Ik heb het ook gedaan. (met succes afgerond)
Wat een lachertje deze opleiding, je kan er geen drol mee.
In jaar 1 starten we met 60 mensen, aan het eind waren we ongeveer met zijn 10'en over. En ik denk dat er ongeveer 3 in de paarden zijn gebleven voor de functie waarvoor zij geleerd hebben. De meeste ervaring heb ik opgedaan op de stages, niet in de schoolbanken. De rest zijn stalhulp geworden, of zijn in een totaal andere branche terecht gekomen.
Nu doe ik alweer 3 jaar een HBO studie, en ben daar veel meer tevreden over. 
AmyII schreef:De mentaliteit van mijn klasgenoten. Het was kennelijk heeeeeel gek dat ik daar daadwerkelijk kwam om iets te leren.
En ik had natuurlijk geen paard van tienduizend piek.
Vooral in het begin hadden wij dit ook. Daarna vind je je groepje waarmee het gewoon klikt en wij spreken na 3 jaar schooltijd nog regelmatig af.
Echt fantastische vrienden
Soms heb ik wel spijt er van, dat ik deze opleiding heb gedaan, maar toch ook weer niet. Ik heb nu ervaringen op gedaan die ik anders nooit zou hebben gedaan. Maar ik zou er niet zo snel nog een 2e keer voor kiezen. Raad het ook iemand anders af.
Het is een papiertje die niets toevoegt. Zonder het papiertje kom je er ook wel.
Je krijgt geen stage vergoeding, dus als je ervaring op wilt doen kan je ook gewoon zo naar een bedrijf om te vragen of je mee mag lopen