Hengstenhouderij stage gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Hengstenhouderij stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:50

Ik en mijn klasgenootje moeten volgend jaar op een hengstenhouderij stage lopen voor onze paardenhouderij opleiding. Nu liepen wij een beetje vast in het aantal stage bedrijven waar we kunnen lopen en zijn we erg benieuwd of er nog bokkers zijn die leuke hengstenhouderijen weten in Nederland, België of Duitsland (zolang de eigenaren maar een beetje NL of Engels spreken).

We hebben wel een paar eisen :Y) , aan het bedrijf waar we stage willen lopen.
- het bedrijf moet een aequor erkend bedrijf zijn.
- We willen graag onze pony's mee nemen en ze het liefste op het bedrijf of in de buurt kunnen stallen.
- Als we ver van huis zijn dan zouden we graag op het bedrijf/ of in de buurt willen overnachten.
- Er moeten 1 a 2 dekkende hengsten staan, en rond de 6 drachtige/of merrie's met veulens staan.
- Het bedrijf moet aan KI doen of minimaal 1 officiële dekhengst staan.

Onze stage periode is volgend jaar vanaf eind januari tot april.

We zijn zelf vooral geïnteresseerd in pony's zoals Tinkers en Welsjes, of andere leuke speciale rassen zoals appaloosa's enz. Onze interesse licht niet echt in de klassieke dressuur, dus een KWPN stal past niet echt bij ons.

We zijn erg benieuwd of er bokkers misschien ervaringen hebben met hengstenhouderijen :).

Afbeelding

Groetjes teiger150 en AmyBaltus

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hengstenhouderij stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:57

Ik neem aan dat jullie ieder apart een bedrijf zoeken? Twee stagiaires op hetzelfde bedrijf gaat al moeilijker worden.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:02

De Nieuwe Heuvel in Lunteren?
Heb ik mijn fokkerij stage gedaan, was heel leuk en leerzaam!
Hele dag door worden er merries geïnsemineerd, en er staan een stuk of 10 frieze dekhengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:17