Clusius college ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sara_4027

Clusius college ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:14

Hallo,
ik wil graag op het clusius paardenhouderij mbo niveau 4 doen.
En ik vroeg me af of iemand die opleiding heeft gedaan.
ik ben erg benieuwd wat je ervan vond en of je er echt wat aan heb gehad.
groetjes

Celine_Famke

Re: Clusius college ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:22

Ik ken iemand die de opleiding doet. En ga de opleiding zelf ook doen volgend jaar, na de opleiding die ik dit jaar al afrond!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:24

Ik vond het er verschrikkelijk...

Een vriendin van me die ik al vanaf de brugklas middelbare school ken die is er tegelijk met mij heen gegaan en die heeft de opleiding wel afgerond.
Zij heeft nu een kleinschalige 'manege' waar ze leuk met de paarden en kinderen werkt. Een vetpot is het natuurlijk niet maar ze kan ermee rond komen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:25

Wat vond je er verschrikkelijk Amy?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:32

De mentaliteit van mijn klasgenoten. Het was kennelijk heeeeeel gek dat ik daar daadwerkelijk kwam om iets te leren.
En ik had natuurlijk geen paard van tienduizend piek.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 02:16

ED -> STW

Daarnaast heb ik een schopje verwijderd, dit is onnodig binnen korte tijd na het openen van een topic.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:15

Ik raad mijn leerlingen altijd aan een opleiding te gaan doen waarmee je zeker weten je brood kunt verdienen. Doktersassistent e bijvoorbeeld. Werk in de paarden is schaars en slecht betaald. Orun etcetera kun je ook in je vrije tijd halen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:11

Op basis van de mentaliteit van anderen moet je er niet voor kiezen om deze opleiding niet te gaan doen in elk geval. Je komt ten slotte voor jezelf naar school dus hoe de rest over de opleiding denkt is bot gezegd, hun probleem. Ik zou gewoon lekker deze opleiding gaan doen als je dat heel graag wilt. Er is wel kans op dat je slecht een baan kan vinden en die verdient bovendien naar wat ik begrepen hebt ook niet veel. Maar...waar een wil is, is een weg.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:52

Ik heb gekozen om verder te zoeken naar opleidingen die me aanspreken omdat ongeveer 95% procent van de mensen die ik spreek hierover me afraden om deze opleiding te doen. bedankt voor jullie berichtjes

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:56

Ik heb het ook gedaan. (met succes afgerond)
Wat een lachertje deze opleiding, je kan er geen drol mee.

In jaar 1 starten we met 60 mensen, aan het eind waren we ongeveer met zijn 10'en over. En ik denk dat er ongeveer 3 in de paarden zijn gebleven voor de functie waarvoor zij geleerd hebben. De meeste ervaring heb ik opgedaan op de stages, niet in de schoolbanken. De rest zijn stalhulp geworden, of zijn in een totaal andere branche terecht gekomen.

Nu doe ik alweer 3 jaar een HBO studie, en ben daar veel meer tevreden over. :)

AmyII schreef:
De mentaliteit van mijn klasgenoten. Het was kennelijk heeeeeel gek dat ik daar daadwerkelijk kwam om iets te leren.
En ik had natuurlijk geen paard van tienduizend piek.

Vooral in het begin hadden wij dit ook. Daarna vind je je groepje waarmee het gewoon klikt en wij spreken na 3 jaar schooltijd nog regelmatig af.
Echt fantastische vrienden :j

Soms heb ik wel spijt er van, dat ik deze opleiding heb gedaan, maar toch ook weer niet. Ik heb nu ervaringen op gedaan die ik anders nooit zou hebben gedaan. Maar ik zou er niet zo snel nog een 2e keer voor kiezen. Raad het ook iemand anders af.

Het is een papiertje die niets toevoegt. Zonder het papiertje kom je er ook wel. :') Je krijgt geen stage vergoeding, dus als je ervaring op wilt doen kan je ook gewoon zo naar een bedrijf om te vragen of je mee mag lopen