Duits leren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 19:23

Hallo,

Ik mag straks een half jaar stage lopen in Duitsland in een ziekenhuis. Nu is er een klein probleem ik heb maar 1 jaar Duits gehad op het vmbo, en dat is al eeuwen geleden, dus mijn niveau Duits is echt nihil. Nu ga ik gelijk na de zomervakantie daar stage lopen en wil dus in mijn zomervakantie een cursus Duits doen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer dus misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek het ergens in Utrecht en het liefst niet iets via de computer of iets aangezien ik het ook moet kunnen spreken.
Hopelijk weten jullie goede adresjes voor mij zodat ik ook nog kan communiceren als ik daar stage loop.

Destination

Re: Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:46

Is het geen optie om een taalcursus te volgen in Duitsland (Berlijn bijv.)?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:48

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:57

Ik heb onlangs (om mijn Engels op te frissen voor mijn nieuwe opleiding) een Engels boek gekocht (havo/hbo). Misschien is dat ook voor jou een idee? Om de grammatica en de regeltjes weer te 'leren'. Duits havo boek kopen, wellicht eentje met cd voor uitspraak.
Als ik mijn Duits spullen nog had, had ik ze je graag toegestuurd.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:01

Je zou even op de site van het Goethe Institut kunnen kijken. Daar kan je internationaal erkende certificaten halen op verschillende niveaus. Het zit weliswaar in Amsterdam, maar zeker de moeite waard.

Verder kan je op zoek gaan naar een tandempartner, dus een Duitser die Nederlands wil leren. Vaak zijn daar wel facebookgroepen voor.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:30

Ik zal even kijken naar zo'n facebookgroep, en ik had natuurlijk al gegoogled maar ik zag zoveel opties dat ik het even niet meer wist.

edit: jammer die van babel is de eerste curses pas op 9 september en dan zit ik er al.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:21

Ik loop op dit moment stage in het ziekenhuis in Duitsland, (ben bijna klaar) ik heb hiervoor 1 jaar duits gehad in het eerste van het vmbo lees 6 jaar terug. ik heb 1x gezamenlijk met een lerares duits gezeten die wat woorden lijsten voor ons had uitgezocht, heb hier alleen weinig gebruik van gemaakt. Doordat je onder allemaal Duitse collega's bent, gaat het duits je makkelijker af wanneer je met meerdere Nederlanders bent. Na mijn idee is echt een cursus volgen of iets dergelijke niet echt nodig doordat je het gauw genoeg op de werkvloer beheerst. Ik kon binnen 4 dagen grotendeels alles wel verstaan buiten behandeling/breuken enz namen. Nu naar 4 maand kan ik zeggen dat ik de taal betreft spreken, luisteren en lezen goed beheers.
Voor vragen of iets dergelijke mag je pb sturen.
Ik ben vanaf woensdag weer in Nederland dus heb misschien ook nog wel een handige woordenlijst

(Bericht is vanaf telefoon getypt excuses voor typfouten)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:31

Taalcursus zou ik je zo 123 niet kunnen geven. Hou er wel rekening mee dat de medische taal heel anders is. Zelf spreek ik vloeiend ' ziekenhuisduits' maar verder komt er nog net een hallo vanaf.

Informeer hij het ziekenhuis wat ze verwachten en of je stage begeleider Engels beheerst.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 23:34

@ gonnyvdz: ik zou heel graag die woordenlijst willen hebben, het kan nooit kwaad om zulke woordjes te leren.

En mijn stage begeleider kan volgens mij wel Engels maar ze verwachten dat je Duits spreekt voor de patiënten natuurlijk.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:36

Zodra je er woont heb je het zo door hoor! Heb er 8 maanden gewerkt en spreek nu prima Duits! :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:36

Ik weet niet of ik het snel leer, ik heb nog al een talendeuk.
Heb net een paar instellingen gemaild met de vraag of ik nog ergens tussen kan, aangezien alles in september pas begint.