paardenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paardenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:37

Hoihoi,

Ik doe volgende week Havo examen, en ben van plan om door te stromen naar VWO. Mijn cijfers zijn goed, en ik heb al eerder op VWO gezeten, echter op een totaal niet motiverende school. Daardoor ben ik van school veranderd en naar havo gegaan, maar nu wil ik toch weer terug naar VWO.

Ik ben toch al aan het oriënteren op het gebied van studeren, en wat mij ook wel erg trekt is veearts worden, en dan met name paardenarts. Ik had al gezien dat ze aan universiteit utrecht eerst een bachelor opleiding dierenarts hebben, en je daarna nog je master op het gebied van paarden kan halen.

Ik heb nog rondgegoogled naar andere studies (ook in het buitenland) waar ze een soortgelijk programma aanbieden, maar het was allemaal erg onduidelijk. Heeft iemand enig idee waar ze nog meer zo'n studie aanbieden? Buitenland mag ook, alleen wel in Europa. Engeland en Zweden zou extra fijn zijn, aangezien mijn zus in London al aan Kingscollege studeert en ik bij haar kan komen wonen, en ik in Zweden al bekend ben en de taal deels spreek, en dit nog beter wordt.

elenaMM77

Re: paardenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:43

ga in gesprek met diverse Veeartsen,
met name ook met betrekking tot het vinden van werk in Nederland met een buitenlands diploma
of met een Nederlands diploma in het buitenland (om beide opties open te houden).

niet ieder diploma is echt even welkom.. je wilt uiteindelijk natuurlijk ook aan het werk gaan nadat je je studie hebt afgerond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:47

elenaMM77 schreef:
met name ook met betrekking tot het vinden van werk in Nederland met een buitenlands diploma
of met een Nederlands diploma in het buitenland (om beide opties open te houden).

niet ieder diploma is echt even welkom.. je wilt uiteindelijk natuurlijk ook aan het werk gaan nadat je je studie hebt afgerond.

Goed dat je het zegt, dat is natuurlijk wel belangrijk. :+ Met het diploma wat je aan UU krijgt, kan je echt in de hele wereld aan het werk, wat wel fijn is. Ik denk sowieso dat dat op alle "bekende" universiteiten wel het geval is.

Maar ik denk dat ik inderdaad maar even in het rond ga mailen, dan krijg je ook een beetje een idee van waarin de verschillende universiteiten in verschillen.

Jasmijn159

Re: paardenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:56

Als je zoekt op veterinary medicine in de UK, dan moet je wel wat kunnen vinden dacht ik zo.

Werk aanbod in NL, zeker als paardenarts is vrij klein. Houd daar rekening mee.

België is een optie, zoek maar eens op het diergeneeskunde studenten topic hier op bokt. Het is erg zwaar.

Zweden heb ik geen idee van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:08

Resistance schreef:
elenaMM77 schreef:

Goed dat je het zegt, dat is natuurlijk wel belangrijk. :+ Met het diploma wat je aan UU krijgt, kan je echt in de hele wereld aan het werk, wat wel fijn is. Ik denk sowieso dat dat op alle "bekende" universiteiten wel het geval is.

Maar ik denk dat ik inderdaad maar even in het rond ga mailen, dan krijg je ook een beetje een idee van waarin de verschillende universiteiten in verschillen.

dat zou je denken..

maar In België diergeneeskunde studeren is ook 'bekend'.. toch is dat minder geliefd in Nederland..
omdat België inspeelt tijdens de opleiding op de wens van de 'boeren'(en andere eigenaren) zoals die nu is, terwijl Utrecht veel meer inspeelt op wijzigingen in het houden van dieren en voorkeuren en zich meer richt op 'diergeneeskunde van de toekomst'. ze proberen zover ik weet hun dierenartsen zeg maar op te leiden voor de vraag over 10 jaar.