Sinds kort heb ik een nieuw bijbaantje in een supermarkt. Het zou gaan om de vakantie EN daarna. Wat ook duidelijk besproken is. Nu zag ik net dat ik een vakantiekracht contract heb. Zou dat ergens iets voor uit maken? Buiten dat het verloopt. Kan het wel gewoon verlengd worden, en zit er nog verschil in verdienen?
vuurneon
Geplaatst: 19-06-15 12:47
Kan verlengd worden kan omgezet worden in een ander contract (bv jaar contract) en verdiensten verwacht ik geen verschil in als het werk gelijk blijft; of je moet verjaren
Dus buiten het feit dat hij inderdaad eerder verlengd moet worden is er niks anders? Is er dan nog een reden waarom een werkgever hier voor zou kiezen? Als het dus niet om een vakantiebaantje gaat. Ik twijfel namelijk of ik dit moet bespreken, maar het zal wel een reden hebben.
Gebeurt wel vaker, in eerste instantie was ik ook aangenomen puur voor vakantie werk als jonge meid en dat was ook zo de eerste 2 jaar maar daarna werd het omgezet in een jaarcontract omdat ze mij nodig hadden.
Bedenk wel dat hij het alleen mondeling heeft toegezegd, t is pas ook echt zo als het ook op papier staat. Je bent nu vakantiekracht, met de intentie invalkracht te worden. Mocht het wel rustiger worden of beval je niet of ben je niet meer na de vakantie nodig kan hij ook simpelweg je contract rechtsgeldig laten verlopen en dus geen verleninging geven.
milatje
Geplaatst: 19-06-15 13:00
Als besproken is dat jij een contract zou krijgen voor de vakantie en de periode daarna dan zou ik het zeker bespreekbaar maken en je contract nog niet tekenen.
Bij mij was het indertijd zo, omdat ik in de vakantie meer zou werken dan tijdens het schooljaar. Misschien bij jou ook zoiets? Anders gewoon voor de zekerheid nog eens navragen =)
Staat er nu in je contract ook het aantal uren dat je gaat werken? Kan zijn dat ze daarom nu vakantie kracht hebt staan, en dan in september bespreekt hoeveel uur je kan werken naast school/studie en dan je 0uur of bijvoorbeeld 12uur contract krijgt
Kortste klap: gewoon even het telefoonnummer bellen wat er bij vermeld staat. Hoeft niet boos, aanvallend, 'ik zou dit of dat krijgen', maar gewoon 'goh, ik krijg dit contract, ik had iets anders verwacht, kan je mij uitleggen hoe het zit'?
Geen enkele afdeling die daar over zal vallen en dan weet je meteen waar je aan toe bent.