Wat wil ik nou eigenlijk echt, wat past bij mij...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Wat wil ik nou eigenlijk echt, wat past bij mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:38

Ja wat wil ik nou eigenlijk echt?

Vroeger op de basisschool moest je kiezen naar welke VMBO school je ging, de meeste wisten al wat ze later wilde worden, ik had geen flauw idee :')
Land en tuinbouw school gedaan, en dan moet je kiezen voor MBO. Ook daar had ik geen flauw benul van, ik wist nog steeds niet wat ik wilde worden. Administratie gedaan, gestopt en doorgestroomd naar het STC college, daar chauffeursdiploma, planningsdiploma, SVE behaald. Naast deze opleidingen altijd gewerkt in de transport en logistieke sector, dit is wel een wereldje waar ik me thuis in voel.
Kriebels voor nog een stapje hogerop en HBO logistiek management gaan doen, de baan waar ik zat miste ik de uitdaging en de sfeer was ook niet alles :')

Nieuwe baan gezocht en gevonden, maar toch knaagt er wat. Is dit alles?
Ik ben weer een opleiding coaching gaan doen, met mensen werken en adviseren vind ik echt geweldig.
Mijn werk bevalt op zich goed hoor, logistiek is echt wat voor mij. Alleen thuis roepen ze al een poosje, "je mist de uitdaging" dit werk doe je met 2 vingers in de neus.. Ja klopt ik heb 2 dagen meegekeken en vanaf toen pikte ik alles op en gaat alles vanzelf. In principe een goede eigenschap waar ze hier ook erg blij mee zijn.

Maar toch hoor ik steeds, het woord "uitdaging"...
En hup zodra ze dat zeggen gaan mij bij de raderen draaien, ga ik lopen piekeren, nadenken en dat is soms frustrerend :o -O-

Gisteravond vroeg ik ook hardop af, wat past er dan precies bij mij? Waar vind je mij het type voor?
Was volgens mij best een lastige vraag want ik kreeg als antwoord, ja geen idee. Iets voor je zelf past wel bij je maar je moet bezig zijn, nieuwe uitdagingen, kunnen groeien.
Leuk maar heb er eigenlijk niks aan :')

Wil dolgraag iets voor mijzelf, plannen en ideeën zijn er wel na de opleiding.

Ik ga uiteraard niet mijn baan opzeggen hoor (heb vaste lasten etc) en zo hup blank in iets stappen dat is niet mijn instelling, en ja ik heb wellicht dat zetje nodig, de schop onder mijn kont om het gewoon te doen als het straks zover is.
De banen liggen niet voor het oprapen en dan alsnog wat wil ik dan voor werk gaan doen?

Soms ben ik weleens jaloers op de mensen die lekker vanuit huis werken, in de buitenlucht zijn en gewoon lekker bezig zijn... En ik weet dat dit hard werken is, maar stil zitten is niks voor mij dus dat moet geen probleem zijn ;)

Wellicht zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal? Ben benieuwd naar ervaringen, tips, hulp etc alles is welkom. :j

Anoniem

Re: Wat wil ik nou eigenlijk echt, wat past bij mij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:40

Een eigen bedrijfje starten?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:44

wat jij beschrijft is precies wat er nu in mijn hoofd ook rond gaat.
Heb een administratieve opleiding, werk nu in transport sector..

leuk maar de sfeer is ook niet alles en vraag me heel vaak af is dit het nou..
Maar hebben vasten lasten en ik weet ook niet goed wat ik nú echt wil.
Ja met dieren werken maar je moet de kansen reeel houden :)

Lees ff mee!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:48

Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, enkel wil ik graag eens mijn papiertje halen want zonder iets concreets kun je volgens mij niet echt een bedrijf starten :o

Ja klopt linn1502, de vaste lasten gaan door helaas :')
Het is zo lastig, ik zei gisteravond was ik nog maar 16 dan had ik nog even de tijd om na te denken..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:56

Ik werk zelf in de planning en logistiek. Herken gelukkig jouw strubbelingen niet maar werk dan ook bij een groot bedrijf en heb veel mogelijkheden om mezelf te ontplooien.

HBO management heb ik ook aan gedacht maar vond ik net niet voldoende aansluiten bij mijn huidige baan en ambities. Om die reden doe ik nu NEMAS Middle Management.

Ook prima als je (nog geen) leidinggevende functie hebt en 1 van de weinige opleidingen die niet zo werk specifiek is dat je er alleen logistiek wat aan hebt en toch aansluit bij het werkgebied en mijn interesses.

Zelfde baan in ander bedrijf niet iets voor jou? Een bedrijf met groeimogelijkheden/opleidingsmogelijkheden enz. Of wil je echt wat anders gaan doen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:56

gribaldi schreef:
Mijn werk bevalt op zich goed hoor, logistiek is echt wat voor mij.

Weet je dat je daar echt heel gelukkig mee mag zijn? Misschien moet je de uitdaging niet in je werk, maar daarbuiten zoeken...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:03

Marlies, ik heb ook naar andere dingen gekeken, buitendienst, andere vlakken gekeken maar wat mij aanspreekt moet je weer de nodige opleidingen voor hebben en die heb ik voor dat soort werk niet, (akkerbouw etc) Ik ben best bereid een opleiding/cursus te volgen indien nodig.

Ik ben bang dat de zelfde baan ander bedrijf het zelfde probleem gaat krijgen. Wie weet moet ik gewoon de logistiek uit :+

Prrrr, hoe bedoel je dat, in welk opzicht :) ?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:06

Je kan jezelf op allerlei manieren uitdagen. In je werk, maar ook in je hobby, of in vrijwilligerswerk, alles waarin je jezelf kan ontwikkelen. Als je in je werk eigenlijk best op je plek zit, kan je ook overwegen om jezelf juist buiten je werk te gaan ontwikkelen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:16

Dacht al op die manier :o

Ja buiten het werk is het druk zat, als ik thuis kom laat ik de hond uit, ga ik naar de sportschool, dit doe ik 4x per week, train met mijn hond (DH) wil ik weer op gaan pakken naar 2 a 3x per week. Daarnaast heb ik een pony waar ik eens in de zoveel tijd heen ga, eigenlijk te weinig vanwege drukte :+
Doe ik voor mijn opleiding mijn huiswerk, probeer ik 's avonds nog een uurtje tijd vrij te maken voor vriendinnen, ouders. Dit zijn de 3 dagen dat ik in mijn eigen huis ben, stap half 8 de deur uit en komt rond 2100uur thuis.
Andere dagen van de week, heb ik naast mijn gewone werk, sporten, etc ook nog mijn thuis, de boerderij, waar ik regelmatig mee help met allerlei werkzaamheden, de buitenlucht bevalt me prima en een middagje hakken of iets draai ik mijn hand niet voor om.

Heb laatst een dag vrij gevraagd van mijn werk om daar te helpen met laden van de uien, ik was 's avonds compleet gesloopt maar heb het prima naar mijn zin gehad :')

Ik wil niet afhankelijk zijn van, dus wil wel mijn eigen centjes verdienen maar zodra ik kan helpen help ik graag. Dit zijn dan voornamelijk de weekenden of als ik vrij ben :j

Maandagochtend denk ik vaak is het weekend nu al voorbij :')

Uren zijn wel goed gevuld dus, eigenlijk op sommige dagen kom ik uren te kort :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:32

Volgens mij is dat heel normaal, dat je niet weet wat je nou uiteindelijk moet :') Wat Prrrr zegt onderschrijf ik echt heel erg, voldoening en uitdaging HOEFT niet uit je betaalde baan te komen :)

Ik had datzelfde. Had een leuke baan, sales support, klantcontact, hartstikke leuk. Wel twee vingers in m'n neus, en onder "druk" van al die mensen die zeiden "Jij kunt veel meer, uitdaging blablabla" ben ik die uitdaging aangegaan en zit ik nu in een dik opleidingstraject met veel meer verantwoordelijkheid en inderdaad; uitdaging. En wat blijkt? Die uitdaging waarvan iedereen dacht dat ik die zou missen, die míste ik niet, die haal ik alleen niet uit mijn werk. Mijn voldoening haal ik uit mijn hobby's. Fotografie, bijvoorbeeld, door me daarin te ontwikkelen. En voor die dingen waar ik mijn voldoening uit haal, heb ik sinds mijn nieuwe baan eigenlijk helemaal geen tijd, waardoor ik ook echt niet zo heel blij ben hahahaha :+

Advies heb ik niet voor je, behalve dan dat je moet doen wat goed voelt :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:40

Daarom ben ik inderdaad een opleiding gaan doen :j
Ik help nu soms mensen en ik vind dit heerlijk om te doen.

Ook heb ik al een aantal workshops in mijn hoofd deze wil ik dan ook gaan uitvoeren.
Ik zelf denk wacht tot je het papiertje hebt maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten om dit uit te voeren, een ander zegt dat ik er wel aan kan beginnen. Maar als je een bijdrage vraagt ben je dan niet al bezig met een beginnend bedrijfje?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:30

Als je een bijdrage aan workshops gaat vragen dan zou ik mij iig bij de KvK in laten schrijven. Voor later ook handig als je als zzp-er aan het werk wilt.

Maar wat mis je nu in je werk echt? Uitdaging, doorgroeimogelijkheden, of is het allemaal net niet.
Soms is een soortgelijke baan in een ander bedrijf al voldoende.
Logistiek bij een transportonderneming is totaal niet te vergelijken met logistiek bij een productiebedrijf of bv logistiek bij een ziekenhuis.
Allemaal logistieke functies maar de omgeving waarin je werkt is vaak ook bepalend.

Welke opleiding volg je nu en waar ligt je hart? Aan je laatste bericht te lezen is het creativiteit die een uitweg zoek, wat voor workshops wil je gaan geven?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:20

Ja precies daar dacht ik ook al aan, inschrijven bij kvk maar dan wil ik eerst mijn opleiding coaching afronden.

Ja dat weet ik nu niet, vorige week had ik het druk ben ik heel de dag bezig. Maar er zijn momenten dat het rustig is, ik vermaak me wel hoor maar als ik dat thuis vertel dan krijg ik al snel te horen, dat is toch geen uitdaging voor je, zoek dan wat anders.
Ik zelf heb zoiets van ja leuk makkelijk gezegd, maar dit krijg elke maand netjes mijn geld en zo druk liggen de banen ook niet voor het oprapen.

Klopt, hiervoor bij transportbedrijven gezeten, nu logistiek voor een internationaal bedrijf waar ik transporten regel heel wat anders maar op zich niet verkeerd werk.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:30

Vraag eens aan die mensen waarom er een uitdaging in moet zitten? Zelf lijkt het me juist prettig als je iets met twee vingers in de neus kan doen, dan heb je overzicht en alles loopt goed. Vaak zie je dat mensen een baan hebben waar het stadium uitdaging al voorbij is en eigenlijk te hoog gegrepen is waardoor ze vast draaien in hun werk. Niet dat je je moet vervelen op het werk natuurlijk maar tussen gewoon lekker werken en uitdaging in je werk hebben zit ook veel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:37

Ja ik vraag dan inderdaad, wat zie je mij dan doen? Wat is dan een uitdaging en dan blijft het even stil..

Ja dat is ook zo, ik doe het liever zo dan dat ik op mijn tenen moet lopen om alles in goede banen te laten verlopen terwijl ik het dan niet aan kan.

Het is lastig ik weet het zelf ook niet zo goed.