ik overweeg om naar het Grafisch Lyceum Utrecht te gaan. Het zou dab gaan om de opleiding; Interactieve vormgeving. Dit omdat webdesign, na paardrijden mijn grote passie is.
Hebben jullie ervaringen met deze school? misschien ook met de opleiding? Hoe is het sfeertje daar? Weten de docenten waar ze het over hebben? (is wel handig haha). Hoe komen jullie bij de school? Ik woon zelf in Enschede, wil het liefst op kamers, maar mijn moeder vind dat niet zo'n leuk plan.
Ik doe nu zelf een mbo opleiding tot mediavormgever. Maar ik vind eigenlijk alleen het webdesignen etc erg leuk. Aangezien ik het ook niet meer naar mijn zin heb op mijn huidige school/ opleiding, stop ik er dit jaar mee.
Als jullie ervaring hebben met deze school en/of opleiding hoor ik het graag!
Veel mensen die ik ken zitten op het GLU. Schijnt een leuke school te zijn waar de sfeer wel goed is (je zit natuurlijk met veel mensen met dezelfde interesse). Op kamers in Utrecht is best een uitdaging gezien het vrij lastig is uberhaubt aan het begin van het school jaar een kamer te vinden. Daarnaast ben je vrij jong en willen de meeste studentenhuizen vaak iemand van een bepaalde leeftijd of ouder (heel naar, I know). Ik weet niet hoe lang je moet reizen van Enschede naar Utrecht maar ik zou het daar gewoon met je ouders even over hebben. Er spelen natuurlijk meer factoren een rol (financieel haalbaar, wil je het zelf echt, blablabla). Vanaf Utrecht Centraal is het heel eenvouding bij de GLU te komen dus dat is de issue niet (bus 8, 41, 12, noem het op rijden allemaal langs Bleekstraat, daar uitstappen en nog 5 minuutjes lopen )