PWS Communicatie met dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

PWS Communicatie met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 23:00

Hallo lieve mensjes!

Aangezien ik ondertussen in 5VWO zit en het jaar al bijna heb afgerond moet ik op zoek naar een onderwerp voor mijn profielwerkstuk van volgend jaar. Nu heb ik al een beetje een idee voor een richting maar ik zit een beetje vast... Ik wil diergeneeskunde gaan doen na mijn VWO en ben dus op zoek naar een onderwerp wat hier een beetje bij aansluit. Zo ben ik gekomen op de communicatie met dieren maar ik hang vanaf dit punt echt vast. Iemand die een goed idee heeft aan welke richting van communicatie met dieren ik een beetje kan denken?

Ik hoor het graag! :o
Laatst bijgewerkt door Melisjeee op 11-06-15 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Communicatie met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:03

Misschien iets met paardencoaching?
Kun je veel op Google over vinden.

Of misschien iets over kinderen met autisme en paardentherapie?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:36

Kinderen met een verstandelijk of lichamelijk handicap! Prachtig om te zien hoe zij communiceren met paarden!
Mijn buurmeisje is echt een schat, in haar hoofd gaat er soms alleen wat mis. Ze is gek op Gas. Gas is behoorlijk op zichzelf. Aandacht? Prima maar niet te lang. Als ik mijn armen om zij hals sla om hem een knuffel te geven, gaat hij vrijwel meteen 3 passen achteruit. Mijn buurmeisje heeft hem een half uur lang aan een stuk door staan knuffelen, om zijn hals gehangen, kusjes geven, aaien, zonder dat hij een pas verzette. Ze waren beiden volledig kalm en het was echt even alleen mijn buurmeisje met Gaspard. Terwijl gas helemaal niet 'gevoelig' is normaal gesproken. Hij reageerd weinig op verdriet, woede of blijheid, en bij haar.. Dat was zo waanzinnig mooi om te zien!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 23:39

De richting van kinderen met paarden vind ik wel een hele goede, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Die ga ik zeker als idee houden! :j

Lynnepinny

Re: PWS Communicatie met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:45

Je hebt me op ideeën gebracht.. :D nog werkelijk geen idee wat ik wil doen met het pws, maar dit klinkt best interessant.
Nu nog een paar andere mensen vinden :')

Lisetjj

Re: PWS Communicatie met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:04

Het is niet helemaal communicatie met dieren. Maar dieren kunnen ook een rustgevend effect hebben op bijvoorbeeld demente ouderen. Waarbij ze oa kunnen zorgen voor een stressverlaging waardoor de bloeddruk weer kan dalen.

Al lijkt mij de combi kinderen (met autisme) en paarden wel een hele interessante om verder uit te pluizen.