijkt me niet tof. Alhoewel dat misschien ook aan mij ligt hahaha

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:53

Hier ook samen een scriptie schrijven :)

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:32

Scripties zijn bij ons gelukkig individueel. Moet er niet aan denken om dat samen met iemand te moeten doen. :=

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:05

Haha ik zou eerst alleen, maar nu gelukkig een partner. Lijkt me zo saai worden als je alleen moet.
Denk dat het bij ons ook met docenturen te maken heeft. Twee docenten op een afstudeerder kost veel uur. In het begin heb je toch snel wekelijks een afspraak.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:09

Waaaa ik heb bijna al m'n punten binnen van beide studies :)) Moet nog 1 tentamen boven de 4 halen en dan heb ik gewoon 120 ECTS geknald in een studiejaar :)) Wil niet te vroeg juichen, maar ben stiekem al wel trots op mezelf :')

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:13

Allemaal bezig met een scriptie volgend jaar, helaas kan ik daar niet over mee praten :=


Steef schreef:
Waaaa ik heb bijna al m'n punten binnen van beide studies :)) Moet nog 1 tentamen boven de 4 halen en dan heb ik gewoon 120 ECTS geknald in een studiejaar :)) Wil niet te vroeg juichen, maar ben stiekem al wel trots op mezelf :')


En daar doe je het voor haha! nu maar hopen dat je je laatste tentamen nog haalt :)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:15

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:42

Crisis Steef, 120 ECTS :oo Ik ben al blij dat ik nominaal alles gehaald heb nu, vond 1 vak extra al pittig := Maar ik heb gister het cijfer van m'n her teruggekregen en dat is een voldoende. Nu dus netjes 30EC in een half jaar (is me in de bachelors volgensmij nog niet zo vaak gelukt :)) ) en op 1/3 van m'n master, daar ben ik ook enorm blij mee *\o/*

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:44

Zelfs als je dat laatste vak niet zou halen, zou je meer dan genoeg reden hebben om trots te zijn op jezelf, Steef. :D

Lekker, imd! Gefeliciteerd! :D

Eline1510 schreef:
Haha ik zou eerst alleen, maar nu gelukkig een partner. Lijkt me zo saai worden als je alleen moet.
Denk dat het bij ons ook met docenturen te maken heeft. Twee docenten op een afstudeerder kost veel uur. In het begin heb je toch snel wekelijks een afspraak.
Wij hebben maar één begeleider per persoon, dus dat scheelt al. En ons onderzoek is voornamelijk literatuur- en bronnenonderzoek, geen projecten bij een bedrijf o.i.d. dus ook vrij lastig om dat met z'n tweeën te doen. := Zeker als je het niet eens kunt worden over de interpretatie of bruikbaarheid van een bepaalde bron of zo.