Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

bedenk je wel dat je maar 3 jaar hoeft voor veel studies, dus dat scheelt wel
ik heb zelf geen vergelijkings materiaal want ik woon al heel Lang niet Meer in nl, maar als je vragen hebt mag je ze altijd stellen en ik zal kijken of ikze kan beantwoorden!!

saddledancer schreef:Ik weet trouwens niet wat het mbo inhoud, maar aangenomen Worden op een universiteit hier is niet makkelijk. Ze kijken heel erg naar je cijfers (a-level equivalent is vereist, en met lager Dan BBC grades kan je t vaak wel vergeten) en daarbij moet je ook een motivatiebrief schrijven Om aangenomen Te Worden, en die zijn best pittig, vooral voor populaire studies. Het is dus zegmaar een 'solicitatie' niet gewoon maar inschrijven en beginnen. Als buitenlandse student moet je volgens mij ook nog een taaltest Halen voor je aangenomen kan Worden, maar dat weet ik niet zeker.

ik weet niet zo goed hoe dat allemaal vergelijkt tot nederlandse levels e.d. Het nederlandse systeem klinkt voor mij heel ingewikkeld
Bizzybijtje schreef:Ik bedoelde het niet verkeerd maar ik heb echt het idee dat je er een beetje een rooskleurig beeld van hebt. Het verschil tussen MBO en HBO is gigantisch, laat staan het verschil tussen MBO en universiteit. En al helemaal als dat ineens in het Engels is (want zakelijk Engels lezen, schrijven en spreken is weer iets heel anders).
. Heb op school in 1 jaar afgerond wat je normaal in 2.5 jaar doet, dus vandaar. 
saddledancer schreef:Valt mee, de splitsing is bij ons gewoon eerder: na de basisschool ga je naar vmbo, havo of vwo, maar je kunt ook nog op- of afstromen afhankelijk van je cijfers.@destination ja ik geloof idd dat A-levels vwo is..
we hebben hier zegmaar secondary school (11 tot 16 jaar) Dan als je 16 bent doe je je GCSE's allemaal op hetzelfde level. Daarna kan je gaan werken, of naar college waar je voor een vak gaat leren op verschillende levels, alles tussen level 1 (1-2 jaar) en level 3 (3-4 jaar) of naar sixth form waar je Dan 4 of 6 vakken kiest waarvoor je door wil leren, en Dan doe je na 1 jaar a levels en na 2 jaar as levels als je 18 bent. De enige manier Om naar university Te kunnen is met a-levels, en Dan moet je dus de juiste vakken voor de juiste studie hebben, en hoge cijfers Om toegelaten Te Worden. Als je geen a-levels hebt maar je wil toch graag naar university, zou je een foundation jaar moeten doen, dat is zeg maar een voorbereidend jaar voor university, maar Dan moet je wel echt bewijzen dat je motivatie hebt en dat je het aan kunt voordat je daar toegelaten wordik weet niet zo goed hoe dat allemaal vergelijkt tot nederlandse levels e.d. Het nederlandse systeem klinkt voor mij heel ingewikkeld
_Summerly_ schreef:Waarom via Kilroy? Wil je maar een jaar gaan of wil je de hele studie doen; in het laatste geval heeft zo'n instantie als Kilroy eigenlijk geen toegevoegde waarde.
Ik zou een BA in de UK alleen overwegen als ik aan een héél goede universiteit kan studeren en dat is met een mbo-vooropleiding nog maar de vraag. Ik zou er dan eerder voor kiezen om hier door te stromen naar het hbo en dan stages en/of minor in de UK te doen. Stukken goedkoper en ook gemakkelijker om in te komen. De vraag is namelijk ook wat je erna wilt gaan doen - wil je daar blijven of wil je terug naar Nederland? In het laatste geval moet je ook nagaan hoe "gekwalificeerd" je bent om in Nederland aan de slag te kunnen binnen de psychologie. Bovendien liggen de banen in de psychologie noch in Nederland noch in de UK voor het oprapen, dus moet je je ook afvragen of dat de gok waard is om zo'n studieschuld aan te gaan.
Ik heb zelf een paar maanden in Wales gezeten en uiteindelijk na een semester teruggegaan naar Nederland omdat ik vooral uit m'n neus zat te eten en schapen zat te kijken. Het niveau lag er niet bijzonder hoog (het was ook geen topuniversiteit en de niveauverschillen tussen Britse uni's zijn groot), dus ik vond het in mijn geval vooral een verspilling van tijd en geld om daar m'n volledige BA te doen.saddledancer schreef:Valt mee, de splitsing is bij ons gewoon eerder: na de basisschool ga je naar vmbo, havo of vwo, maar je kunt ook nog op- of afstromen afhankelijk van je cijfers.@destination ja ik geloof idd dat A-levels vwo is..
we hebben hier zegmaar secondary school (11 tot 16 jaar) Dan als je 16 bent doe je je GCSE's allemaal op hetzelfde level. Daarna kan je gaan werken, of naar college waar je voor een vak gaat leren op verschillende levels, alles tussen level 1 (1-2 jaar) en level 3 (3-4 jaar) of naar sixth form waar je Dan 4 of 6 vakken kiest waarvoor je door wil leren, en Dan doe je na 1 jaar a levels en na 2 jaar as levels als je 18 bent. De enige manier Om naar university Te kunnen is met a-levels, en Dan moet je dus de juiste vakken voor de juiste studie hebben, en hoge cijfers Om toegelaten Te Worden. Als je geen a-levels hebt maar je wil toch graag naar university, zou je een foundation jaar moeten doen, dat is zeg maar een voorbereidend jaar voor university, maar Dan moet je wel echt bewijzen dat je motivatie hebt en dat je het aan kunt voordat je daar toegelaten wordik weet niet zo goed hoe dat allemaal vergelijkt tot nederlandse levels e.d. Het nederlandse systeem klinkt voor mij heel ingewikkeld

je krijgt Te maken met accenten, met 'technische' Taal, e.d. En het tempo van lesgeven is hier erg hoog.
ik wil je niet afschrikken, maar ik heb qua Engels echt een gigantische voorsprong op nederlandse kennissen die ik hier heb, en zij spreken echt wel heel goed Engels (zij wonen/werken/studeren hier al jaren, maar lopen toch nog steeds achter op 'ons', Wie Engels als eerste Taal hebben) saddledancer schreef:@ts ik ken wat nederlandse studenten hier die ook echt wel goed zijn in Engels, maar die toch aangaven dat het verschil heeeel erg Groot is als je hier eenmaal bentje krijgt Te maken met accenten, met 'technische' Taal, e.d. En het tempo van lesgeven is hier erg hoog.
ik wil je niet afschrikken, maar ik heb qua Engels echt een gigantische voorsprong op nederlandse kennissen die ik hier heb, en zij spreken echt wel heel goed Engels (zij wonen/werken/studeren hier al jaren, maar lopen toch nog steeds achter op 'ons', Wie Engels als eerste Taal hebben)
saddledancer schreef:Dat houd je altijd als je op latere leeftijd een taal leert, ongeacht de taal die je zelf spreekt. Daar zou ik me in ieder geval niet door tegen laten houden; wellicht is het in het begin een beetje door de zure appel heen bijten, maar juist door het veel te spreken en te gebruiken verbeter je je vaardigheden en dat gaat ook vrij snel. En nee, je beheerst niet alle nuances van een native speaker, maar dat is over het algemeen ook niet nodig om jezelf te kunnen redden, ook niet op universitair niveau. (Ter illustratie: een bekende van mij moet Italiaans op niveau B1 beheersen om aan La Sapienza in Rome vakken te mogen volgen, dus dat is niet bijzonder hoog.@ts ik ken wat nederlandse studenten hier die ook echt wel goed zijn in Engels, maar die toch aangaven dat het verschil heeeel erg Groot is als je hier eenmaal bentje krijgt Te maken met accenten, met 'technische' Taal, e.d. En het tempo van lesgeven is hier erg hoog.
ik wil je niet afschrikken, maar ik heb qua Engels echt een gigantische voorsprong op nederlandse kennissen die ik hier heb, en zij spreken echt wel heel goed Engels (zij wonen/werken/studeren hier al jaren, maar lopen toch nog steeds achter op 'ons', Wie Engels als eerste Taal hebben)
)