salaris vergelijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

salaris vergelijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 18:19

Ik vraag me vaak af hoe ik het qua verdiensten doe. Echter na een paar bedrijven heb ik nog nooit van iemand anders te horen gekregen wat ze verdienen, maar er zijn ook niet veel collega's van mijn leeftijd. Ik heb de vragenlijst op intermediar ingevuld omdat ik hoorde dat je daarna kunt vergelijken, maar uiteindelijk heb ik het niet kunnen vinden? Ik vroeg me af of mensen durven te posten Hoe hoog ze opgeleid zijn, wat hun leeftijd is en wat ze verdienen?

Ik ben 26, heb een mbo diploma maar voor het vak wat ik nu uitoefen heb ik geen opleiding gehad. Ik verdien 2000 bruto per maand exclusief reiskostenvergoeding o,19ct per km tot aan 35km. Ik rij het maximale.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:22

Sorry, kan het niet laten

http://lmgtfy.com/?q=salaris+vergelijken

Moeten wij daarvoor openbaar gooien wat we verdienen? :+ erg veel websites die prima aangeven wat mensen gemiddeld verdienen. Is een betere maatstaaf dan bokkers uit allerlei verschillende plekken / verschillende banen / verschillende werkgevers etc. (dan ben je gemiddelden aan het zoeken die je online ook kan vinden)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:22

Ik zet mijn salaris liever niet openbaar online, maar ik kan je wel vertellen dat je niet slecht betaald krijgt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 18:24

Lolleke schreef:
Sorry, kan het niet laten

http://lmgtfy.com/?q=salaris+vergelijken

Moeten wij daarvoor openbaar gooien wat we verdienen? :+ erg veel websites die prima aangeven wat mensen gemiddeld verdienen. Is een betere maatstaaf dan bokkers uit allerlei verschillende plekken / verschillende banen / verschillende werkgevers etc. (dan ben je gemiddelden aan het zoeken die je online ook kan vinden)

:') haha nee niemand moet het en nu is het te laat en kan ik het topic niet meer sluiten

Anoniem

Re: salaris vergelijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:33

Vergelijken van loon met anderen werd bij mijn vorige werkgever een 'beginnersfoutje' genoemd. Niet doen dus aangezien het vaak appels met peren vergelijken is en je er vaak alleen maar ongelukkig van wordt.

Overigens zijn wij van dezelfde leeftijd, heb ik ook een MBO en verdiende ik in het vak waarvoor ik dus geleerd heb bijna 200 minder dan jij. Met andere woorden, maak je niet druk, je zit goed :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:48

Ik weet niet wat voor beroep je hebt, maar ik ken een chefkok die meer dan 10 jaar ouder is dan jou en gemiddeld 50 uur per week werkt voor bijna hetzelfde salaris. Dus je hebt niks te klagen;)

Ik heb het idee dat starters tegenwoordig meer verdienen dan " zittenblijvers"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:53

En voor hoeveel uur is dit?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:59

38 uur volgens contract, overuren horen bij je functie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:59

Daarentegen worden voor MBO banen vaak HBO'ers aangenomen en voor HBO banen universitair geschoolde mensen Mama3.
Gevolg is dat MBO geschoolde mensen dus ongeschoold werk moeten doen. Zo slecht is het dan ook weer niet als 'zittenblijver'. Ik zou graag iets doen wat ik tenminste leuk vind voor minder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:02

Mama3 schreef:
38 uur volgens contract, overuren horen bij je functie

Ik vroeg het aan TS ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:08

Jouw salaris kom ik alleen aan als ik heel veel 's nachts en in de weekenden werk..... En dan dacht ik dat ik niet slecht verdiende. Dus als je wilt ruilen.

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:27

Mag ik je vragen welke branche je werkt? Of is het dan niet anoniem?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:33

nou je krijgt meer betaald dan de gemiddelde kapper die 40 uur per week werkt.

Nu ben ik pas 20 dus het kan nog wel omhoog maar dan nog kom ik straks niet aan die 2000 bruto p/m