Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cabelona schreef:Al eens gekeken naar operatieassistent? http://www.saxion.nl/studeren/kiezen_en ... ie_vt_ens/
Opleiding tot ergotherapeut (bijvoorbeeld op de HAN)
Ga anders kijken naar een WO opleiding en ga daar in gesprek over welke vooropleiding het beste past.
Cabelona schreef:Ga anders kijken naar een WO opleiding en ga daar in gesprek over welke vooropleiding het beste past.
evelien11 schreef:
Goof schreef:Ik zou eerst eens lekker je jaar highschool pakken. Je gaat zo ontzettend veel nieuwe dingen leren en meemaken, zo ontzettend veel nieuwe dingen ervaren volgend jaar dat je keuze ineens heel anders zou kunnen zijn.
Ga eerst even andere levenservaring opdoen en ga tijdens je jaar highschool verder verzinnen.
Maar wat je zegt dat je keuze heel anders kan zijn klopt inderdaad, heb je helemaal gelijk in
Quir schreef:evelien11 schreef:
Inderdaad MBRT, die opleiding volg ik zelf ook (ijn Eindhoven) en is heel erg interessant en afwisselend. Zowel medisch als technisch. Is wel numerus fixus.
Met een MBRT diploma kan je ook geneeskunde verkort doen, dus vast ook wel andere medische WO studies.
Je leert heel erg veel over t menselijke lichaam, alle anatomie moet je kennen, maar ook alle fysiologie (hoe het werkt) en heel erg veel pathologie (ziekte en afwijkingen).
Je moet bijvoorbeeld precies weten hoe het hart er uit ziet en hoe het werkt, zodat je perfecte dynamische opnamen kan maken met behulp van radioactieve stof die je in spuit en een gamma camera. Daarnaast moet je ook veel afwijkingen kennen en herkennen.
Als je meer wilt weten stuur maar een PB!
eveliienxx schreef:Ja dat weet ik,
VWO 5 en 6 in een jaar met alle vakken is toch veel te veel? Voor de 4 nodige vakken zou ik het zeker doen, maar om een geldig vwo diploma te hebben zou ik dan ook alle andere vakken moeten halen. Of is dat wel haalbaar in een jaar?

Yunomi schreef:eveliienxx schreef:Ja dat weet ik,
VWO 5 en 6 in een jaar met alle vakken is toch veel te veel? Voor de 4 nodige vakken zou ik het zeker doen, maar om een geldig vwo diploma te hebben zou ik dan ook alle andere vakken moeten halen. Of is dat wel haalbaar in een jaar?
Als je het echt wilt is het haalbaar. Ik heb het gedaan dit jaar, misschien iets harder bikkelen dan dat je afgelopen twee jaar hebt gedaan maar het is zeker goed te doen!
Als je vragen hebt er over, geef maar een gil.
Ik ben geslaagd trouwens, met een keurige eindlijst.
eveliienxx schreef:Oke, goed om te weten! Mijn probleem ligt vooral bij Nederlands, de extra taal en de vakken als levensbeschouwing en maatschappijleer, of hoeven die laatste 2 niet?
Yunomi schreef:eveliienxx schreef:Oke, goed om te weten! Mijn probleem ligt vooral bij Nederlands, de extra taal en de vakken als levensbeschouwing en maatschappijleer, of hoeven die laatste 2 niet?
De laatste 2 hoefden niet opnieuw. Daarnaast had ik ook vrijstelling voor de extra taal.
Maar of dit overal gelijk is weet ik niet, je zou altijd even kunnen informeren natuurlijk.
leentje13 schreef:Wel eens fysiotherapie overwogen? Is een fijne combinatie van anatomie leren, psychologie, fysiologie en pathologie. Verder kan je eventueel verder doorleren op de universiteit. Denk dan bijvoorbeeld aan Bewegingswetenschappen, sluit het beste aan. Stages kan je lopen in het buitenland en als je kijkt naar de huidige banenmarkt voor fysiotherapie is er in het buitenland (denk aan VS etcetera) veel werk te vinden in de aankomende jaren! Vragen stellen mag altijd