Afstuderen en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Afstuderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:53

Hallo medebokkers :wave:

Omdat ik vast niet de enige ben met dit soort zorgen, een topic.

Over een aantal weken ben ik, als alles goed gaat, afgestudeerd. De studie was oke, de stages daarin tegen ontzettend leuk. Even ter informatie, ik studeer Eco&Wildlife management en heb mijn stages richting natuurbeheer en activiteitenorganisatie gedaan. Maar wat na mijn afstuderen? In mijn omgeving kan zowat niemand een baan vinden op niveau of de richting die ze gestudeerd hebben. Het lijkt niet eens uit te maken wat ze gestudeerd hebben, er is gewoon geen werk. In de natuur en diersector is helaas ook ontzettend weinig werk. En de moed zakt me al meer in de schoenen. Hoe ga ik ooit werk vinden, wat is mijn passie, hoe moet het verder? Gaat afstuderen uberhaupt lukken met deze negatieve instelling?

Nu ben ik vast niet de enige met deze problemen. Hoe gaan andere Bokkers hiermee om en hoe blijven ze positief?

Zeker met de huidige twintigers waarover je leest op internet en tijdschriften, die hebben mega veel ambitie en zijn succesvol. Deze mensen maken mij helemaal onzeker.
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 19-06-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Re: Afgestudeerd en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:54

Afstuderen, en je gaan orienteren. Hoe zit het met stageplekken die je hebt gehad eventueel?

En mocht je echt echt echt niks kunnen vinden.. thuisstudie/nog een studie icm een baan?
Eco & Wildlife is natuurlijk niet echt en studie waarbij een ongelooflijke baankans is, dus ik snap je zorgen wel :(:)

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:18

En ik het buitenland? Zijn daar geen mogelijkheden?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:27

Helaas zit ik niet echt in de buitenland scene, ik weet ook niet zo goed waar ik vacatures zou moeten vinden. Ondanks dat ik er voor open sta heb ik hier een huis, paarden en een vriend met wie ik samen woon. Mijn vriend moet er ook een baan kunnen vinden.

Doorstuderen lijkt me een goede optie, maar ik heb echt geen idee wat. SPH trekt me op zich wel, maar ik hoor zoveel over werkloze SPH'ers. Dan zakt de moed me gelijk in de schoenen voor een studie die me wel oke lijkt.

De stageplekken waren echt fantastisch, maar bij beide organisaties zijn geen passende (of in de buurt van passend komende) vacatures. Helaas -O-

Het klinkt zo een beetje alsof overal een excuus voor is. Ik zit zo in de negatieve flow dat ik 0 opties zie.

Urbanus

Re: Afstuderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:30

Mijn schoonzus heeft dezelfde studie afgerond en geeft nu les op Van Hall Larenstein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:35

Hallo,

Ten eerste, sorry ik wordt ontzettend depri en chagrijnig door dit topic. Mede omdat het ook gewoon eng klinkt voor de toekomst en ik een goed humeur had. Maar ook omdat je een beetje over komt als iemand die het nu al niet meer ziet zitten en waarschijnlijk nog 40 jaar moet werken.
Met z'n negatieve instelling kom je er ook niet. Gewoon hoofd omhoog, lekker afstuderen en op tijd gaan solliciteren en al is het eerst maar voor een baan buiten je diploma. Dan heb je tenminste werk. :j

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:52

@AmoorM: Het was niet mijn bedoeling iemand een slecht humeur te geven, alleen om mijn zorgen te uiten. Gelukkig heb ik al werk, maar nog 2/3 jaar huisjes van bejaarden schoonmaken vind ik een erg geestdodend idee :Y) Niet om respectloos te zijn naar thuiszorgmedewerkers, ieder zijn ding. Ik ben gewoon meer een buiten/natuurmeisje.