Opleiding Dier & Management?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke98

Opleiding Dier & Management?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 16:27

(Geen idee of het hier goed staat)

Hoi, bokkers! Is er iemand die toevallig ervaring heeft met deze opleiding (Dier & Management) en weet wat je er allemaal mee kan? Ik heb al aardig wat research gedaan, maar ik krijg er toch nog niet helemaal een beeld bij.
Ik zit nu in 4 Vwo en zoals het er nu voor staat ga ik gewoon over naar 5 Vwo. 6Vwo komt dan ook een stapje dichterbij en ik heb nog steeds geen benul van wat ik nou precies wil gaan doen als ik klaar ben met de middelbare school.
Wat wel altijd al duidelijk is geweest is dat ik het liefst iets met dieren zou gaan doen. Verschillende dingen zijn al door mijn hoofd gegaan, sommige gerelateerd tot dieren, en andere meer richting de ''wetenschappelijke'' kant.

Ik heb een natuur en gezondheid profiel. Met daarin biologie, scheikunde en aardrijkskunde ipv. natuurkunde omdat ik gewoon niet zo'n geweldig inzicht heb en met wikunde ook al niet zo sterk ben.
Verder natuurlijk nederlands, engels, wiskunde (A) en dan duits als extra taal.

Ik kan nu bijvoorbeeld geen opleiding biologie doen omdat ik geen natuurkunde heb. Niet dat ik zeker ben of dat echt iets geweest was. Laborant of Apotheker zijn misschien nog wel een optie, maar ik zie mezelf niet echt in een laboratorium of apotheek staan.

Ik ben eigenlijk gewoon dol op alle dieren, maar ik heb geen idee wat ik met al die opleidingen kan. Dier & Management? Dierverzorging? Toch iets anders?

Nou, eens zien wat jullie er van kunnen maken. Alvast bedankt voor eventuele reacties! :D

Anoniem

Re: Opleiding Dier & Management?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:33

JH --> STW

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:33

diergeneeskunde?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:37

Dieropleiding.... Heel persoonlijk zou ik er echt geen één doen. Zowel op de universiteit als het hbo kom je gewoon echt niet aan het werk. Het klinkt heel wat maar helaas..... Diergeneeskunde is de enige, maar dan moet je wel voor landbouwhuisdieren kiezen eigenlijk. Van de rest is ook al genoeg.

Je hebt ook laboranten die niet in een lab werken hè, bijvoorbeeld MBB'ers (opleiding MBRT). Die maken röntgenfoto's enzo.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:40

Als je even zoekt op Diermanagement kom je genoeg topics tegen die je allemaal deze opleiding ontraden, tenzij je graag 4 jaar wil studeren om daarna werkloos te zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:41

Ik ga met bovenstaande mee.
Ik wou het vroeger ook, maar je baankans is klein en je verdient er amper je (droge) brood mee.
Ik heb dus besloten om paarden als hobby te houden, heb nu wel een weekendbaantje tussen de paarden en vindt het echt geweldig, maar ik studeer iets totaal anders!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 17:21

Faya__ schreef:
Je hebt ook laboranten die niet in een lab werken hè, bijvoorbeeld MBB'ers (opleiding MBRT). Die maken röntgenfoto's enzo.

Dat lijkt me dan wel weer wat. :j Die ga ik onthouden.
Diergeneeskunde kan ik niet doen aangezien ik geen natuurkunde in mijn pakket heb.

Het probleem is een beetje dat ik mijn eigen kwaliteiten niet echt ken. Ik heb geen idee waar ik in zou kunnen uitblinken. Dier & Management gaat het waarschijnlijk ook niet worden voor me, daar had ik al wat twijfels over.

Bedankt voor de reacties zover. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:16

Dan kan je beter een studiekeuze test doen. En niet 1 via internet maar gewoon bij een professioneel bedrijf. Krijg je allerlei verschillende testen om te kijken wat je ligt en wat voor studie daar bij zou passen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:18

WillemYntJee schreef:
Als je even zoekt op Diermanagement kom je genoeg topics tegen die je allemaal deze opleiding ontraden, tenzij je graag 4 jaar wil studeren om daarna werkloos te zijn.

Inderdaad. Beetje jammer dat je natuurkunde hebt laten vallen, met hard werken kom je een heel eind voor dit vak. Blijven zitten en pakket wijzigen...

Natuurkunde laten vallen betekent meteen een heel aantal opleidingen niet kunnen doen!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:32

Natuurkunde toch wel gaan doen & dan diergeneeskunde? Andere dierstudies zou ik echt afraden... Geen werk