op dit moment ben ik bezig met afstuderen. Eigenlijk al mijn resultaten zijn al met een voldoende beoordeeld, op mijn eindgesprek en een tentamen dat ik 30 juni a.s. moet maken na (in totaal 6 studiepunten).
Nu is het dus zo dat ik ongeveer 1-2 maanden geleden op school was, in verband met stageterugkomdag. Toen had ik het er met mijn slb'er over dat ik dat ene tentamen nog moest maken, toen vertelde ze mij ineens dat ik dat tentamen dat ik nog moet maken, tijdens de vorige en daarmee laatste bezemronde had moeten maken, terwijl mij altijd door te opleiding is verteld dat ik, als ik de mogelijkheid ervoor had om het tentamen tijdens het reguliere moment te maken, ik dan absoluut niet mocht deelnemen aan de bezemrondes, zodoende had ik mij daarvoor dus ook niet aangemeld voor de bezemrondes.
Ik was behoorlijk geschrokken van dit nieuws en heb direct contact opgenomen met de afstudeer coördinator. Daarop volgde een gesprek en heb ik met haar af kunnen spreken dat zij zou regelen dat mijn tentamen dat op 30 juni afgenomen wordt, zo snel mogelijk zou worden nagekeken, zodat ik toch nog mee zou kunnen doen met de eindgesprekken van juli Laatste gesprekken vinden op 8 juli plaats.
Ondertussen ben ik keihard aan de slag gegaan om te leren voor dat ene tentamen en het voorbereiden van mijn eindgesprek, waar ik nu zo goed als klaar mee ben. Ik zag op de portal een berichtje verschijnen dat het rooster van de eindgesprekken klaar was en besloot meteen te kijken wanneer ik moest en zag tot mijn grote verbazing mijn naam er niet tussen staan.. 'Nou ja, foutje kan gebeuren', dacht ik. Totdat ik verder keek en zag dat er een aantal dagen geleden een bericht was geplaatst waarin de school vermeld dat de studenten geen voorrang krijgen met nakijken en dus niet in in juli mee mogen doen met de eindgesprekken.
Nu snap ik dat er waarschijnlijk een situatie is ontstaan, waarbij er mogelijk tientallen studenten zijn geweest die hetzelfde tentamen nog moeten maken en die allemaal mee wilden doen in juli en dat ze daarom hebben gezegd dat dit niet mogelijk is. Maar ik ben in eerste instantie gewoon verkeerd voorgelicht door de school, anders had ik het tentamen uiteraard in de bezemrondes gemaakt en bovendien heb ik deze afspraak gemaakt met mijn afstudeer coördinator, welke nu ook toegeeft dat ze fout zat.
Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten hierin zijn? Ik heb al contact opgenomen met het loket Rechtsbescherming van de school, maar deze zijn vandaag en morgen gesloten.

In september afstuderen gaat hem helaas niet worden, want de eerst volgende mogelijkheid voor deelname aan de eindgesprekken na augustus is november. Ik waardeer het overigens wel heel erg hoor dat je zo probeert mee te denken! Maar helaas is de school niet zo heel soepel qua regelingen en alles.
Aangezien ik geen ontvangstbevestiging kreeg, besloot ik er even achteraan te bellen en toen bleek dat de mail in ieder geval was ontvangen, maar dat de commissie pas over 2 weken weer bij een zou komen. Dat zou dus betekenen dat ze er pas een besluit over zouden nemen als de eindgesprekken al voorbij zijn, daarom heb ik gevraagd of het mogelijk was dat het op de een of andere manier via een andere of snellere weg besproken zou kunnen worden, ook omdat ik anders m'n plannen iv.m. zomerwerk helemaal om moet gooien. Daar gingen ze naar kijken, maar ze konden niks beloven...