Opleiding Equinoloog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Opleiding Equinoloog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 14:19

Bij E-quine.com kan je nu een 3-jarige opleiding volgen tot Equinoloog en als je die hebt afgerond ben je dus allround gedragstrainer.
Ik interesseer mij ontzettend in het gedrag van dieren en dan in het speciaal in paarden, hier wil ik ook mijn werk van gaan maken als het kan.
Nou twijfel ik dus, ik maak dit jaar mijn VWO af en sta ingeschreven voor de loting van diergeneeskunde, maar deze opleiding lijkt me zo ontzettend geweldig. Ik ben alleen bang dat hierbij moeite gaat hebben met het vinden van opdrachten e.d.
Heeft iemand hier ervaring met de opleiding en wat denken jullie dat ik in dit geval moet doen?

Switchy

Re: Opleiding Equinoloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:33

3 vriendinnen van mij doen de opleiding (alle 35+). Ze hebben allen HAVO/VWO op zak met vervolg studies en van hen hoor ik dat je het makkelijk red met een beetje hersens. Ze doen het naast een part time baan dus ik vermoed dat je deze opleiding naast je diergeneeskunde studie kan doen.
Ze moeten eens in de 2 maanden een weekend weg en tussendoor huiswerk opdrachten doen (oefenen met paarden, opdrachtjes maken)

Of je er echt een winstgevende baan van kan maken.. dat denk ik niet.. er zijn zoveel paardenfluisteraars.

Zelf heb ik biologie gestudeerd (afgestudeerd in moleculaire biologie) en heb ik ook andere niet-paardgerelateerde vriendinnen die afgestudeerd zijn in gedragsbiologie. 4 jaar na ons afstuderen (nu) hebben ze nog geen baan kunnen vinden op 1 (van de vier) na, die nu bij een ecologisch adviesbureau werkt.

Samenvattend, equinoloog is een leuke opleiding denk ik maar ik zou zeker een 'echte' studie er naast doen.
Als je bang bent om uitgeloot te worden voor diergeneeskunde.. kijk dan naar studies in Wageningen bijvoorbeeld die gerelateerd zijn aan veterinaire studies of ga biomedische wetenschappen of biologie studeren. of heb je aan Fysiotherapie gedacht? Je hebt een fysiotherapie opleiding nodig als je dierfysiotherapeut wilt worden.

Succes met je studiekeuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:37

Idd, ik zou kijken of je dit (in de toekomst) ernaast kunt gaan doen, maar ik denk dat het niet genoeg loont om er je werk van te maken. Darmee moet je gweoon net zoals lesgeven bijv heel veel ervaring mee op doen, in de leer gaan bij bijv Annemarie vd Toorn etc.
Ah ik zie dat t van Annemarie is :P Maar ik vraag me af, hoe kun je theoretische kennis omzetten in dit geval? Want zo te zien Is t veel theorie, en ik denk dat het lastig is om je kennis toe te passen op paarden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:43

Ik zou dan eerder voor dierenarts gaan als je die kans hebt en dan promoveren op gedrag ofzo. Dan heb je in ieder geval meer vaan garantie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:45

Switchy schreef:
3 vriendinnen van mij doen de opleiding (alle 35+). Ze hebben allen HAVO/VWO op zak met vervolg studies en van hen hoor ik dat je het makkelijk red met een beetje hersens. Ze doen het naast een part time baan dus ik vermoed dat je deze opleiding naast je diergeneeskunde studie kan doen.
Ze moeten eens in de 2 maanden een weekend weg en tussendoor huiswerk opdrachten doen (oefenen met paarden, opdrachtjes maken)

Vergis je niet in diergeneeskunde;) de meeste studenten trekken een bijbaan al niet, laat staan een extra studie. Dat equinologie stelt qua studielast misschien niet zoveel voor, maar diergeneeskunde is meer dan een full time baan.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:05

Ik heb ook net een mailtje terug gehad van de opleiding zelf en die zeggen inderdaad ook dat de meeste mensen het naast hun baan of studie doen. Jammer dat er geen vast aanbod aan werk bij zit en dat het geen echte HBO studie o.i.d. is, het lijkt namelijk echt geweldig.

Ik sta naast diergeneeskunde inderdaad ook ingeschreven voor biologie en de PABO en ik wil mee doen met de loting van biomedische wetenschappen als ik word uitgeloot voor diergeneeskunde. Dus dat komt wel goed haha.

Ik denk dus dat het inderdaad het handigst is om eerst een echte goede studie te doen en dan eventueel hiermee verder te gaan. Bedankt voor jullie reacties. :)