Heb jij je "droom" werk na gejaagt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Heb jij je "droom" werk na gejaagt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:37

Hallo!!
Deze vraag kwam in mij op en het leek me leuk om "dromen" te lezen van bokkers op werkgebied.
Ik zit nu in het 2de jaar van de VMBO. Op basis. Ik wil dolgraag later als ergotherapeut gaan werken. Dit heb ik vroeger ook lang gehad en heb hier veel baat bij gehad en ik roep dit nu al jaren! Maar het is een HBO opleiding. Nou goed, als ik op het laatste niveau van alles begin en steeds door stroom moet in nog 13 jaar leren na mijn examen :D
wilt iemand ook zo graag een bepaalde baan en ga je er helemaal voor of heb je dit gedaan en werk je nu op je droombedrijf lijkt het me leuk om dit als ervaring te lezen!
Groetjes! :)

Vero

Re: Heb jij je "droom" werk na gejaagt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:39

Het klinkt echt: 13 jaartjes maar ach haha :D

Ik wil werken met wilde dieren :o maar heb mijn plan net bedacht misschien had je mijn topic al gezien - <<)
Eerst havo
Dan random hbo studie ( :') )
En dan werken in zuid Afrika in parken met wilde dieren
En misschien tijdens een zomervakantie tijdens mijn hbo ook al naar zuid Afrika :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:41

Ik heb mijn droomopleiding gedaan. Hbo diermanagement. Om nu in de verzekeringen te werken. :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:42

Iris82 schreef:
Ik heb mijn droomopleiding gedaan. Hbo diermanagement. Om nu in de verzekeringen te werken. :+

Mag ik je een vraag stellen? Doe je cht wat met dieren in de praktijk of niet? Met die opleiding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:43

BeSen schreef:
Het klinkt echt: 13 jaartjes maar ach haha :D

Ik wil werken met wilde dieren :o maar heb mijn plan net bedacht misschien had je mijn topic al gezien - <<)
Eerst havo
Dan random hbo studie ( :') )
En dan werken in zuid Afrika in parken met wilde dieren
En misschien tijdens een zomervakantie tijdens mijn hbo ook al naar zuid Afrika :)

Ja ik had je topic gezien en gelezen. Wel ver weg naar Afrika! :o

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:43

Je moet er wat voor over hebben zeg ik maar altijd :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:45

Ik wil neuroloog worden :J nu bezig om geneeskunde in te komen.. Als dat lukt oom nog 12 jaar bezig

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:47

Ik wilde altijd met paarden of andere dieren werken. Heb achter mijn VMBO dus paardenhouderij welgeteld 1 jaar gevolgd, vond er geen reet aan :')

Toen overgestapt op boekhouden en heb hier mijn diploma's voor behaald. En je raad nooit wat voor werk ik nu doe :)

Ik werk in een slagerij :+ Super leuk werk, ik kom graag onder de mensen en dat gebeurt hier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:47

Iris82 schreef:

Whaha hier hetzelfde. Opleiding in Deurne gedaan, Masterclass Paardenhouderij en Paardensport. Om nu als Office Manager op kantoor te zitten in de watersector. :')

Mijn advies nu aan jonge mensen: Wat beroep betreft ga niet voor je dromen maar voor wat goed gaat verdienen. Die dromen ga je maar realiseren naast je baan. :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:49

rienne schreef:
Ik wilde altijd met paarden of andere dieren werken. Heb achter mijn VMBO dus paardenhouderij welgeteld 1 jaar gevolgd, vond er geen reet aan :')

Toen overgestapt op boekhouden en heb hier mijn diploma's voor behaald. En je raad nooit wat voor werk ik nu doe :)

Ik werk in een slagerij :+ Super leuk werk, ik kom graag onder de mensen en dat gebeurt hier.

Ik dacht echt hier komt het... Ze werkt toch in de paarden :') nee dus :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:49

Vroeger wilde ik altijd een dierenwinkel beginnen. Ik heb toen ook VMBO-dier gedaan en besloten om door te gaan met MBO-dier niveau 4 (Paraveterinair).
Netjes mijn opleiding afgerond, maar vond er vrij weinig aan.

Na mijn opleiding jaren lang in een dierenwinkel gewerkt, totdat het minimum salaris niet te doen was met een eigen huis, paarden, honden, auto, etc.

Ik ben toen op kantoor terecht gekomen. VRE-SE-LIJK!!!
Ik kan dat niet hoor. De hele dag op een stoel zitten. Ik was dan ook best wel opgelucht toen ik mijn baan kwijt raakte. Natuurlijk ook balen, want het is toch je inkomen. Maar ook enorm opgelucht dat ik dat niet meer hoefde te doen.

Na een hele tijd solliciteren en overal afgewezen worden, raakte mijn spaargeld op.
Ik heb toen goed na zitten denken wat ik kon gaan doen. Tja, ik weet een hoop van paarden en ben goed in verkopen.

Eigenlijk heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt. En hoewel ik erg goed verdiende op kantoor... Ik verdien nu meer, heb meer vrijheid en doe iets wat ik echt leuk vind :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:52

Ik denk zo: in geld zwemmen is niet fijn, maar pootje baden wel! :Y)
maar met tegen zin naar je werk voor het geld ga ik nimmer nooit doen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:53

Cas123. 13 jaar school = geld geld en geld. Waar ga jij dit gel vandaan halen eigenlijk? Vroeg ik me F :P

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:54

Ik ben bezig met mij droomstudie: Diergeneeskunde. Als alles goed gaat nog 3 jaar studeren :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:55

BeSen schreef:
Iris82 schreef:

Mag ik je een vraag stellen? Doe je cht wat met dieren in de praktijk of niet? Met die opleiding

Dat zou eventueel kunnen maar dat is niet het hoofddoel.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:56

Ik ben bezig met mn havo af te sluiten, volgend jaar hoop ik MBRT (hbo, met röntgenfoto's en mri's enz) te doen, loting maar word waarschijnlijk wel ingeloot.
Op het ideaal plaatje was ik straks begonnen aan de hbo verloskunde, maar helaas niet door de selectie gekomen. Maar ik wil volgend jaar weer proberen. Dus hopelijk kan ik volgend jaar aan de opleiding verloskunde beginnen en daarna als verloskundige gaan werken :D Dat in het kort even mijn droombeeld :o

vuurneon

Nee, ik niet. Ben destijds gewoon aan een opleiding begonnen die mij leuk leek en waar toen nog werk in te krijgen was. Ik wou de neurologische kant op,echter worstelde ik zoveel met de vakken dat een andere richting koos. Wel heel gaaf, wel echt mijn ding maar geen banen er in :+
Van een diploma kun je niet eten helaas... Dus doe nu 'dom' werk om geld te verdienen.

Nu zou ik verpleegkunde hebben gedaan, achteraf was dat ook echt mijn ding geweest én was ik wel aan de bak gekomen maar ik wou per se naar de universiteit dus heb niet eens naar het hbo gekeken.

billionache

Ik wil later ook graag in de dierensector werken :-)

Ik woon in België dus dat zit net even anders in elkaar, maar in de middelbare school heb ik een opleiding Humane Wetenschappen gevolgd en momenteel volg ik een professionele bachelor dierenartsassistentie aan de hogeschool. Hierna zou ik liefst aan de slag gaan in een DA-praktijk en eventueel bijkomende opleidingen volgen specifiek met gedragstherapie voor dieren :j

Heb lange tijd getwijfeld trouwens, omdat je vaak hoort dat in deze sector geen werk te vinden is, maar na wat orienteren in andere studierichtingen kwam ik tot de conclusie dat niets anders mijn interesse wekte en heb mijn hart gevolgd.

Ik ga er trouwens wel in mee dat ik het nooit voor het geld wil doen. Liever een baan met minimumloon die ik met hart en ziel doe m'n hele leven dan een baan waar ik zwem in het geld maar dagelijks tegen m'n zin naar het werk vertrek.

"choose a job you love and you will never have to work a day in your life" ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:05

BeSen schreef:
Cas123. 13 jaar school = geld geld en geld. Waar ga jij dit gel vandaan halen eigenlijk? Vroeg ik me F :P

Geen idee. Zo ver nog niet nagedacht! He maar kom op! Dromen mag he! :) ik denk sparen of iets. Heb geen flauw idee. Zou ik mogen weten hoe jullie dit gedaan hebben?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:06

Cas123 schreef:
BeSen schreef:

Geen idee. Zo ver nog niet nagedacht! He maar kom op! Dromen mag he! :) ik denk sparen of iets. Heb geen flauw idee. Zou ik mogen weten hoe jullie dit gedaan hebben?

Tuurlijk drome zijn goed en ze zijn om waar te maken :D ik weet zelf ook niet hoe ik m'n hbo ga betalen. (Ouders zeggen al dat ik alles mooi zelf mag betalen net zoals rijbewijs en auto en dat soort dingen :j )

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:06

wat een leuk topic.

ik heb altijd gezegd dat ik dolfijnentrainster wilde worden (zoals zoveel andere meisjes :) ) en anders wilde ik iets met andere dieren gaan doen. doe nu de opleiding hbo diergezondheid en management en raad eens waar ik op dit moment stage loop......

bij het dolfinarium ! echt super leuk en een droom die nu heel even uitkomt en mij hopelijk een ingang geeft in dit kleine wereldje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:07

Ik wilde elk jaar wat anders worden.. pas vlak voor mijn eindexamen ontdekte ik dat ik van mijn hobby, photoshoppen, mijn werk kon maken. Inmiddels ben ik 5 jaar geleden afgestudeerd als Interaction & Visual Interface Designer, (duur woord voor grafisch ontwerper voor web en mobiel) én werk ik al 7 jaar met veel plezier in deze richting. :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:09

Ik wil werken met paarden. :Y)
Tja, dat is mijn droomberoep. En als dat niet kan, in het buitenland werken. Ik ben het lieft is het buitenland, ik vind nederland zo plat. :')
Dus mijn droom beroep is: werken in het buitenland met paarden...maar helaas lijkt dat niet zo geweldig haalbaar. :(
Anders weet ik het nog niet, een beroep waar je veel geld evrdient zodat ik een paard kan hebben. :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:10

Mij lijkt DA assistente ook heel leuk want ik hou echt van dieren! Heb een complete dierentuin( 4 kippen, 1 pony, 2 honden, 2 cavia's, hamster en binnenkort 2 biggetjes <3)
Maar kan niet zo goed tegen bloed...... wil iemand iets meer vertellen over DA assistente? :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:10

Ja! Ik wil al heel lang paardenfysiotherapeut worden. Daarvoor moet je eerst mensenfysio worden, dus dat ben ik geworden en over een jaar ben ik klaar met de opleiding dierfysiotherapie :D