Toen ik naar het VMBO ging, heb ik gekozen voor een nieuwe opleiding. Dit heet het "Groene Lyceum" en was bekend om zijn korte traject. Dit zou 3 jaar VMBO, 3 jaar MBO 4 en 3 jaar HBO in 1 zijn, dus in 9 jaar zou ik op 22 jarige leeftijd zou ik klaar zijn met mijn HBO. Fantastisch! Richting zou ik volledig zelf mogen kiezen en dat leek mij op 12/13 jarige leeftijd fantastisch! Vooral omdat ik veel praktijk had en alles met een laptop zou doen en geen boeken zou krijgen. Deze opleiding was toen nieuw en wij zouden de eerste lichting zijn, dus allemaal heel spannend en wij zouden de proefkonijnen zijn.
Om een lang verhaal kort te maken, dit is absoluut niet gelopen zoals ik wilde. Ik ben na 6 jaar gestopt met een MBO niveau 4 diploma. Groene detailhandel. *Juk!* enorm teleurstellend, omdat dit helemaal niet was wat ik wilde. Ik wilde op die leeftijd namelijk mbo paardenhouderij gaan doen. Afijn, dat werd hem dus niet. (Wat misschien maar goed is ook, naïeveling... Paardensport. Hah!)
Ik ben ondertussen 19 jaar, na mijn MBO ben ik een tijd naar het buitenland geweest en toen ik terugkwam ben ik gaan werken in een supermarkt. Ondertussen werk ik daar full-time met leiding gevende functie. Leuk, prima werk en ik kom rond.
Nu komt het dilemma, ik moet toch een keer gaan kiezen wat ik wil met mijn leven. Dit is absoluut niet mijn droombaan, ik zie mijzelf dit op 40 jarige leeftijd echt niet doen. Tot vorig jaar had ik een kleine wens om in de ouderenzorg te werken, die 'wens' is steeds groter geworden en nu ik net terug kom van mijn Opa en Oma denk ik.... zucht. Ik moet hier echt mijn werk van maken.
Ik wil alleen niet nu stoppen met mijn werk in de supermarkt omdat ik ook rekeningen heb, ik heb een paard dat moet eten, ik heb een wedstrijd ambitie die ik probeer uit te oefenen, ik ga wel eens uit en doe dingen met mijn vriendinnen. Kort om, ik kan dat geld niet missen. Ik heb nog maar weinig gespaard en ik zie het niet zitten om nu te stoppen met werk en mij volledig te richten op een studie waarvan ik niet eens zeker ben over de werkmogelijkheden en of ik hierna wel aan de bak kom. Maar dit is wel wat ik wil! Ik zie mijzelf in een bejaardentehuis werken en ik betrap mezelf er op dat ik veel te veel informatie zoek naar deze studie en deze baan.
Ik gok dat dit is wat ik wil... Maar moet ik nou alles opgeven? Ik zat te denken aan een avond studie, maar kan daar helaas weinig informatie over vinden. De stap om het ook echt te doen vind ik heel groot, net zoals mijn baas later moeten vertellen dat ik misschien wel stop aangezien ze met een compleet opleidingsplan voor mij bezig zijn.

HELP! Als je moet kiezen voor je toekomst, wanneer ben je dan oud genoeg? Ik wil weer 4 zijn.
Een deeltijdstudie zou misschien ook kunnen, al dacht ik dat je beroep dan bij de studie moest aansluiten.
dus dat zou prima zijn.
. Als ik klaar ben met doktersassistente niveau 4 zou ik forensisch medewerker op HBO niveau mogen doen. Of het handig is om zo'n stap te maken, is vaak een 2e.
echt waar
en investeren in je toekomst hoeft echt niet te betekenen dat je je leven nu compleet moet opgeven