Verzorgende IG afgerond, verkorte MMZ opleiding gestart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Verzorgende IG afgerond, verkorte MMZ opleiding gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:48

Ha medebokkers,

misschien kunnen mensen hier me wat verder helpen.

Ik heb pasgeleden mijn opleiding verzorgende IG niveau 3 afgerond. In maart kregen we ineens een aanbod via school. Als we álles in april, i.p.v. eind mei, afgerond zouden hebben, dus zowel toetsen op school, verpleegtechnische handelingen en de proeves op de werkplek (aanbod gold bij mijn weten alleen voor de BBL'ers), dan konden we vanaf mei tot juli de opleiding Medewerker Maatschappelijke Zorg gaan doen in een sneltreinvaart. Dit omdat deze opleiding zoveel gelijkenissen heeft met de VIG.

Hals over kop heb ik dus besloten om me 100% in te zetten om alles op tijd af te hebben voor school en het werk en daarnaast moest al het papierwerk en contract met de instelling etc. nog geregeld worden. Het was nogal druk, maar deze kans kon ik niet laten schieten en uiteindelijk alles oprijd afgekregen.

Nu dus het volgende. :Y)
Ik ben op dit moment dus bezig met de opleiding MMZ, terwijl ik niet eens helemaal weet wat dit inhoud. Ik weet dat het meer gaat over begeleiding etc, maar waar kun je nu met MMZ bijvoorbeeld nog meer aan het werk komen dan met VIG? Ik werk nu in een verpleeghuis.

:wave:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:26

Gehandicaptenzorg, psychiatrie, jeugdzorg, verslavingszorg. Hangt helemaal van de richting af die je kiest maar het is heel breed.