Al jaren droom ik er van om in het buitenland te gaan werken. Ik heb het gevoel dat ik in Nederland niet zo goed kan aarden, ondanks dat ik hier geboren ben. Momenteel werk ik zo'n twee jaar lang, 24 uur per week bij een cateringbedrijf, maar hier ben ik ook niet geheel gelukkig mee. Het kriebelt om mijn leven om te gooien, mijn baan vaarwel te zeggen en in het buitenland geheel opnieuw te beginnen, maar die stap is ontiegelijk groot.
Zodoende ben ik onderzoek gaan doen naar werken in het buitenland als Au-Pair. Op bokt kon ik geen recente topics vinden over dit specifieke onderwerp, want ik zit toch wel met een aantal vragen en ik zou graag ervaringen horen van mensen die momenteel als au-pair werken of als au-pair gewerkt hebben. Ik heb mij gisteravond aangemeld bij 'Aupairworld.com' en vanmorgen al een eerste reactie gehad van een gezin uit Duitsland, ik wist niet dat het zo snel kon gaan! Mijn voorkeur gaat echter naar Engeland, in verband met de taal. Engels spreek ik stukken beter dan Duits, al staat Duitsland op mijn tweede voorkeursplek.
Dus bokkers met ervaring, hoe gaat het allemaal in zijn werk? Wat voor afspraken moet je maken met het gastgezin.. wat zijn je werkzaamheden zoal? Is ervaring noodzakelijk of bepaalde cursussen vooraf? Is het gebruikelijk om een jaar lang bij een gezin werkzaam te zijn, of soms zelfs langer? En wat hebben jullie gedaan op het moment dat jullie terug kwamen in Nederland? Je huidige baan en leven weer opgepakt? Hebben jullie studies/cursussen gevolgd tijdens jullie verblijf in het buitenland, of zijn er zelfs bokkers die na hun ervaring permanent in het buitenland zijn gaan wonen?
Alle ervaringen, positief of negatief, zijn welkom. Ik heb nog niets concreets besloten en ik twijfel nog heel erg, vandaar dat ik graag wat meningen en tips wil horen.