MBO Diploma wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

MBO Diploma wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:22

Ja ja ik heb bijna mijn MBO niveau 4 diploma op zak (grafisch vormgever) :D Ik krijg 24 juni te horen of ik officieel geslaagd ben of niet maar eigelijk is het voor mij al zo goed als zeker dat ik geslaagd ben. Maar wat nu?! Werken? Nog een opleiding? Nog een MBO of toch een HBO? Wat voor soort opleiding en waar?! Mijn moeder die zit me nog al te stangen, te zeuren en te zeiken dat ik niets doe, geen interesse toon en dat ze niet wil dat ik de hele vakantie maar op de bank hang en dat ik een baan moet gaan zoeken en nog een opleiding moet gaan doen. Tuurlijk! Heeft ze gelijk in. Maar wat en waar?! Dat gepush van mijn moeder helpt ook niet echt mee. Het is een beetje zo van als er te veel druk op mij word gelegd ga ik het negeren doe ik alsof het er niet is en dan heb ik ook geen stress maar dan gebeurd er ook niets. Tja dat is in dit geval niet bepaald handig. Want ik moet binnen 2 maand wel wat beslissen.

Ik wil echt wel graag een HBO opleiding gaan doen. Maar ik ben bang dat een HBO opleiding te hoog gegrepen is voor mij. Ik ben niet bepaald iemand die graag leert. Ik vind het fijner om dingen te moeten doen dan om dingen uit boeken te leren. Daarbij is mijn reken niveau zeer laag, echt laag. Ik heb hoogst waarschijnlijk ook dyscalculie maar is het geld om het testen niet waard omdat ik de zelfde voordelen krijg als bij mijn dyslexie. Als je voor je diploma een voldoende moet hebben op reneken of wiskunde ben ik er haast wel zeker van dat ik het niet ga halen. Daarbij wil ik ook nog het liefst een opleiding doen hier in de buurt. Zodat ik gewoon voor mijn paarden kan blijven zorgen (en stiekem ook een beetje omdat ik het vrij eng vind om met het ov te reizen := ). Nog een MBO opleiding is mij door mijn school afgeraden en dat het verder geen toegevoegde waarde heeft. Mocht ik nog wel een MBO gaan doen, wat moet ik dan gaan doen. Zelfde geld trouwens ook voor het HBO. Wat sluit mooi aan bij de opleiding grafisch vormgever?

Heeft iemand ideeën wat ik zou kunnen doen, tips en tricks hoe jullie het hebben gedaan toen jullie voor dit probleem stonden (als je er überhaupt al voor stond).

Anna

Re: MBO Diploma wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:58

Wat je wil precies kan ik je niet bij helpen, maar er zinn genoeg HBO opleidingen zonder wiskunde. Ik heb met SPH echt helemaal niks aan wiskunde gedaan, nog niet het kleinste sommetje uitgerekend.
Moeten dat soort studies je maar wel net liggen natuurlijk :j