Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:39

Dag Bokkers,

Gisteren heb ik mijn loon ontvangen, zag ik zojuist. Er is maar een heel klein bedrag overgemaakt terwijl ik onwijs veel heb gewerkt (heb 2 baantjes bij één werkgever, thuiszorg en verpleeghuis).
Bij de overboeking staat de tekst ''salaris na aftrek vordering''.
Ik schrok hiervan, en ben gaan Googlen wat dit kan betekenen.

http://www.arbeidsrechter.nl/verrekenen ... r-met-loon
Ik kan deze opties vinden:

-Je bent je werkgever een schadevergoeding verschuldigd na roekeloos handelen (ik weet van niks?)
-Je bent je werkgever een boete verschuldigd (ook geen idee?)
-Eerder teveel betaald loon (ook geen sprake van, ik controleer dit dubbel)
-Eerder uitbetaald voorschot verrekenen (geen voorschot gehad)
-Een aantal uitzonderingen.

Nu heb ik geen bericht gehad van mijn werkgever dat bovenstaande opties op mij van toepassing zijn en ik heb dan ook niks gedaan wat een schadevergoeding of boete tot gevolg kan hebben... wat kan dit betekenen?

Ik kwam er net te laat achter om de klantenservice te kunnen bereiken (bereikbaar tot 17u) dus zal tot morgenochtend moeten wachten... maar ik maak me zorgen. Heb me uit de naad gewerkt om te kunnen sparen en nu krijg ik mijn geld niet? Wie heeft dit eerder meegemaakt? -O-

Bedankt voor het meedenken ;)

KarmaChansy

Re: Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:43

Heb je schulden? Zorginstituut Nederland houd bv via je salaris geld in of een deurwaarder.
Kan je wel helpen als het gaat om het ZIN

Je mag ook per PB antwoorden :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:44

Tsja...er zit niets op dan te wachten om contact op te kunnen nemen,laten we hopen dat er een foutje is gemaakt wat meteen verholpen kan worden.Kan mij voorstellen dat je hier enorm van baalt en dat er van alles door je hoofd gaat :(:)

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:44

Kan het zijn dat er beslag op je loon is gelegd omdat je ergens buiten het bedrijf een vordering open hebt staan?

Een beetje werkgever geeft op voorhand aan dat hij dit gaat doen. Bij grote organisaties niet altijd.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:44

Nee die heb ik zeker niet :o Heb alles netjes op orde verder. Dit komt echt uit het niets.

edit: ja ik haal me zeker van alles in het hoofd. Helemaal omdat ik dacht dat ik de boel goed op orde had. Je vraagt je dan af of je iets gemist hebt... Maar dat kan haast niet. Heel raar.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:46

te veel loonheffingskorting gehad dan? dat is zo even het enige wat ik dan nog kan bedenken

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:48

kirri schreef:
te veel loonheffingskorting gehad dan? dat is zo even het enige wat ik dan nog kan bedenken

Hier dacht ik eerst ook aan maar volgens mij gaat de Belastingdienst daarover...

Probeer het naast je neer te leggen (makkelijk gezegd) tot je opheldering hebt. Het kan zomaar een foutje zijn en dan maak je je druk om niks. Evengoed is het wel super vervelend natuurlijk!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:49

Gewoon aan je werkgever vragen. Kan ook gewoon een foutje in de administratie zijn.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 27-05-15 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:50

kirri schreef:

Dat moet je dan aan de belasting terugbetalen. Dat had ik vorig jaar ook doordat een stage en reguliere baan bij dezelfde werkgever had maar die had over beide salarissen loonheffing toegepast. Dat was niet zo geinig... maar dat bericht krijg je na je aangifte en dan kun je een betalingsregeling treffen.

Ts als je twee baantjes hebt dan kan het zijn dat die baantjes samen in een hogere schaal vallen en dat je meer belasting moet betalen. Heb je daar ooit bericht over gehad?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:53

Loonbeslag?
Of heb je eerder een voorschot gekregen of iets geleend?

Ik zou morgen even contact opnemen met de werkgever. Als die het niet weet, even de accountant opbellen. Die kunnen je vast in een keer zeggen wat er aan de hand is!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:57

Ik heb nergens bericht van gehad helaas. Geen leningen of voorschotten ook. Heb net mijn administratie vwb de communicatie met mijn werkgever er nog even bij gepakt maar er is echt niets te vinden... heel vreemd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:05

Hoelang werk je bij de thuiszorg?
Ik weet dat je bij de thuiszorg pas eigenlijk de 2e maand betaald krijgt, als je de eerste maand wel betaald heb gekregen dan kan het dat zijn.
Op een gegeven moment trekken ze het recht.
Bv: je bent januari begonnen, dan krijg je van januari eind februari pas het loon van januari.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 18:12

Dat klopt Vrouwke maar dat verklaart het bericht over de vordering niet. Ik krijg inderdaad pas een maand te laat mijn loon maar heb dit nog nooit gehad.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:14

Klinkt als loonbeslag of inderdaad bronheffing.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:17

Of als een foutje bij de administratie.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 18:22

Maar mocht het loonbeslag zijn, en ik zou niet weten waaraan ik dat te danken zou hebben, dan neem ik toch aan dat ze niet zomaar loon in mogen houden zonder dit vooraf te vermelden? Ik las net dat er minimaal eerst 2 aanmaningen en een deurwaarder aan vooraf zouden moeten zijn gegaan?

Mijn hemel, ik voel me bijna een halve crimineel hier en ik weet van niets :( zal idd wel een foutje van hun dan zijn... maar het voelt niet echt oké -O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:32

Bij een loonbeslag is het gebruikelijk dat je even geïnformeerd wordt. Althans dat deden wij wel altijd even. Zodat eventuele misverstanden nog uit de wereld geholpen kunnen worden of men nog een gunstiger regeling met de andere partij kan treffen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:33

Maeve schreef:
Dat klopt Vrouwke maar dat verklaart het bericht over de vordering niet. Ik krijg inderdaad pas een maand te laat mijn loon maar heb dit nog nooit gehad.

Heb je de eerste maand toen jij daar werkten geen loon gehad?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:58

Dat weet ik niet meer, ik werk er al 2 jaar. Maar als ik controleer loopt het altijd een maand achter. Toen ik ging stagelopen kreeg ik na een maand opeens nog salaris van toen ik nog wel werkte. Leuke verrassing. Maar daar gaat het nu niet om :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:27

Maeve schreef:
Dat weet ik niet meer, ik werk er al 2 jaar. Maar als ik controleer loopt het altijd een maand achter. Toen ik ging stagelopen kreeg ik na een maand opeens nog salaris van toen ik nog wel werkte. Leuke verrassing. Maar daar gaat het nu niet om :j

Ik denk dat het dat is, bij mij werd er toen ook afgehouden na een paar jaar.
Zou toch even na vragen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 09:21

Heb net gebeld, het heeft in ieder geval iets te maken met loonheffingskorting maar de medewerker aan de telefoon wist het niet te verklaren, er is altijd gewoon loonheffingskorting bij mij ingehouden dus dat zou niet verklaren waarom er nu ineens dik 600,- ingehouden is. Ze mailen/bellen me nog terug.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:23

Wat een vaag verhaal.
.
Je hebt gewoon recht op die 600 euro als dr niets aan de hand is...

Even gas erop dus en er flink achteraan zitten :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:24

wow dat is wel heel veel in een keer zeg!!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 09:27

Ben ik ook zeker van plan! Ik vind dit echt van de zotte, helemaal dat niemand blijkbaar weet waarom het is ingehouden en dat ik er helemaal geen bericht van heb gehad. Waarschijnlijk een fout van hen omdat ik twee contracten heb bij dezelfde werkgever, dan geldt de loonheffingskorting gewoon voor beide zei dat meisje.
Ik wacht af en anders hang ik zo weer aan de telefoon ;-)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:34

Ik heb ook bijna €800,- moeten inleveren maar dat klopt gewoon, dat zijn de heffingen die ook over het vakantiegeld gaan én over het loon. Heb je toevallig ook vakantiegeld gekregen deze maand?