Copyright op Chinese sticker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Copyright op Chinese sticker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 18:52

Waar kan ik deze vraag nou beter stellen dan op alwetend bokt :D
Ik heb laatst een sticker besteld uit China, en ik vind het plaatje zo leuk dat ik deze eventueel wil gebruiken als logo.
Alleen, ik kan geen copyright ontdekken op de sticker zelf, ook niet op de pagina waar ik hem heb besteld. Er staat op de sticker wel wat in het chinees, maar dat is volgens mij geen copyright.
Wie weet hoe dat zit (mag ik het plaatje gewoon overtrekken en gebruiken?), en hoe ik eventueel alsnog achter de copyright houder kan komen?
Bedankt!

future_vet

Re: Copyright op Chinese sticker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:13

Google image al gebruikt? Misschien dat je het logo ergens tegen komt?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:54

Het copyright geldt ook als er geen (c) opstaat. Je mag het dus niet zomaar gebruiken, tenzij je toestemming krijgt van de maker óf de afbeelding is vrijgegeven onder een licentie die commercieel gebruik en aanpassingen toestaat. Maar dat zul je dus eerst moeten achterhalen.

De minder nette manier is om het toch te doen en de gok te wagen dat de maker jouw logo nooit onder ogen krijgt. Daarmee loop je wel het risico op een fikse boete als het wel ontdekt wordt (helemaal als je het commercieel gebruikt), en als het een bekendere afbeelding is kunnen andere mensen ook zien dat je logo niet origineel is.

Ik zou het dus niet doen.

Maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het plaatje, haha.

xSCWx

Re: Copyright op Chinese sticker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 12:30

Bedankt voor de antwoorden, het is al opgelost... Ik heb een ander logo gemaakt :) Ik zal je even PB-en Dani