Studeren in Engeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 20:48

Hallo bokkers!

Ik wil na deze opleiding graag studeren aan een university in Engeland, de studie psychologie. Maar is dit überhaupt haalbaar?
Ik doe nu MBO-4, pedagogisch werker. Mijn Engels is echt zeer goed, maar ik ben bang dat de overstap best zwaar is. En het is ook nog verschrikkelijk duur, zo'n 10.000 euro per jaar... Is dit ooit haalbaar? iemand ervaringen hiermee? Ik wil het wel graag via Kilroy doen. Iemand tips, of wat dan ook?

Groetjes Sophie

KimD

Re: Studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:50

€10.000 per jaar? Klopt dat wel?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 20:53

Of ik ben niet zo handig?
Collegegeld

Study abroad: vanaf ca. 4.500 GBP per semester
Bachelor: vanaf ca. 8.300 GBP per jaar
Master: vanaf ca. 6.000 GBP per jaar
Dual award masteropleiding: ca. 9.500 GBP per jaar

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:58

Studeren aan de universiteit hier is idd £9000 per jaar, en Dan heb je ook nog de huir voor je kamer enzo :j bedenk je wel dat je maar 3 jaar hoeft voor veel studies, dus dat scheelt wel :j ik heb zelf geen vergelijkings materiaal want ik woon al heel Lang niet Meer in nl, maar als je vragen hebt mag je ze altijd stellen en ik zal kijken of ikze kan beantwoorden!! :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:59

Pfoeh, naar de universiteit vanaf het MBO lijkt me vrij pittig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:00

Destination schreef:
Pfoeh, naar de universiteit vanaf het MBO lijkt me vrij pittig?

Idd, en al helemaal in een vreemde taal... Daarnaast is Londen verschrikkelijk duur, laat staan een woonruimte betalen!

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:06

Ik zelf wil het later ook doen, alleen eerst moet ze een jackpot winnen en moet ik ze overhalen. :')

Londen?
In Londen is toch niet alleen University? Oxford, Cambridge, Notthingham.. Of hebben we het nu over iets anders? :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:06

Ik weet trouwens niet wat het mbo inhoud, maar aangenomen Worden op een universiteit hier is niet makkelijk. Ze kijken heel erg naar je cijfers (a-level equivalent is vereist, en met lager Dan BBC grades kan je t vaak wel vergeten) en daarbij moet je ook een motivatiebrief schrijven Om aangenomen Te Worden, en die zijn best pittig, vooral voor populaire studies. Het is dus zegmaar een 'solicitatie' niet gewoon maar inschrijven en beginnen. Als buitenlandse student moet je volgens mij ook nog een taaltest Halen voor je aangenomen kan Worden, maar dat weet ik niet zeker.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:08

Vandaar dat ik ook best zit te twijfelen, en die kosten....
Andere optie is om hierna half jaar of jaar in engeland te werken en dan hierna HBO voortzet

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:09

saddledancer schreef:
Ik weet trouwens niet wat het mbo inhoud, maar aangenomen Worden op een universiteit hier is niet makkelijk. Ze kijken heel erg naar je cijfers (a-level equivalent is vereist, en met lager Dan BBC grades kan je t vaak wel vergeten) en daarbij moet je ook een motivatiebrief schrijven Om aangenomen Te Worden, en die zijn best pittig, vooral voor populaire studies. Het is dus zegmaar een 'solicitatie' niet gewoon maar inschrijven en beginnen. Als buitenlandse student moet je volgens mij ook nog een taaltest Halen voor je aangenomen kan Worden, maar dat weet ik niet zeker.

A-levels is VWO toch? Van het VMBO (2 niveaus beneden VWO) ga je door naar het MBO. In het Engels heet dat Intermediate vocational education geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:09

meikelief schreef:
Ik zelf wil het later ook doen, alleen eerst moet ze een jackpot winnen en moet ik ze overhalen. :')

Londen?
In Londen is toch niet alleen University? Oxford, Cambridge, Notthingham.. Of hebben we het nu over iets anders? :')

Ik Google Kilroy, en ik zie Londen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:11

En zeer goed Engels: er staat een fikse fout in je OS.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:12

Bizzybijtje schreef:

Wow, een onderschrift die er al sinds mn 12e staat... Sorry dat ik daar niet zo op let!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:13

Bizzybijtje schreef:

De hele zin is een beetje krom :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:16

Ik bedoelde het niet verkeerd maar ik heb echt het idee dat je er een beetje een rooskleurig beeld van hebt. Het verschil tussen MBO en HBO is gigantisch, laat staan het verschil tussen MBO en universiteit. En al helemaal als dat ineens in het Engels is (want zakelijk Engels lezen, schrijven en spreken is weer iets heel anders).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:16

Vragen ze trouwens geen certificaat van Engels (TOEFL bijv.)?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:19

@destination ja ik geloof idd dat A-levels vwo is..
we hebben hier zegmaar secondary school (11 tot 16 jaar) Dan als je 16 bent doe je je GCSE's allemaal op hetzelfde level. Daarna kan je gaan werken, of naar college waar je voor een vak gaat leren op verschillende levels, alles tussen level 1 (1-2 jaar) en level 3 (3-4 jaar) of naar sixth form waar je Dan 4 of 6 vakken kiest waarvoor je door wil leren, en Dan doe je na 1 jaar a levels en na 2 jaar as levels als je 18 bent. De enige manier Om naar university Te kunnen is met a-levels, en Dan moet je dus de juiste vakken voor de juiste studie hebben, en hoge cijfers Om toegelaten Te Worden. Als je geen a-levels hebt maar je wil toch graag naar university, zou je een foundation jaar moeten doen, dat is zeg maar een voorbereidend jaar voor university, maar Dan moet je wel echt bewijzen dat je motivatie hebt en dat je het aan kunt voordat je daar toegelaten word :j ik weet niet zo goed hoe dat allemaal vergelijkt tot nederlandse levels e.d. Het nederlandse systeem klinkt voor mij heel ingewikkeld :')
Laatst bijgewerkt door saddledancer op 24-06-15 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:19

Bizzybijtje schreef:
Ik bedoelde het niet verkeerd maar ik heb echt het idee dat je er een beetje een rooskleurig beeld van hebt. Het verschil tussen MBO en HBO is gigantisch, laat staan het verschil tussen MBO en universiteit. En al helemaal als dat ineens in het Engels is (want zakelijk Engels lezen, schrijven en spreken is weer iets heel anders).

Begrijp ik hoor! Daarom open ik hier ook een topic, gewoon om ervaringen te lezen etc. Denk dat het financieel al niet eens lukt. Gaf daarom ook al een andere optie!
Maar ik weet zelf wel dat ik echt wel Engels kan haha, dus vandaar mijn reactie :). Heb op school in 1 jaar afgerond wat je normaal in 2.5 jaar doet, dus vandaar.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:22

Waarom via Kilroy? Wil je maar een jaar gaan of wil je de hele studie doen; in het laatste geval heeft zo'n instantie als Kilroy eigenlijk geen toegevoegde waarde.

Ik zou een BA in de UK alleen overwegen als ik aan een héél goede universiteit kan studeren en dat is met een mbo-vooropleiding nog maar de vraag. Ik zou er dan eerder voor kiezen om hier door te stromen naar het hbo en dan stages en/of minor in de UK te doen. Stukken goedkoper en ook gemakkelijker om in te komen. De vraag is namelijk ook wat je erna wilt gaan doen - wil je daar blijven of wil je terug naar Nederland? In het laatste geval moet je ook nagaan hoe "gekwalificeerd" je bent om in Nederland aan de slag te kunnen binnen de psychologie. Bovendien liggen de banen in de psychologie noch in Nederland noch in de UK voor het oprapen, dus moet je je ook afvragen of dat de gok waard is om zo'n studieschuld aan te gaan. :)

Ik heb zelf een paar maanden in Wales gezeten en uiteindelijk na een semester teruggegaan naar Nederland omdat ik vooral uit m'n neus zat te eten en schapen zat te kijken. Het niveau lag er niet bijzonder hoog (het was ook geen topuniversiteit en de niveauverschillen tussen Britse uni's zijn groot), dus ik vond het in mijn geval vooral een verspilling van tijd en geld om daar m'n volledige BA te doen.

saddledancer schreef:
we hebben hier zegmaar secondary school (11 tot 16 jaar) Dan als je 16 bent doe je je GCSE's allemaal op hetzelfde level. Daarna kan je gaan werken, of naar college waar je voor een vak gaat leren op verschillende levels, alles tussen level 1 (1-2 jaar) en level 3 (3-4 jaar) of naar sixth form waar je Dan 4 of 6 vakken kiest waarvoor je door wil leren, en Dan doe je na 1 jaar a levels en na 2 jaar as levels als je 18 bent. De enige manier Om naar university Te kunnen is met a-levels, en Dan moet je dus de juiste vakken voor de juiste studie hebben, en hoge cijfers Om toegelaten Te Worden. Als je geen a-levels hebt maar je wil toch graag naar university, zou je een foundation jaar moeten doen, dat is zeg maar een voorbereidend jaar voor university, maar Dan moet je wel echt bewijzen dat je motivatie hebt en dat je het aan kunt voordat je daar toegelaten word :j ik weet niet zo goed hoe dat allemaal vergelijkt tot nederlandse levels e.d. Het nederlandse systeem klinkt voor mij heel ingewikkeld :')
Valt mee, de splitsing is bij ons gewoon eerder: na de basisschool ga je naar vmbo, havo of vwo, maar je kunt ook nog op- of afstromen afhankelijk van je cijfers. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:24

_Summerly_ schreef:
Waarom via Kilroy? Wil je maar een jaar gaan of wil je de hele studie doen; in het laatste geval heeft zo'n instantie als Kilroy eigenlijk geen toegevoegde waarde.

Ik zou een BA in de UK alleen overwegen als ik aan een héél goede universiteit kan studeren en dat is met een mbo-vooropleiding nog maar de vraag. Ik zou er dan eerder voor kiezen om hier door te stromen naar het hbo en dan stages en/of minor in de UK te doen. Stukken goedkoper en ook gemakkelijker om in te komen. De vraag is namelijk ook wat je erna wilt gaan doen - wil je daar blijven of wil je terug naar Nederland? In het laatste geval moet je ook nagaan hoe "gekwalificeerd" je bent om in Nederland aan de slag te kunnen binnen de psychologie. Bovendien liggen de banen in de psychologie noch in Nederland noch in de UK voor het oprapen, dus moet je je ook afvragen of dat de gok waard is om zo'n studieschuld aan te gaan. :)

Ik heb zelf een paar maanden in Wales gezeten en uiteindelijk na een semester teruggegaan naar Nederland omdat ik vooral uit m'n neus zat te eten en schapen zat te kijken. Het niveau lag er niet bijzonder hoog (het was ook geen topuniversiteit en de niveauverschillen tussen Britse uni's zijn groot), dus ik vond het in mijn geval vooral een verspilling van tijd en geld om daar m'n volledige BA te doen.

saddledancer schreef:
Valt mee, de splitsing is bij ons gewoon eerder: na de basisschool ga je naar vmbo, havo of vwo, maar je kunt ook nog op- of afstromen afhankelijk van je cijfers. :)

Bedankt voor je heldere antwoord! Ik moet er natuurlijk heel erg goed over nadenken, maar ik denk dat die opties die jij geeft nog beter zijn! Bedankt!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:26

@ts ik ken wat nederlandse studenten hier die ook echt wel goed zijn in Engels, maar die toch aangaven dat het verschil heeeel erg Groot is als je hier eenmaal bent :j je krijgt Te maken met accenten, met 'technische' Taal, e.d. En het tempo van lesgeven is hier erg hoog. :j ik wil je niet afschrikken, maar ik heb qua Engels echt een gigantische voorsprong op nederlandse kennissen die ik hier heb, en zij spreken echt wel heel goed Engels (zij wonen/werken/studeren hier al jaren, maar lopen toch nog steeds achter op 'ons', Wie Engels als eerste Taal hebben)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:29

saddledancer schreef:
@ts ik ken wat nederlandse studenten hier die ook echt wel goed zijn in Engels, maar die toch aangaven dat het verschil heeeel erg Groot is als je hier eenmaal bent :j je krijgt Te maken met accenten, met 'technische' Taal, e.d. En het tempo van lesgeven is hier erg hoog. :j ik wil je niet afschrikken, maar ik heb qua Engels echt een gigantische voorsprong op nederlandse kennissen die ik hier heb, en zij spreken echt wel heel goed Engels (zij wonen/werken/studeren hier al jaren, maar lopen toch nog steeds achter op 'ons', Wie Engels als eerste Taal hebben)

Oke bedankt!

Ik ben juist blij met deze antwoorden, aangezien dit wel een hoop duidelijkheid geeft!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:34

saddledancer schreef:
Dat houd je altijd als je op latere leeftijd een taal leert, ongeacht de taal die je zelf spreekt. Daar zou ik me in ieder geval niet door tegen laten houden; wellicht is het in het begin een beetje door de zure appel heen bijten, maar juist door het veel te spreken en te gebruiken verbeter je je vaardigheden en dat gaat ook vrij snel. En nee, je beheerst niet alle nuances van een native speaker, maar dat is over het algemeen ook niet nodig om jezelf te kunnen redden, ook niet op universitair niveau. (Ter illustratie: een bekende van mij moet Italiaans op niveau B1 beheersen om aan La Sapienza in Rome vakken te mogen volgen, dus dat is niet bijzonder hoog. :P )

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:48

In Schotland kun je ook leuk studeren en hoef je niet zo'n achterlijk hoog bedrag neer te leggen :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:45

TS, waarom ga je niet gewoon over naar het hbo en daar een jaar naar het buitenland? Bijna alle scholen (in ieder geval universiteiten), hebben 'partner universities', waar je een jaar naartoe kunt en maar 1900 euro per jaar betaald (je blijft hier collegegeld betalen). Dan vallen de kosten al reuze mee :)