Vroeger op de basisschool moest je kiezen naar welke VMBO school je ging, de meeste wisten al wat ze later wilde worden, ik had geen flauw idee
Land en tuinbouw school gedaan, en dan moet je kiezen voor MBO. Ook daar had ik geen flauw benul van, ik wist nog steeds niet wat ik wilde worden. Administratie gedaan, gestopt en doorgestroomd naar het STC college, daar chauffeursdiploma, planningsdiploma, SVE behaald. Naast deze opleidingen altijd gewerkt in de transport en logistieke sector, dit is wel een wereldje waar ik me thuis in voel.
Kriebels voor nog een stapje hogerop en HBO logistiek management gaan doen, de baan waar ik zat miste ik de uitdaging en de sfeer was ook niet alles
Nieuwe baan gezocht en gevonden, maar toch knaagt er wat. Is dit alles?
Ik ben weer een opleiding coaching gaan doen, met mensen werken en adviseren vind ik echt geweldig.
Mijn werk bevalt op zich goed hoor, logistiek is echt wat voor mij. Alleen thuis roepen ze al een poosje, "je mist de uitdaging" dit werk doe je met 2 vingers in de neus.. Ja klopt ik heb 2 dagen meegekeken en vanaf toen pikte ik alles op en gaat alles vanzelf. In principe een goede eigenschap waar ze hier ook erg blij mee zijn.
Maar toch hoor ik steeds, het woord "uitdaging"...
En hup zodra ze dat zeggen gaan mij bij de raderen draaien, ga ik lopen piekeren, nadenken en dat is soms frustrerend
Gisteravond vroeg ik ook hardop af, wat past er dan precies bij mij? Waar vind je mij het type voor?
Was volgens mij best een lastige vraag want ik kreeg als antwoord, ja geen idee. Iets voor je zelf past wel bij je maar je moet bezig zijn, nieuwe uitdagingen, kunnen groeien.
Leuk maar heb er eigenlijk niks aan
Wil dolgraag iets voor mijzelf, plannen en ideeën zijn er wel na de opleiding.
Ik ga uiteraard niet mijn baan opzeggen hoor (heb vaste lasten etc) en zo hup blank in iets stappen dat is niet mijn instelling, en ja ik heb wellicht dat zetje nodig, de schop onder mijn kont om het gewoon te doen als het straks zover is.
De banen liggen niet voor het oprapen en dan alsnog wat wil ik dan voor werk gaan doen?
Soms ben ik weleens jaloers op de mensen die lekker vanuit huis werken, in de buitenlucht zijn en gewoon lekker bezig zijn... En ik weet dat dit hard werken is, maar stil zitten is niks voor mij dus dat moet geen probleem zijn
Wellicht zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal? Ben benieuwd naar ervaringen, tips, hulp etc alles is welkom.