Omdat ik vast niet de enige ben met dit soort zorgen, een topic.
Over een aantal weken ben ik, als alles goed gaat, afgestudeerd. De studie was oke, de stages daarin tegen ontzettend leuk. Even ter informatie, ik studeer Eco&Wildlife management en heb mijn stages richting natuurbeheer en activiteitenorganisatie gedaan. Maar wat na mijn afstuderen? In mijn omgeving kan zowat niemand een baan vinden op niveau of de richting die ze gestudeerd hebben. Het lijkt niet eens uit te maken wat ze gestudeerd hebben, er is gewoon geen werk. In de natuur en diersector is helaas ook ontzettend weinig werk. En de moed zakt me al meer in de schoenen. Hoe ga ik ooit werk vinden, wat is mijn passie, hoe moet het verder? Gaat afstuderen uberhaupt lukken met deze negatieve instelling?
Nu ben ik vast niet de enige met deze problemen. Hoe gaan andere Bokkers hiermee om en hoe blijven ze positief?
Zeker met de huidige twintigers waarover je leest op internet en tijdschriften, die hebben mega veel ambitie en zijn succesvol. Deze mensen maken mij helemaal onzeker.

Niet om respectloos te zijn naar thuiszorgmedewerkers, ieder zijn ding. Ik ben gewoon meer een buiten/natuurmeisje.