Maximale reistijd naar je werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Maximale reistijd naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:55

Ik werk in de flexpool van een grote ggz instelling en heb vorige week een tijdelijk contract aangeboden gekregen in Dordrecht voor 10-24 uur. Het ziet er naar uit dat dit nog meer zou kunnen worden. Ik woon zelf in Spijkenisse en heb zelden de beschikking over een auto, daarom ben ik op het OV aangewezen. Ik moet met de bus naar de metro, met de metro naar de trein en dan in dord nog een stuk met de bus. Ik ben dan ongeveer 1.5 uur kwijt met reizen, dus in totaal 3 uur per dag. Ik ben ontzettend blij met dit werk maar de reisafstand staat me echt tegen. Wat vinden jullie de grens?

Liselot

Re: Maximale reistijd naar je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:00

Oef, dat is wel echt veel hoor. Ik rij nu zelf een uur heen en een uur terug en dat is bij mij wel de max

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:02

Ik denk dat bij mij de max een uur is, maar dat ligt er ook aan of de reiskosten vergoed worden en hoelaat je moet beginnen.

En natuurlijk hoe erg je de baan nodig hebt. Als mijn droombaan zou worden aangeboden op twee uur reisafstand had ik meteen mijn handtekening onder het contract gezet.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:03

Reis je dan via Rotterdam Amanda?

Ik reis van deur tot deur voor mijn studie ook ruim een uur enkele reis. Het is prima te doen, maar gezien ik uit een dorp kom, gaat het OV niet altijd even frequent en dat is wel eens lastig als je vroeg moet beginnen of laat klaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:04

Ben het eens met bovenstaande :j Als je de reiskosten vergoed krijgt en het haalbaar is qua reistijd (als je om 6 uur moet beginnen is het namelijk automatisch onmogelijk om op je werk te komen) zou ik het doen.... Mits het een baan is die je heel graag wilt hebben.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:06

Maximaal 60 minuten enkele reis (indien filetraject: incl file). Woon nu wel héél dichtbij mijn werk, slechts 2 minuten fietsen en dat bevalt wel erg goed :)

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:06

1,5 uur is inderdaad erg veel, maar is het geen mogelijkheid om een auto te kopen zodra je er werkt? Met de auto is het ongeveer een half uur, wat ik zo gezien heb op google maps. Dat is nog te doen, weet alleen niet hoe erg de spits is bij Spijkenisse en Dordrecht.

Maar zijn er in die sector genoeg banen te vinden, dat zou heel erg zwaar meewegen. Zo bouw je toch ervaring op en dat is iets wat werkgevers erg belangrijk vinden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:07

Ik heb een tijdje 3 uur per dag gereisd naast een 40 urige werkweek. Geloof me, dat hou je niet lang vol als je een huishouden, sociaal leven en sport hebt. Ik vind het nu met 2 uur per dag reizen al pittig en moet vaak dingen laten schieten omdat ik geen tijd heb

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 17:23

Er is inderdaad weinig werk ik deze sector. Ga proberen een auto te kopen na mijn vakantie maar vind dit lastig omdat het tijdelijk is en je met een flexcontract geen vaste uren hebt. Ik werk onregelmatige diensten, dus begin om 7u of ben om 23u klaar. Ook slaapdiensten waarbij ik om 15 uur begin en de volgende dag om 11.30 klaar ben, ben dan bijna 24 uur van huis. Ik reis via Rotterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:26

Maar red je het wel om vanuit je huis om 7 uur op je werk te staan? In mijn ervaring komt het OV pas op z'n vroegst om 6 uur op gang (en dan heb ik het over grote steden, niet eens over dorpen) en als je anderhalf uur reist kan dat dus sowieso niet. Of je nieuwe werkgever moet daar rekening mee willen houden, of deze baan gaat het sowieso niet worden voor je.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 17:29

Ik ben al begonnen met deze baan. Ik haal het idd niet om er om 7u te zijn, ben 20 minuten later en dat is geen probleem.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:33

Omdat ik er zelf voor gekozen heb om een eind uit de buurt te gaan wonen zal ik er niet over mekkeren, maar ik ben blij dat ik niet 5 dagen per week 300 km heen en weer hoef. Het kan lekker lopen en 3 uurtjes kosten (en dat is al veel tijd op een dag) maar beetje pech en de heenweg kost al die 3 uurtjes. Zeker met onregelmatige diensten denk ik dat het wel pittig is. Overigens is het natuurlijk al een stuk minder vervelend als je het goed naar je zin hebt op je werk. Dat is ook wat waard vind ik.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 17:36

Ik heb het zeker goed naar mn zin, het is een goeie kans en ik wil zeker niet zeuren! Ik wilde gewoon even weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:37

Dat probleem van 's morgens niet op tijd kunnen zijn door het OV heb ik ook al een mogen ervaren.. -O-
Naar Dordt gaan er "gelukkig" relatief veel treinen vanuit Rotterdam.
Een auto zal waarschijnlijk toch de beste oplossing zijn :(:)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:40

Emmaa_ schreef:
Ben het eens met bovenstaande :j Als je de reiskosten vergoed krijgt en het haalbaar is qua reistijd (als je om 6 uur moet beginnen is het namelijk automatisch onmogelijk om op je werk te komen) zou ik het doen.... Mits het een baan is die je heel graag wilt hebben.

Hoezo? Ik heb een reistijd van 75 minuten (als ik geen file heb) en moet soms ook om 6u beginnen..

Edit: o zie dat ze met het ov moet :+ overheen gelezen sorry :D
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 25-06-15 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:40

Tessa_93 schreef:
Emmaa_ schreef:

Hoezo? Ik heb een reistijd van 75 minuten (als ik geen file heb) en moet soms ook om 6u beginnen..

Uit het 'file' gebeuren van dit bericht begrijp ik dat jij met de auto gaat. Ik heb het hier over het OV. Dat rijdt simpelweg niet voor 6 uur 's morgens.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:41

Yep overheen gelezen sorry

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:59

Als je lastig werk krijgt in deze sector, zou ik het met beide handen aangrijpen.

Maar wellicht denk ik daar te makkelijk in. Ik heb nu gesolliciteerd op een functie met 2 uur reistijd enkele reis, van deur tot deur. In mijn vorige werk (ook 40u per week) had ik 1:45 uur reistijd enkele reis, en dat was ontzettend aanpassen maar voor een leuke baan heb ik dat wel over - mits er goede reiskostenvergoeding is.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:22

Ik reis ong een uur ( 100 km) enkele reis. Gelukkig veel snelweg dus schiet wel op.
Ik werk 5 dagen per week. Omdat ik in het onderwijs werk kan ik de spitsen wel een beetje vermijden, dat scheelt wel